Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door emmy
#138590
Kan vis van het 'spiervleespercentage' afgetrokken worden?
En als er volledige vis gegeven wordt, moet dit dan ook tot het percentage organenvlees gerekend worden?
Door 202spots
#138599
emmy schreef: Kan vis van het 'spiervleespercentage' afgetrokken worden?
En als er volledige vis gegeven wordt, moet dit dan ook tot het percentage organenvlees gerekend worden?
Ik zou er echt niet over inzitten Emmy. ;)
Reken de hele vis (is vlees+bot) gewoon als RMB maaltijd en vergeet de rest.
Door Lizzy
#138950
Ik reken een hele vis meestal tot RMB/vlees. Maar als je het heeeeel precies zou willen doen (en ik zou dat zelf dus niet doen) dan denk ik dat je op iets van (beetje gokwerk): 10% graat, 20% orgaan, 60% vlees en 10% de rest zit (vel, vinnen, etc.).
Door macho0704
#143381
Ik wil even inhaken op "een vis vraag". Ik ben pas begonnen met het zelf samenstellen van maaltijden, maar durf het niet goed zelf t beslissen i.v.m te veel of te weinig. Heb er veel over gelezen, maar toch. Ik doe half om half (CB +vers). Moet ik nou gewoon het gewicht aanhouden van de CB? of geldt er voor 1 hele vis/kip (of iets anders vers) een andere combinatie ??? Hij is 4 1/2 maand en het is een BB dus hij groeit nog wel ff. En tot welke leeftijd hou ik de pup dosering aan?
Veel info, dus alvast bedankt.
M/M
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door