Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Ramses
#137926
Hoi iedereen,

Ik heb twee kittens. Één van 15 weken oud en één van 5 maanden oud. Ik wil graag af en toe vers voeder gaan geven. De kat van 5 maanden heeft een heel erg gevoelig maag en darm systeem en kan niet tegen snelle veranderingen :-\.
Kan iemand mij verschillende gerechten en bereidingswijzen geven voor eten van kittens? Ik zie vaak wel gerechten staan, maar ik weet niet waar ik alle gerechten vandaan kan halen ???. Ook weet ik niet hoe en wat ik allemaal klaar kan maken. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?
Alvast bedankt.

Groetjes van Elvira
Gebruikersavatar
Door sylvia
#138073
Hoi Elvira,
Het probleem met katten is , willen ze het eten.Met jonge kittens gaat het over het algemeen vrij makkelijk.
Je zou kunnen overwegen om met een kvv (kompleet vers voer) te beginnen, Carnibest, Prins en Bibi hebben speciaal katten versvoer.
Je moet even goed verzinnen wat je wilt, wil je ze gewoon overzetten op verse voeding , wil je dit dan kant en klaar kopen of wil je zelf samenstellen, of wil je eigenlijk brok en blik blijven geven met wat vers tussen de bedrijven door?
Laatst gewijzigd door sylvia op wo 04 aug 2004, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Barfplaats wordt gesponsord door