Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Ramses
#137934
Hallo iedereen,

Ik heb een hele tijd geleden gevraagd naar droog versvoer. Toen heb ik het advies gekregen om Prins Pet Food te proberen. En ze zijn er echt helemaal dol op ;D!!
Als ik het in hun bakje doe worden ze helemaal wild en beginnen ze gelijk te eten. Echbt geweldig. Bedankt.

Groetjes van Elvira
Door Petra de Jong
#137946
Droog versvoer? Maar als het droog is, kan het toch niet vers zijn? Of mis ik iets?
Laatst gewijzigd door Petra de Jong op wo 04 aug 2004, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ramses
#137967
Oeps, weer een foutje :-[! Ik heb het al een tijd geleden gevraagd. Ondertussen is er veel gebeurd waardoor ik er niet echt aan toegekomen ben. Er is mij idd versvlees aangeraden. Ik gebruik nu alleen brokjes van Prins Pet Food. Is dat niet goed? Daar zitten toch ook geen kunstmatige producten in of wel?
Ik ben nog alles aan het uitzoeken om van mijn katten barfkatten te maken. Ik heb alleen veel hulp nodig. Kunnen jullie mij helpen? Ik heb ook al ergens anders op dit forum een vraag gesteld.

Groetjes van Elvira
Door Lizzy
#137978
Dit zit in de brokjes van Prins:

--------------

Kippenvleesmeel, maïs, maïsgluten, kippenvet, rijst, dierlijke vetten, gedroogde hele ei, chichoreipulp, melkeiwitten, lijnzaad, plantaardige olie, gedroogde gist, taurine, methionine, mineralen en vitaminen.

Met in de EU toegestane anti-oxidanten

---------------

En ik geloof er NIETS van dat dit niet-chemische anti-oxidanten zijn, dus ik zou het zelf niet aan mijn kat geven... Maar goed, je zou eerst over kunnen schakelen op Prins Total Care. Of Bandit kattenvoer, Bibi kattenvoer, Carnibest kattenvoer. Dus ook in de kant-en-klare/versvlees wereld kun je een hoop kanten op.

Zelf samenstellen kan natuurlijk ook! Het menu van de kat moet er volgens Ian Billinghurst als volgt uit zien:

70%-75% rauwe vleesbotten en vlees
5% groente en als het lukt: fruit
15% tot 25% orgaanvlees
5% tot 10% tafelrestjes/supplementen

In het boekje staat trouwens ook een voorbeeld van een weekmenu:

Maandag AM: rauwe vleesbotten zoals kippenvleugels of kippennekken
Maandag PM: gemalen rundvlees met gepureerde groentes, levertraanolie, ei, kelp/alfalfa, vitamine B complex

Dinsdag AM: rauwe vleesbotten
Dinsdag PM: gehakte lever en hart, kelp/alfalfa, vitamine E

Woensdag AM: rauwe vleesbotten zoals kippenvleugels of nekken of karkassen
Woensdag PM: Gemalen rundvlees met een ei en gepureerde groentes

Donderdag AM: gemalen lamsnek (lukt niet om te malen) of ossenstaart met gepureerde groentes
Donderdag PM: Verse vis of vis uit blik, visolie, vitamine E, kelp/alfalfa

Vrijdag AM: stuk konijn (met bot)
Vrijdag PM: Rauwe vleesbotten met gehakt hart en nier, gepureerde groentes, vitamine E, levertraanolie

Zaterdag AM: kippenvleugels of nekken
Zaterdag PM: gemalen kalkoenvlees, levertraanolie, ei, vitamine E

Zondag AM: gemalen lamsnek (lukt niet om te malen) met gepureerde groentes
Zondag PM: groot stuk rundvlees om op te kauwen

================

Dit is maar een voorbeeldje he!

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 04 aug 2004, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#137999
Lizzy schreef: Dit zit in de brokjes van Prins:

--------------

Kippenvleesmeel, maïs, maïsgluten, kippenvet, rijst, dierlijke vetten, gedroogde hele ei, chichoreipulp, melkeiwitten, lijnzaad, plantaardige olie, gedroogde gist, taurine, methionine, mineralen en vitaminen.

Met in de EU toegestane anti-oxidanten
Jammie,jammie. Wat deed een kat ook alweer met lijnzaad ::) ::)
Door Lizzy
#138038
Angelique schreef:

Jammie,jammie. Wat deed een kat ook alweer met lijnzaad ::) ::)
Ehhh...... Niks?

En wat doet ie met mais? En met chichoreipulp?
Door Judith
#138152
dan heb je zeker nog nooit op de zakjes van royal canin gekeken? daarzit oa. in :maisgluten, bietenpulp,gist, sporenelementen,bernargieolien,nog een aantal dingen die ik niet kan uitspreken en als klap op de vuurpijl Goudsbloemextracten. Als dat geen smullen wordt?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#138483
Judith schreef: dan heb je zeker nog nooit op de zakjes van royal canin gekeken? daarzit oa. in :maisgluten, bietenpulp,gist, sporenelementen,bernargieolien,nog een aantal dingen die ik niet kan uitspreken en als klap op de vuurpijl Goudsbloemextracten. Als dat geen smullen wordt?
Ik heb zo'n beetje alle zakjes wel bekeken en vandaar ook dat er voor mij en nog wel een aantal mensen hier er geen uitspraak bestaat als "de betere brok" omdat het allemaal bagger is. :-X

Goudsbloemextracten....kan handig zijn, soms, maar net als veel andere kruiden vind ik het onzinnig om ze structureel dag in dag uit te voeren. Maar goed, het staat leuk naar de gemiddelde consument toe.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door