Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door tigger
#138576
Kan schapenreuzel gewoon worden toegevoegd aan het eten of moet ik het eerst smelten?
Groet,
Vivian
Door 202spots
#138597
[quote="tigger"]
Kan schapenreuzel gewoon worden toegevoegd aan het eten of moet ik het eerst smelten?
Groet,
Vivian
[/quote]

Reuzel is toch wat je van verhitte stukken vet krijgt he?
En 't dan zacht en "smeerbaar" is?
Of bedoel je gewoon de harde vet stukjes schapen vet?
Ik zou niks smelten maar gewoon door de groentemix roeren.
Door Lupa
#138603
maar waarom reuzel geven als niet door de licham wordt opgenomen?
het is toch het zelfde als schapenvet? dat is ook önzin"
Door 202spots
#138606
[quote="Lupa"]
maar waarom reuzel geven als niet door de licham wordt opgenomen?
het is toch het zelfde als schapenvet? dat is ook önzin"
[/quote]
Harde rauw vet ,net als de vet wat aan kippenrug of aan botten zit,is anders dan gesmolten of verhitte vet...maar dit word misschien alleen als smeermiddel gebruikt? ;)
Door tigger
#138613
[quote="202spots"]

Reuzel is toch wat je van verhitte stukken vet krijgt he?
En 't dan zacht en "smeerbaar" is?
Of bedoel je gewoon de harde vet stukjes schapen vet?
Ik zou niks smelten maar gewoon door de groentemix roeren.
[/quote]
Ik kreeg het van de slager mee; het is idd hard schape vet, wat om de nieren heeft gezeten [niervet]. Zij raadde aan om het te smelten omdat anders de hond moeite heeft het te verteren.
Door 202spots
#138616
[quote="tigger"]
[quote="202spots"]

Reuzel is toch wat je van verhitte stukken vet krijgt he?
En 't dan zacht en "smeerbaar" is?
Of bedoel je gewoon de harde vet stukjes schapen vet?
Ik zou niks smelten maar gewoon door de groentemix roeren.
[/quote]
Ik kreeg het van de slager mee; het is idd hard schape vet, wat om de nieren heeft gezeten [niervet]. Zij raadde aan om het te smelten omdat anders de hond moeite heeft het te verteren.
[/quote]

Hmm..ik heb/geef eigenlijk nooit geen losse vet,maar wanneer er harde vet aan b.v hart,vlees of bot zit...dan ga ik dat toch echt niet afsnijen om eerst te smelten hoor,dat word gewoon zo rauw ongekookt of onverhit naar binnen gewerkt.
Geef maar gewoon 'n kleine beetje door andere eten gemengd en kijk dan maar of je het de volgende dag onverteerd terug kan vinden. ;)
Door Ordell
#138632
Ik geef vaak, zeker in de winter, gewoon soms meer dan 200 gram van dit vet per dag. Ik heb er nog nooit iets van teruggevonden in de ontlasting... ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#138811
[quote="tigger"]
[quote="202spots"]

Reuzel is toch wat je van verhitte stukken vet krijgt he?
En 't dan zacht en "smeerbaar" is?
Of bedoel je gewoon de harde vet stukjes schapen vet?
Ik zou niks smelten maar gewoon door de groentemix roeren.
[/quote]
Ik kreeg het van de slager mee; het is idd hard schape vet, wat om de nieren heeft gezeten [niervet]. Zij raadde aan om het te smelten omdat anders de hond moeite heeft het te verteren.


[/quote]
Dat is dus onzin omdat de lichaamstemperatuur van de hond te laag is om dat schapenvet gesmolten te houden.
Laatst gewijzigd door sylvia op do 05 aug 2004, 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Janet
#140043
Gewoon in stukjes ongesmolten geven. Het maakt het eten vaak een stuk lekkerder, de ontlasting gaat soepeler en misschien wordt er ook nog wel energie uit getrokken door de hond.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door