Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door lobbes
#13938
Ik had een vraag:
Wanneer lijdt een hond aan PVS (Post Vaccinaal Syndroom)
En wat kan dit voor je hond betekenen??????
Groetjes Ellen
Door Paul_Barte
#13939
Ellen bij mensen wordt het volgende genoemd:

Acute klachten:
koorts, stuipen, korte wegrakingen, hersenontsteking en/of hersenvliesontsteking, zwelling rond de entingsplaats, kinkhoestachtige hoest, bronchitis, diarree, overmatig slapen, veel en ontroostbaar huilen, alles doordringend, hartverscheurend krijsend huilen (cri encéphalique), flauw vallen, shock, longontsteking, wiegendood, dood.

Chronische klachten: deze klachten kunnen kort na de vaccinatie beginnen, maar kunnen ook pas weken, soms zelfs maanden na de vaccinatie beginnen.

verlies van weerstand, verkoudheden, geel of groen snot, pusogen, verlies van oogcontact, scheelzien, midden-oorontsteking, bronchitis, longontstekingen, rochelende ademhaling, hoesten, astma, eczeem, allergieën, gewrichtsontsteking, jeugdreuma (juveniele reumatoïde artritris), darmontstekingen (Crohn, colitis), hoofdpijn, migraine, vermoeidheid en futloosheid, overmatige dorst, suikerziekte, bedplassen, diarree, hardlijvigheid, veel drinken, hoofdpijn, slaapstoornissen met angstig huilend wakker worden, hoofdbonken, epilepsie, overstrekking van de rug, spierverkrampingen, spierslapte, inprentingsstoornissen, concentratiestoornissen, geheugenverlies, groeistoornissen, coördinatiestoornissen, ontwikkelingsstoornissen, gedragsstoornissen zoals onrust, angst, agressiviteit, geïrriteerdheid; stemmingsveranderingen, emotionele onevenwichtigheid, verwardheid, verlies van wilskracht, geestelijk achterblijven, zwakzinnigheid, autisme, ADHD
Door lobbes
#13940
Tsjemig wat een was lijst  :o  :o  :o
Veel dingen komen dus bij Lobbes voor na zijn puppy PARVO enting  :'(  :'(  :'(  :'(
Nu weet ik het zeker IK ENT NOOIT MEER !
Groetjes Ellen
en Paul bedankt
Door qyan
#13941
ook ik zie te veel bekende dingen, maar was toch al niet meer van plan om te enten.
begonnen na de kennelhoest-enting en na de cocktail ging het weer verder >:(
alleen parvo zal ik voor moeten blijven enten aangezien qyan black and tan is :'(
kl...entingen
Door ester
#13942
he, dat snap ik niet ???
Door lobbes
#13943
NOSODEN therapie is dat niets voor qyan ???
he, dat snap ik niet ???
Door qyan
#13945
zeker over die black and tan honden?

