Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door tessa
#138759
Afgelopen dinsdag is bij mijn 14 jarige kruising perz zijn gebit schoongemaakt, er was een hoektand afgebroken en hij had aardig wat tandsteen. Omdat ie in korte tijd sterk is vermagerd heb ik ook om een bloedtest gevraagd en nu blijkt dat zijn schildklier veels te snel werkt, hij woog nog maar 3,2 kilo. Ik heb nu carbimazolum 5mg meegekregen , daar moet ie er twee keer daags 1 van, in verband met zijn leeftijd raadde de dierenarts een schikdklieroperatie af, weet iemand iets meer over deze aandoening en het verloop hiervan, moet ie heel zijn leven deze medicijnen blijven slikken? Over twee weken moet ik terug komen dus dan kan ik het met haar ook wel overleggen maar op dat moment sta je daar met een groggy kat en dan denk je (ik) ja, het zal wel ik wil nu naar huis, dus ik heb niet alles gevraagd wat ik wilde weten.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#138790
In principe zit je levenslang aan de medicijnen alleen moet je over een tijd laten hertesten om te zien of de dosering goed is.
Ik weet niet wat je kat nu eet maar5 asl dat brok en blik is zou ik hem toch proberen over te zetten op een verse maaltijd.
Door tessa
#139250
zou ik heel graag willen maar hij niet, ik heb het al vaak geprobeerd maar hij eet net zo veel dat ie echt net niet doodgaat, ik heb heel lang hills anti haarbal gegeven maar daar ging ie na verloop van tijd van spugen, nu geef ik al enige tijd solid gold, dit is de enige brok waar ik achter kan staan (mijn vriendin importeert het zie www.solidgold.nl) Hij is nu drie dagen aan de medicijnen maar ik zie hem nu al opknappen, dat is wel heel fijn, hij is bij nader inzien al een tijd zichzelf niet, ik dacht dat het aan zijn leeftijd lag maar ik hoop dat ie straks weer mijn vertrouwde kat wordt.
Door tessa
#139291
AHV, Bibi, energique, rodi, alles wat mijn honden hebben gehad heb ik geprobeerd, hij is echt heel volhardend, omdat ie nu nog maar goed drie kilo weegt, wil ik hem eerst even laten bijkomen, daarna wil ik het toch weer proberen, heb jij nog een suggestie?, misschien carnibest, dat heb ik nog niet geprobeerd, katten zijn toch lastig, vijf jaar geleden hield ik een kitten aan (brits korthaar) dus ik dacht nou dit word een versvleeskat, nou echt geen hap, het nadeel was wel dat ik de moeder ook had dus kon ze heel lang blijven drinken,maar die heb ik ook nooit aan het vers gekregen
Gebruikersavatar
Door sylvia
#139319
Een kitten is over het algemeen goed aan het vers te krijgen omdat dit de meest natuurlijke voeding is.
maar als ze natuurlijk van haar moeder leert om alleen die brokken te eten. Hier zijn de kittens van brok direkt op vers gegeaan en ze vlogen bijna je handen aan om het vlees te pakken te krijgen.
Ik denk dat het zeker verschil maakt of je het hondenvoer geeft of een kvv speciaal gemaakt voor katten er wordt daar toch rekening gehouden met de smaak van de kat. Misschien kun je ook eens stukjes soepvlees proberen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door