Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Breezer
#137363
Omdat ik bijna altijd een kwartier sta te twijfelen bij alles wat ik mee zou nemen voor Breezer. Ik ben dus een beetje her en der aan het zoeken gegaan, en met een beetje knip en plakwerk heb ik voor mezelf maar ff een lijstje gemaakt met wat ik allemaal kan kopen. Zodat ik gewoon het lijstje af kan werken, en kijken wat ze hebben en wat het kost.
Nu is natuurlijk mijn vraag, is het lijstje een beetje compleet zo, en staan er nog dingen op die absoluut niet kunnen.

Barf Boodschappen Lijstje


Groente´s: peterselie, waterkers, andijvie, witlof, wortel, bietjes, alfalfa-spruiten, avocado, rucola-sla, verse gember en knoflook, Spinazie, Postelijn, Broccoli, Bloemkool, Boerenkool, Rode Kool, Groene Kool, Chinese Kool, Selderie, Sla, Komkommer, Sperziebonen, Snijbonen, Doperwtjes, Courgette, Spruitjes, Witlof.

Fruit: Appel, peer, banaan, kiwi, sinaasappel, grapefruit, mandarijn, aardbei, bessen, frambozen, abrikozen, perziken, pruimen, mango, papaya, ananas, meloen.

Zaden en noten
Sesamzaad, pompoenzaad, zonnebloempitten, pijnboom, pepita's, walnoten, hazelnoten, amandel, paranoten, pecannoten.

Orgaanvlees: runderhart, runderpens, lamshartjes, Lamsniertjes, kippenmaagjes, kippenlever.

Spiervlees: rundertartaar, runder braadworst, Bieflappen, Runder entrecôte, rundergehakt, Karweivlees, Biefstuk, Lamsshoarma, lamsbout, lamskotelet, lamshaasje, lamsfilet, lamsbiefstuk, lamsracks, lamsgehakt, Kalfsschnitzel, Kalfsstooflappen, kalfskarbonade, kalfsentrecôte, kalfsoester, kalfsschenkel, kalfsfricandeau, kalfsriblappen, kalfssucadelappen, kalfsdoorregen, borstlappen, kalfsgehakt, kalfssoepvlees, kalfsrollade, kalfsreepjes, kalfstong, paardenbiefstuk, paardenstooflapjes, paardenriblappen.

Wild en Gevogelte: kalkoenfilet, kalkoen braadlapjes, kalkoenrollade, kalkoendijen, eendenfilet, hazerugfilet, hertenbiefstuk, reebiefstuk, struisvogelbiefstuk, wild zwijnfilet, fazantfilet, parelhoenfilet, Kipfilet.

Botten: Hazenkarkas, Konijnenkoppen en nekken, Hele parelhoen, Kalkoen , Geitenrib, Ree, Lamskop, Lamsnek, Lamspoten, Lamsrib, Kalf , Kipkarkas, Kippenruggen, Kippenvleugel.

Vis: sardientjes, makreel, kabeljauw, wijting, forel, sardines, sprot, doornhaai, heilbot, zalm, haring en paling, koolvis.
Door Peet
#137374
Breezer schreef:, runder braadworst, Karweivlees, Lamsshoarma, lamsgehakt, Kalfsschnitzel,

Wild en Gevogelte: kalkoenrollade,
Deze vleessoorten zijn (bijna) altijd voor-gekruid....en veeeeel te zout. Zou ik absoluut laten liggen!!
Btw: wat is Karwei-vlees? Ik ken de Karwei en de Gamma....maar daar heb ik nog nooit vlees gezien... ???

En die herterugfilet, lambsrack, kalfsoester...die moet je lekker zelf eten....is veel te mooi vlees om aan je hond te geven (r*teduur ook, trouwens...)

(Wel handige lijst, trouwens!!)
Laatst gewijzigd door Peet op di 03 aug 2004, 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Breezer
#137377
Peet schreef:

Deze vleessoorten zijn (bijna) altijd voor-gekruid....en veeeeel te zout. Zou ik absoluut laten liggen!!
Btw: wat is Karwei-vlees? Ik ken de Karwei en de Gamma....maar daar heb ik nog nooit vlees gezien... ???

En die herterugfilet, lambsrack, kalfsoester...die moet je lekker zelf eten....is veel te mooi vlees om aan je hond te geven (r*teduur ook, trouwens...)

