Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door pallas
#1385072
Ik ben me gaandeweg beter gaan inlezen in de schildklierwerking.
Nu lees ik dat door enten ook de schildklier aangetast kan worden (http://www.holistischedierenartsen.nl/g ... naties.asp)
Nu heeft Didot dus een te lage schildklierwaarde , wat moet ik nu met het enten aan?
Titeren gaan we zeker doen en we enten iig niet meer dan eens per 3 jaar.
Weil en kennehoest enting krijgt hij ook niet meer tussendoor.

Geeft opnieuw enten een risico dat de schildklier werking nog verder achteruit gaat en is hier nog meer onderzoek naar gedaan?
Door Lizzy
#1385108
Dit is een lastige. Ik zou zelf dus gewoon niet en nooit meer vaccineren. Maar dat komt omdat ik geloof dat als je hond in de eerste levensjaren goed gevaccineerd is tegen parvo, HCC en hondenziekte: het wel genoeg is. Kijk, als hij daar nu nog niet immuun voor is, wordt hij het nooit meer. Titeren vind ik persoonlijk onzin, omdat titeren geen geheugencellen meet. En ik geloof er dus niet in dat een te lage titer betekent dat als je hond deze ziekte tegen komt, hij er niet meer snel genoeg op reageert. Het geheugencellensysteem zit er niet voor niets en is er juist op gericht om razendsnel in actie te komen. Niet voor niets zijn mensen die voor 1957 geboren zijn minder bevattelijk voor de Mexicaanse griep als mensen die daarna geboren zijn. Geheugencellen. Maar goed, dit is een beslissing die alleen jij kunt nemen. Als jij zoiets niet aan durft, moet je of titeren of gokken en blijven vaccineren.

Nou ja, voor Lepto moet je dan ook een risico nemen..... Want Lepto moet elk jaar en daar bouwt een hond ook geen geheugencellen voor op. Je kunt Lepto blijven geven maar Lepto is ook een heel vervelende enting. En ik nam de gok. Maar wie ben ik. Jij moet voor jezelf beslissen of jij deze risico's aan durft. Want hij kan Lepto oplopen en dood gaan. En kun jij dan met jezelf leven? De enige die daar antwoord op kan geven: ben jij. Wat je nog zou kunnen doen is bij Leida Visee te raden gaan. Zij is holistisch DA en werkt ook met nosodes tegen Lepto.
Door pallas
#1385130
Lizzy schreef: Dit is een lastige. Ik zou zelf dus gewoon niet en nooit meer vaccineren. Maar dat komt omdat ik geloof dat als je hond in de eerste levensjaren goed gevaccineerd is tegen parvo, HCC en hondenziekte: het wel genoeg is. Kijk, als hij daar nu nog niet immuun voor is, wordt hij het nooit meer. Titeren vind ik persoonlijk onzin, omdat titeren geen geheugencellen meet. En ik geloof er dus niet in dat een te lage titer betekent dat als je hond deze ziekte tegen komt, hij er niet meer snel genoeg op reageert. Het geheugencellensysteem zit er niet voor niets en is er juist op gericht om razendsnel in actie te komen. Niet voor niets zijn mensen die voor 1957 geboren zijn minder bevattelijk voor de Mexicaanse griep als mensen die daarna geboren zijn. Geheugencellen. Maar goed, dit is een beslissing die alleen jij kunt nemen. Als jij zoiets niet aan durft, moet je of titeren of gokken en blijven vaccineren.

Nou ja, voor Lepto moet je dan ook een risico nemen..... Want Lepto moet elk jaar en daar bouwt een hond ook geen geheugencellen voor op. Je kunt Lepto blijven geven maar Lepto is ook een heel vervelende enting. En ik nam de gok. Maar wie ben ik. Jij moet voor jezelf beslissen of jij deze risico's aan durft. Want hij kan Lepto oplopen en dood gaan. En kun jij dan met jezelf leven? De enige die daar antwoord op kan geven: ben jij. Wat je nog zou kunnen doen is bij Leida Visee te raden gaan. Zij is holistisch DA en werkt ook met nosodes tegen Lepto.

Het is iid een hele moelijke afweging , vooral omdat Didot dus een wedstrijd hond is.
Officieel moet hij dus maximaal geent worden. :-X
Titer bepalen doen we dan maar inplaats daarvan:(

we zullen tzt ook contact opnemen met Leida Visee, bedankt voor de tip Lizzy :)
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1386665
pallas schreef:
Het is iid een hele moelijke afweging , vooral omdat Didot dus een wedstrijd hond is.
Officieel moet hij dus maximaal geent worden. :-X
Titer bepalen doen we dan maar inplaats daarvan:(

we zullen tzt ook contact opnemen met Leida Visee, bedankt voor de tip Lizzy :)
Heb jij dan ooit controle gehad op een wedstrijd?
Ik in bijna 15 jaar behendigheidswedstrijden nog nooit......
Door pallas
#1386718
Sanyo schreef: Heb jij dan ooit controle gehad op een wedstrijd?
Ik in bijna 15 jaar behendigheidswedstrijden nog nooit......

sstttt

voor je het weet is het zover..
Door pallas
#1386761
Lizzy schreef: En ALS ze er om vragen, wat is dan het allerergste wat je kan gebeuren?
uitsluiting van de competitie en bij herhaling voor het leven :-X
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1387347
pallas schreef: uitsluiting van de competitie en bij herhaling voor het leven :-X
Dan zou ik het er op gokken! (zeker als er nooit wordt gecontroleerd)
Als het mijn hond was (meneer Nitus loopt sinds dit jaar ook wedstrijden met Fedor) zou ik de gezondheid van mij hond niet op het spel willen zetten voor een spelletje en zou ik hem niet laten vaccineren.
Kun je anders geen DA verklaring krijgen dat het voor jouw hond niet verstandig is om hem te vaccineren. Want ik zou een hond met een schildklierafwijking dus niet vaccineren.
Door Sella
#1389941
Lieda Visee kan je ook goed uitleggen welke ziektes in Nl een echte dreiging zijn en wat je kan doen met nosodes ect als er in je omgeving een uitbarsting zou komen van iets.
Mijn hond heeft me 7 weken en met 15 weken een enting gehad en daarna ivm met epi nooit meer. En toen hij 3 was voor de grap eens een titerbepaling gedaan en wat bleek overal behalve leverziekte was meer dan normaal en konden wij ons verdedigen tegen de reguliere da die vond dat we weer helemaal opnieuw moesten gaan enten.
En de rabies geeft ik eerst een inverse en als ik dat 3 maanden geef daarna de rabies en nog 6 weken erna en dat maakt de enting een stuk minder hard binnenkoment.
Maar de gewone entingen doe ik niet meer, maar ik wil wel graag met hem in Duitsland bij zijn fokker af en toe wandelen met hem ect.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door