Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ikke
#138990
Ik vraag mij af of honden met dit warme weer ook zout nodig hebben.
Wij zelf wel bij hevig transpireren.
Nu zit er volgens mij in vers (zelf samengesteld) geen zout.
Moet hier ook wat zout toegevoegd worden of is dit een rare vraag.

groeten Anna 2
Door Lizzy
#138995
Nou, een snufje zout zal vast geen kwaad kunnen, maar ik denk dat er wel genoeg zout in de voeding zit. Juist in verse/rauwe voeding. Bijvoorbeeld: runderhart en schapenvlees bevat 108 mg en 84 mg op 100 gram hart/schapenvlees.

Daarnaast zweet een hond niet. Niet echt tenminste. Hooguit wat zweet bij de pootjes. Maar niet zoals wij, waar het zweet met dit weer van ons lijf gutst. Ik denk dus zelf dat honden niet veel zouten kwijt raken.

Overigens gebruik ik zelf ook geen extra zout.
Door ikke
#138997
Bedank voor je antwoord Lizzy
Ik heb ca. 3 weken geleden een zonnesteek opgelopen en heb hiervoor extra zout nodig.
Daardoor ga je ook aan de honden denken met de vraag of ze wel genoeg zout krijgen.

groeten Anna 2
Door ziggy
#139257
In alle groenten zit genoeg zout voor een goed evenwicht.
Dus krijgen ze zouten binnen via de gf-mix.
Als ze verse vis krijgen bekomen ze nog eens extra.

Groet,
Vic.
Door Netty
#140782
Daarnaast zweet een hond niet. Niet echt tenminste. Hooguit wat zweet bij de pootjes. Maar niet zoals wij, waar het zweet met dit weer van ons lijf gutst. Ik denk dus zelf dat honden niet veel zouten kwijt raken.

Overigens gebruik ik zelf ook geen extra zout.
[quote][/quote]

Lizzy, Tof zweet wel degelijk, en niet te weinig ook, ze stinkt zelfs als ze zo ligt te zweten, je ziet de pareltjes zweet op haar huid staan :-X
Door Lizzy
#140795
Netty schreef:

Daarnaast zweet een hond niet. Niet echt tenminste. Hooguit wat zweet bij de pootjes. Maar niet zoals wij, waar het zweet met dit weer van ons lijf gutst. Ik denk dus zelf dat honden niet veel zouten kwijt raken.

Overigens gebruik ik zelf ook geen extra zout.


Lizzy, Tof zweet wel degelijk, en niet te weinig ook, ze stinkt zelfs als ze zo ligt te zweten, je ziet de pareltjes zweet op haar huid staan :-X
Huh? Je meent het! Over het algemeen zweten honden niet, maar ja, uitzonderingen bevestigen de regel ;).

Ik denk toch niet dat je extra zout hoeft toe te dienen hoor. Volgens mij zit er al voldoende in voeding. Als je toch twijfelt, dan zou je wat zoutbevattende voedingsstoffen extra kunnen geven. Ik denk dan aan zeewier (Kombu bijv.), hart (zit al voldoende in KVV), zeegroentes (zeekraal bijv).
Door Netty
#140801
ze krijgt cb dus dat zit wel goed, en er staat een grote bak met vers water.
ze is begonnen met dat zweten in Maleisie, nu zweet ze ook met dit weer.
vanmorgen moest ik even weg en ze was thuis in de kamer, toen ik binnen kwam was het lekker "koel" 28 graden, stond mevrouw voor de deur want ze moest naar buiten.......
ploft ze zo op de stenen neer, die zijn dus bijna kokend, en gaat in de zon liggen ::)
die is echt gelukkig met dit weer 8)
Door Stephanie
#140810
[quote author=Netty ploft ze zo op de stenen neer, die zijn dus bijna kokend, en gaat in de zon liggen ::)
die is echt gelukkig met dit weer 8)
[quote][/quote]

Jersey doet dat ook altijd, zodra de tuin deur opengaat zoekt zij een plekje midden in de zon en gaat er lekker in lggen. T liefst slapen. Als ze gaat slapen haal ik haar wel altijd uit de zon en leg ik haar binnen neer want op de een of andere manier heb ik t idee dat dat niet echt goed voor haar is....

Banjer niet die haat zon en warm weer. Ligt de hele dag binnen en idd zweet hij onder zijn ppotjes en volgenz mij ook via zijn tong...?
Door Petra de Jong
#142266
Ik dacht dat honden niet konden zweten, alleen door hun voetzolen / tong? Ze hebben toch helemaal geen zweetklieren verder? Dus de zwetende hond lijkt me dan een soort natuurwonder...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door