Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jeanne
#382
Mag een hond ook drumsticks hebben, je weet wel, die kippepoten? Misschien een domme vraag, maar dragende botten zijn niet goed, heb ik hier geleerd, maar kippepoot is toch ook een dragend bot? Of is dat weer anders omdat het kip is? Ik heb in de reclame een pak van die grote kippebouten gekocht. Naja, anders eten we ze zelf wel op, vinden de kids ook lekker! Maar dan wel gebakken he ;)?
Eendagskuiken verkoopt ons dierenwinkeltje niet , heeft alleen diepvriesvlees van prins :-/
Denk dat ik toch maar eens onze slager ga bellen morgen ;)
Door Jolly
#383
bij ons zijn drumsticks de vleugeltjes van de kippen, en de poten zijn groter en anders, maar dat kan down under natuurlijk weer heel anders zijn. ;D

ik denk zelf dat als Freule het gewend is het wel een ker kan, meestal omdat de poten, vleugeltjes etc etc van kuikens van een week of 6-8 oud zijn en dus nog niet zo superhard zijn. Maar als je pech hebt dan zijn het poten van de ouderdieren , meestal de meoderdieren die van de leg afzijn en die zijn dan een jaar oud, die zijn wel knijterhard
Door roger
#384
<<[quote]Mag een hond ook drumsticks hebben, je weet wel, die kippepoten? <<


Jeanne, als je hond gewoon is botten te eten zijn drumsticks geen enkel probleem.
Mijn honden eten komplete kippen, met alles erop , eraan en erin behalve de veren.

De poten zelf zijn zeer goede calciumbronnen.

Je moet wel degelijk onderscheid maken tussen dragende botten van runderen (zeg maar zoogdieren) en dragende botten van gevogelte, deze laatste stellen voor een hond helemaal niks voor.

Ook dragende botten van jonge zoogdieren ( ter grote van een lam, geit, ree) stellen voor een grote hond totaal niks voor en worden gewoon vakkundig gekraakt en gegeten.

Als je aan komplete lamspoten kunt komen , inclusief hoef, vel en haar dan is dat ideaal materiaal als kauwbot.


Gr.
Roger.
Door Jolly
#385
Chasey eet ze ook zo, met alles erop en der an.
Door jeanne
#386
Thanks,
dan heeft Freule geluk, en wij pech!
Geen kipdrumsticks dus voor ons! ;D
Maar ik denk dat ik het wel even vasthoudt, om haar te laten wennen denk ik, maar ik denk niet dat ze het zo naar binnen zal schrokken, doet ze met de nekjes en vleugeltjes ook niet.
Gebruikersavatar
Door Aradia
#1394003
Mijn hond heeft gisterenavond voor het eerst minidrumstickjes gehad en ze met smaak opgegeten.
Sinds vanmorgen roggelt hij af en toe en probeert dan iets uit te spugen wat er niet uit komt. Soms
alleen wat sputem.
Daarna merk je een paar uur niets en dan gebeurt het weer opnieuw.

Zou er dan toch wat zijn blijven steken? Moet ik me hier zorgen om maken?

Groeten
Aradia
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1394005
In principe kan het weinig kwaad zo'n drumstick, in de maag verteerd dat wel.
Maar kan natuurlijk wel zijn dat er een stukje niet helemaal lekker gevallen is.
Ik zou zeggen als hij verder gewoon normaal doet, kijk het even aan.
Naar alle waarschijnlijkheid is het morgen gewoon over.
Gebruikersavatar
Door Aradia
#1394075
Okee, ik wacht het even af.
Kwam net nog een klodder spuug uit, maar daar zat niets in.

Groeten
Aradia
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1394136
gebeurt hier ook weleens, of ze kotsen heel selectief 1 botje wat dwars zat uit.
Maak je pas zorgen als het niet overgaat na een dag, of het te vaak voorkomt ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1394490
Aradia schreef: Mijn hond heeft gisterenavond voor het eerst minidrumstickjes gehad en ze met smaak opgegeten.
Sinds vanmorgen roggelt hij af en toe en probeert dan iets uit te spugen wat er niet uit komt. Soms
alleen wat sputem.
Daarna merk je een paar uur niets en dan gebeurt het weer opnieuw.

Zou er dan toch wat zijn blijven steken? Moet ik me hier zorgen om maken?

Groeten
Aradia
Dit heeft naar mijn idee 0,niks met het eten te maken. KLinkt mij meer als een kennelhoestje onder de leden.
Gebruikersavatar
Door Aradia
#1394570
Ja, dat was inmiddels mijn conclusie ook zo'n beetje. Ik twijfelde nog wat, maar dat doe ik bijna altijd wel :-[ :biggrin2:

Het was gewoon toevallig dat hij daar tijdens het eten van de drumsticks mee begon.....

Heerst kennelhoest op het moment dan? Hij is er wel voor ingeent...
Gebruikersavatar
Door Aradia
#1395179
Ik kom oorspronkelijk uit Amersfoort! Maar woon nu in Assen.
Maar goed, anyway, ik ben voor 99% zeker dat het kennelhoest is. Balen!!

Nu maar hopen dat de katten ook niet ziek worden.

Maar het lag in ieder geval niet aan de drumstickjes, zoals ik aanvankelijk dacht. :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door