als je dat niets snapt dan is dit de enige uitleg die ik weet:
black and tan honden, maar vooral de dobermann en de rottweiler hebben een overgevoeligheid voor parvo
Door qyan
#13946
nosoden heb ik ookal aan gedacht, ga ik het nog wel over hebben met de homeopaat.
maar dacht ooit ergens hier gelezen te hebben van ordell dat bij diensthonden vroeger ook nosodes werden gebruikt, maar dit het speurgedrag niet echt bevorderde en het weken duurde voordat de eruk terug was.
en aangezien er niet alleen gehoorzaamheid en pakwerk wordt gedaan met qyan, maar ook speuren schiet dit ook niet op.
en nosodes mogen toch ook alleen op gezonde dieren ???
Gebruikersavatar
Door chooky
#13947
misschien is een bezoek aan een KLASSIEK homeopathisch dierenarts een idee?  Misschien dat Qyan gezien de hoeveelheid, alsmaar doorgaande klachten nogsteeeds last heeft van zijn inentingen.
Dit kan nogsteeds 'ontstoord' worden. Ik heb zelf vroeger last gehad van eczeem en alsmaar terugkomende keel- en oorontstekingen. Pas nadat  we bij een klassiek homeopathe geweest waren, die alle tijd uittrok om naar mijn levensverhaal te luisteren (door mijn moeder verteld. Ik was te klein om dat allemaal te vertellen) zijn de eczeem en keel en oorklachten verdwenen. Om nooit meer terug te keren!!!
Als je op http://www.tinussmits.nl kijkt dan kun je de theorie van dr. Tinus erachter lezen. Bij mij is het niet op die manier gedaan (hij ontstoord de klachten door middel van een homeopathische verdunning, nosode, van de ziekte waartegen is ingeent te geven. Mijn homeopathische arts heeft mijn klachten ontstoord door een constitutiemiddel te geven. Een middel wat precies toegespitst is op mijn situatie, mijn karakter, enz.)
Al is het zo dat misschien de meeste klachten die Qyan nu heeft niet direct veroorzaakt worden door de inentingen. Het kan zijn dat de entingen zijn weerstand hebben verlaagd, wat ervoor kan hebben gezorgd dat hij vatbaarder is voor ziektes.
Als je toch moet enten tegen parvo (zijn black and tan soorten daar vatbaarder voor??), zijn nosodes misschien inderdaad een idee. Die dr. Tinus heeft het op zijn site over twee toepassingen ervan. Als een soort vaccinatie. Er schijnen proeven mee gedaan te zijn in zuid-amerika. Ook als ontstoorder direct na de inenting. Op zijn site staat dat na zo'n ontstoring de enting zijn effect verliest, maar ik ben het hier niet zo mee eens. De enting is als een soort kunstmatige ziekte in het lijf ingebracht. De nosode ruimt die niet zelf op (het is geen kunstmatige weerstand. Dan zou het geen effect hebben) maar helpt het lichaam de enting op te ruimen. De geheugencellen waar het om gaat worden toch wel gevormd, toch?
Wat is jullie mening hierover?
groetjes Eva
Gebruikersavatar
Door chooky
#13948
Oh ik had nog niet gelezen dat je bij een homeopaat zit. is dit een klassiek homeopaat? of een dierenarts die weleens homeopathische middeltjes voorschrijft? Als het dat laatste is, kijkt hij dan naar de gehele hond, gedrag, veranderingen,alle lichamelijke bijzonderheden? Of schrijft hij voor een bepaald kwaaltje een bepaald middel voor? Dit laatste wil ik eigenlijk geen homeopathie noemen.
Door lobbes
#13949
wat een goed stuk informatie eva
hartelijk dank Ellen
Door qyan
#13950
hoi eva,

de alsmaar doorgaande klachten zijn afkomstrig van DE ZIEKTE VAN LYME, die 2 weken geleden is geconstateerd;)
dat de demodex nu weer terugkomt is zeer waarschijnlijk te wijten aan de 2 roesjes die hij heeft gehad voor de foto´s en de antibioticakuur van de afgelopen 2 weken tegen de ziekte van lyme.
als hij vanwege lyme in de sluimerfase zit, dan is dit waarschijnlijk een blijvend iets, vandaar dat ik nu voor 3 a 4 maanden colloidaal zilver ga geven.
ik ga naar tannetje koning, holistisch dierenarts, maar hij moet eerst van alle medicijnen af zijn en misschien dat er met reguliere onderzoeken nog een aantal dingen boven water komen en die moeten we eerst weten.
dat het gecompliceerd is, ja, aangezien de klachten inderdaad an de enting zijn begonen, daarna volgde natuurlijk demodex en nu de ziekte van lyme waarvan we niet weten hoever deze in het lijf is genesteld en hoe lang hij er al mee loopt en nu weer demodex, maar de oorzaak daarvan weten we dus
Gebruikersavatar
Door chooky
#13951
Ik weet dat de klachten die hij nu heeft niet direct door entingen veroorzaakt worden.
Ik vroeg me af of iedere hond die in aanraking komt met Lyme daar perse ziek van wordt of dat dat van de weerstand van de hond afhangt.
Ik las over demodex dat het krijgen ervan van twee factoren af kan hangen. Weerstand en erfelijkheid. Lyme is ook een ziekte die als die in sluimerfase zit de kop op steekt op het moment dat de weerstand van de hond laag is. Wat dat betreft lijken de ziektes dus wel een beetje op elkaar.
De verlaagde weerstand en de tijd waarin de eerste klachten begonnen doen mij aan vaccinosis denken, al komen de klachten die Qyan nu heeft niet direct door de inentingen.
Maar dit zijn mijn gedachten hoor. Ik krijg hier (op fora en internet) de neiging om hardop te denken ;))
groetjes
Eva
Door lobbes
#13952
Lobbes heeft 2 x heel erge lyme gehad en is nu voor zijn hele leven er mee besmet  :'(  :'(  :'(  :'(
het is echt heel erg hoor zo'n pok.e beestje  :'(  :'(
echt een beet kan al genoeg zijn om het virus over te dragen
groetjes ellen
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door