Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door mrloes
#1397544
hallO

Hier zitten veel konijnen en zo 'ns af en toe ligt er een dode in de tuin.
Meestal zie ik 'm voordat Boef 'm ziet/ruikt en houd ik hem er bij weg en ruim t konijn later op.
Van de week was dat echter niet t geval en was ie druk in de weer met t dode dier ... waarvan
ik niet wist hoe lang t er al lag, waar t aan dood gegaan was enz.
Kan zoiets kwaad?
Boef is er niet of 'raar' van geworden maar ik ben benieuwd hoe jullie daar mee omgaan als
je zoiets mee maakt bv tijdens 'n wandeling.
Door Lizzy
#1397553
Ik heb dit ongeveer elke dag.... Mijn honden vinden iedere dag wel een lijk van het een of ander. Vaak langere tijd dood. Soms HEEL dood. Ik weet Godzijdank dat deze dieren niet op vreemde wijze gestorven kunnen zijn (meestal zijn ze gepakt door honden die niet onder appel staan of zijn ze door boeren aangeschoten of zijn ze door trekkers geraakt. Tja, ik roep altijd fanatiek FOEI en LOS maar dat spul van mij (die honden dus) slikken het dan nog ff gauw door >:(

Ik ben er totaal niet blij mee maar de enige oplossing die ik zie is muilkorven en daar begin ik niet aan. Die van mij kunnen perfect los laten op commando, behalve als het een rottend dier is >:(
Door Truus
#1397560
Wij hebben altijd een huisje midden in de duinen en voor de honden is het een groot losloop gebied. Mila is regelmatig een tijd weg en heeft dan een dood konijn gevonden blijkt. Ze eet ze met huid en haar en is er nog nooit ziek van geweest.
Ik denk dat een hond zelf weet of het eetbaar is of niet..daar ga ik tenminste van uit.
Door dogsunlimited
#1398082
Als het dier ziek is geweest of door honden is opgejaagd en daardoor aan zijn eind is gekomen, kunnen zeker rauw gevoerde honden daar goed mee overweg en kan het geen kwaad. Mijn honden mogen niet snoepen van kadavers en ik probeer dat wel te voorkomen. Vorig jaar zijn er in ons losloopgebied een aantal honden vergiftigd en 1 hond overleden door het eten van fazantkarkassen waar een goedje in zat. Sindsdien ben ik er nog alerter op. Eten van kadavers doen ze maar thuis.
Door Hertog
#1398087
Op de hondenschool leren ze bij mij voedsel weigeren. Hij kan dan ook steeds beter langs iets lekkers (stukje pens, plakje worst) lopen. Knappe hond. Maar nu loop ik hier in de bergen in Oostenrijk en in het voorbijgaan likt meneer de, echt waar, koeienstront van de straat............... En hoe ik ook Bah, en los, en vies, enz bezig ben, dit is onweerstaanbaar.
Door mrloes
#1398106
Als ik met Boef ga wandelen loopt ie altijd aan de lijn dus dan kan ik 'm weg trekken bij een kadaver of verdacht iets,
zoals gisteren een boterham met hagelslag in de berm! Hij liet t meteen los toen ik geschrokken riep FOEI, NEE!
T konijn waar ik op doelde lag hier dood in de tuin, we hebben 1,5 hectare grond en wonen achteraf. Als hier een dood
dier ligt is t wrschlk dood gegaan v ziekte of aanval v roofdier. Of oke, gif v buitenaf.

Soms eet ie ook van de ezelmest, blijft bijzonder maar schijnbaar erg lekker??
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door