Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Audrina
#138269
In de zak vlees die ik vanmiddag bij de kippenboer heb gehaald, zaten naast die konijnenkoppen ook kippenmaagjes & -hartjes.
Maar ik weet niet wat ik hier nou precies mee moet doen. Ja, aan m'n honden geven, maar hoe? Door de carnibest prakken zie ik niet zo zitten, omdat het niks toevoegt.
En het is orgaanvlees, daar mogen ze toch niet veel van hebben? Hoe kan ik er een verantwoorde maaltijd mee maken? Van al die berekeningen met zoveel % dit en zoveel % dat snap ik helaas niet zoveel. :(
Ik heb evt ook huttenkase, eieren, sardientjes, kippennekjes / vleugeltjes / pootjes, riblappen (rund) en als het goed is krijg ik binnenkort ook een blender zodat ik groenten kan pureren.
Door 202spots
#138315
Audrina schreef: In de zak vlees die ik vanmiddag bij de kippenboer heb gehaald, zaten naast die konijnenkoppen ook kippenmaagjes & -hartjes.
Maar ik weet niet wat ik hier nou precies mee moet doen. Ja, aan m'n honden geven, maar hoe? Door de carnibest prakken zie ik niet zo zitten, omdat het niks toevoegt.
En het is orgaanvlees, daar mogen ze toch niet veel van hebben? Hoe kan ik er een verantwoorde maaltijd mee maken? Van al die berekeningen met zoveel % dit en zoveel % dat snap ik helaas niet zoveel. :(
Ik heb evt ook huttenkase, eieren, sardientjes, kippennekjes / vleugeltjes / pootjes, riblappen (rund) en als het goed is krijg ik binnenkort ook een blender zodat ik groenten kan pureren.
neem 'n paar maagjes en hartjes,doe er wat in stukken geknipt ander vlees of 'n paar vleugels bij,en dan heb je er 'n aparte maaltijd van.
't hoeft voor 1 keer echt niet met % te gaan hoor.
Door Lizzy
#138500
Audrina schreef: In de zak vlees die ik vanmiddag bij de kippenboer heb gehaald, zaten naast die konijnenkoppen ook kippenmaagjes & -hartjes.
Maar ik weet niet wat ik hier nou precies mee moet doen. Ja, aan m'n honden geven, maar hoe? Door de carnibest prakken zie ik niet zo zitten, omdat het niks toevoegt.
En het is orgaanvlees, daar mogen ze toch niet veel van hebben? Hoe kan ik er een verantwoorde maaltijd mee maken? Van al die berekeningen met zoveel % dit en zoveel % dat snap ik helaas niet zoveel. :(
Ik heb evt ook huttenkase, eieren, sardientjes, kippennekjes / vleugeltjes / pootjes, riblappen (rund) en als het goed is krijg ik binnenkort ook een blender zodat ik groenten kan pureren.
Op zich ben ik ook niet zo'n voorstander voor orgaanvleesmaaltijden wanneer je al versvlees geeft. Maar goed, wat je wel eens zou kunnen doen: je geeft op 1 dag ipv versvlees 's morgens wat kippenhartjes/maagjes en nekjes en 's avonds wat gepureerde groentes + rundvlees met een eitje en een konijnenhoofdje toe. Nou, ik denk niet dat je de hond dan hoort klagen. En voor 1 dag in de week hoef je je dus geen zorgen te maken om percentages.
Door Audrina
#138504
Lizzy schreef:

Op zich ben ik ook niet zo'n voorstander voor orgaanvleesmaaltijden wanneer je al versvlees geeft. Maar goed, wat je wel eens zou kunnen doen: je geeft op 1 dag ipv versvlees 's morgens wat kippenhartjes/maagjes en nekjes en 's avonds wat gepureerde groentes + rundvlees met een eitje en een konijnenhoofdje toe. Nou, ik denk niet dat je de hond dan hoort klagen. En voor 1 dag in de week hoef je je dus geen zorgen te maken om percentages.
Bedankt :) Gaan we dat volgende week eens proberen. Alleen laat ik dan die konijnenkop weg, want die vinden ze echt te min helaas. :-\
Door Lizzy
#138508
OH! Ik zie het net! Ze lusten de kopjes niet?! Wat jammer zeg.... Tja, je zou het nog een keer kunnen proberen om ze eerst in warm water te leggen en dan te geven ( :-X). Sommige honden vinden ze warm lekkerder ( :-X).
Door Audrina
#138510
Lizzy schreef: OH! Ik zie het net! Ze lusten de kopjes niet?! Wat jammer zeg.... Tja, je zou het nog een keer kunnen proberen om ze eerst in warm water te leggen en dan te geven ( :-X). Sommige honden vinden ze warm lekkerder ( :-X).
En ik vond die konijnenkoppen koud al zo eng. :o Zal ook wel een kwestie van wennen zijn hoor. Ik had er maar 2, dus nu zijn ze op, maar mocht ik ze nog eens krijgen van de poelier zal ik eens kijken of de dames ze wel willen als die koppen eerst in warm water hebben gelegen.
Door Janet
#140013
Heb je een tuin? Laat ze de koppen dan ingraven en een paar dagen besterven. Kali vond "gewoon" konijn ook niet te vr*ten, maar na een paar dagen onder de grond heb ik d'r toch stiekum die dingen weer op zien graven ;D.
Door Audrina
#140111
Janet schreef: Heb je een tuin? Laat ze de koppen dan ingraven en een paar dagen besterven. Kali vond "gewoon" konijn ook niet te vr*ten, maar na een paar dagen onder de grond heb ik d'r toch stiekum die dingen weer op zien graven ;D.
Nee, ik heb helaas alleen een balkon. :(
Door Lizzy
#140157
Angelique schreef:

Doe even creatief, een flinke bloembak moet dan toch ok wel dienst kunnen doen ;D
Gatver :-X

Konijnenkoppen die uit de plantenbak groeien :-X
Door Audrina
#140477
Ik heb gelukkig ook geen plantenbakken staan. Ik zie het al voor me, konijnenkoppen in de plantenbakken. Vergeten we die koppen per ongeluk en dan komt schoonpaps de plantjes water geven als wij op vakantie zijn. ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door