Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Esseke
#138470
Goeiemorgen,
Ik ben vooral een meelezer maar dit keer heb ik toch weer eens 2 vraagjes aan jullie ;D

Ten eerste een vraag over pruimen, ik weet dat de honden best wel iets van pruimen mogen hebben maar enig idee hoeveel ze er per week mogen zonder dat ze er super van aan de dunne komen? Ik wilde nu eigenlijk 2x per week 1 of 2 pruimen door hun fruitprakje verwerken (aangezien het nu mooi de tijd is voor verse rijpe pruimen).

Ten tweede een vraag over vis; tot nog toe krijgen de honden hier 1x per week een maaltijd met vis erbij, meestal is dat iets van tonijn of sardientjes ofzo maar tot nog toe heb ik het altijd ingeblikt gekocht (wel op water natuurlijk), op een enkele keer koolvis na.
Nu wilde ik toch wat meer verse vis gaan voeren, mijn vraag is welke soorten het beste geschikt zijn en kan ik een vis echt helemaal voeren, of moet ik bijv. hoofd, organen en graten eruit gaan halen?
Door Lizzy
#138474
Esseke schreef: Goeiemorgen,
Ik ben vooral een meelezer maar dit keer heb ik toch weer eens 2 vraagjes aan jullie ;D

Ten eerste een vraag over pruimen, ik weet dat de honden best wel iets van pruimen mogen hebben maar enig idee hoeveel ze er per week mogen zonder dat ze er super van aan de dunne komen? Ik wilde nu eigenlijk 2x per week 1 of 2 pruimen door hun fruitprakje verwerken (aangezien het nu mooi de tijd is voor verse rijpe pruimen).
Hoi Esseke, dat is niet te zeggen. Dit is namelijk afhankelijk per hond. Maar 2 keer per week 1 of 2 pruimen moet volgens mij prima kunnen. Ik zou zeggen: probeer even uit! De meeste honden krijgen geen waterdunne doch zachte ontlasting. En da's voor een keertje natuurlijk niet erg.
Ten tweede een vraag over vis; tot nog toe krijgen de honden hier 1x per week een maaltijd met vis erbij, meestal is dat iets van tonijn of sardientjes ofzo maar tot nog toe heb ik het altijd ingeblikt gekocht (wel op water natuurlijk), op een enkele keer koolvis na.
Nu wilde ik toch wat meer verse vis gaan voeren, mijn vraag is welke soorten het beste geschikt zijn en kan ik een vis echt helemaal voeren, of moet ik bijv. hoofd, organen en graten eruit gaan halen?
Ik voer zelfs hele/rauwe sardientjes en makreel. Veelal zitten de organen er nog in en deze laat ik er ook in zitten. Ik geef ook wel wijting. Daar zijn de organen altijd al uitgehaald. Ik geef altijd de koppen want die vinden ze eigenlijk het lekkerst ;D!
Door Esseke
#138478
Lizzy schreef: Hoi Esseke, dat is niet te zeggen. Dit is namelijk afhankelijk per hond. Maar 2 keer per week 1 of 2 pruimen moet volgens mij prima kunnen. Ik zou zeggen: probeer even uit! De meeste honden krijgen geen waterdunne doch zachte ontlasting. En da's voor een keertje natuurlijk niet erg.
Oké, dat ga ik dan gewoon even uitproberen :)
Ik voer zelfs hele/rauwe sardientjes en makreel. Veelal zitten de organen er nog in en deze laat ik er ook in zitten. Ik geef ook wel wijting. Daar zijn de organen altijd al uitgehaald. Ik geef altijd de koppen want die vinden ze eigenlijk het lekkerst ;D!
Met de ogen en al er nog in? Dat was namelijk hetgene waar ik het meest over twijfel?

Oh, en zijn er bepaalde vissoorten waarvan je bij voorbaat al kunt zeggen dat ze hele harde graten hebben zodat ik daar toch iets aan moet doen? Of verschilt dat per vis?
Door Audrina
#138479
Esseke schreef:
Met de ogen en al er nog in? Dat was namelijk hetgene waar ik het meest over twijfel?
Ja hoor, je kan de ogen er gewoon in laten zitten.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#138481
Hoe ouder de vis, hoe harder de graten. Tis dus handiger om jonge kleine vissen te kopen als het om b.v. makreel of kabeljauw gaat. Aan één kant jammer dat de voor ons bruikbare visjes als ondermaats weer overboord gezet worden. Wijting en sardines zijn eigenlijk altijd wel goed. Ook verse haring is zeer geschikt. Bij poon moet je uitkijken voor de stekels die eraan zitten.
Door Esseke
#138496
Audrina schreef:

Ja hoor, je kan de ogen er gewoon in laten zitten.
Jakkie :-X we zijn zelf absoluut geen vis-eters dus dat wordt nog een hele opgave voor me :-[
Maar voor de honden heb ik het wel over ;)
Door Audrina
#138502
Esseke schreef:
Jakkie :-X we zijn zelf absoluut geen vis-eters dus dat wordt nog een hele opgave voor me :-[
Maar voor de honden heb ik het wel over ;)
Anders doe je toch ff een plastic zakje over die vis z'n kop en haal je dat er pas af vlak voordat je het geeft? Zo'n vis is toch vaak hap-slik-weg en hier gaat altijd de kop er het eerst af omdat ze die het lekkerst vinden. Ik vond het eerst ook een griezelig gezicht, maar na een paar keer wen je daar wel aan. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door