(Wel handige lijst, trouwens!!)
Ja dat van die kruiden dacht ik al, maar dan kan ik altijd nog op de verpakking kijken of het gekruid is. Het ging mij eigenlijk meer om het idee, dat ik in de supermarkt een pak vlees op naam kan pakken zonder dat ik hoef te denken is dit spier, of orgaan . En kan ik dit wel geven. En wat prijzen betreft heb ik er al helemaal geen verstand van, dus dat moet ik terplekke nog ff bekijken.
Door 202spots
#137381
Breezer schreef: Nu is natuurlijk mijn vraag, is het lijstje een beetje compleet zo, en staan er nog dingen op die absoluut niet kunnen.

Barf Boodschappen Lijstje


Groente´s: peterselie, waterkers, andijvie, witlof, wortel, bietjes, alfalfa-spruiten, avocado, rucola-sla, verse gember en knoflook, Spinazie, Postelijn, Broccoli, Bloemkool, Boerenkool, Rode Kool, Groene Kool, Chinese Kool, Selderie, Sla, Komkommer, Sperziebonen, Snijbonen, Doperwtjes, Courgette, Spruitjes, Witlof.

Fruit: Appel, peer, banaan, kiwi, sinaasappel, grapefruit, mandarijn, aardbei, bessen, frambozen, abrikozen, perziken, pruimen, mango, papaya, ananas, meloen.

Zaden en noten
Sesamzaad, pompoenzaad, zonnebloempitten, pijnboom, pepita's, walnoten, hazelnoten, amandel, paranoten, pecannoten.

Orgaanvlees: runderhart, runderpens, lamshartjes, Lamsniertjes, kippenmaagjes, kippenlever.

Spiervlees:rundertartaar, runder braadworst, Bieflappen, Runder entrecôte, rundergehakt, Karweivlees, Biefstuk, Lamsshoarma, lamsbout, lamskotelet, lamshaasje, lamsfilet, lamsbiefstuk, lamsracks, lamsgehakt, Kalfsschnitzel, Kalfsstooflappen, kalfskarbonade, kalfsentrecôte, kalfsoester, kalfsschenkel, kalfsfricandeau, kalfsriblappen, kalfssucadelappen, kalfsdoorregen, borstlappen, kalfsgehakt, kalfssoepvlees, kalfsrollade, kalfsreepjes, kalfstong, paardenbiefstuk, paardenstooflapjes, paardenriblappen.

Wild en Gevogelte: kalkoenfilet, kalkoen braadlapjes, kalkoenrollade, kalkoendijen, eendenfilet, hazerugfilet, hertenbiefstuk, reebiefstuk, struisvogelbiefstuk, wild zwijnfilet, fazantfilet, parelhoenfilet, Kipfilet.

Botten: Hazenkarkas, Konijnenkoppen en nekken, Hele parelhoen, Kalkoen , Geitenrib, Ree, Lamskop, Lamsnek, Lamspoten, Lamsrib, Kalf , Kipkarkas, Kippenruggen, Kippenvleugel.

Vis: sardientjes, makreel, kabeljauw, wijting, forel, sardines, sprot, doornhaai, heilbot, zalm, haring en paling, koolvis.
Ik zou om te beginnen al het dure vlees eruit laten,
rundertartaar,* is te duur
braadworst, *wat zit er in worst? niet doen
Bieflappen,*weinig vet en te duur
Runder entrecôte, *veel te duur
rundergehakt, * kan wel..maar zit geen bot in
Karweivlees, *weet niet wat 't is,maar als 't duur is en geen bot heeft...vergeet 't
Biefstuk, *te duur

Lamsshoarma, lamsbout, lamskotelet, lamshaasje, lamsfilet, lamsbiefstuk, lamsracks, lamsgehakt,

*Lamsbout heeft 'n TE harde pootbot in de midden en is trouwens vrij duur,Kotelet heeft 'n klein ribbetje maar is VEEEEL te duur.
Lam rack is goed al je er niet teveel voor hoeft te betalen,shoarma ?en de rest...als het allemaal gefileerd is ,is het onbetaalbaar!

Kalfsschnitzel, Kalfsstooflappen, kalfskarbonade, kalfsentrecôte, kalfsoester, kalfsschenkel, kalfsfricandeau, kalfsriblappen, kalfssucadelappen, kalfsdoorregen, borstlappen, kalfsgehakt, kalfssoepvlees, kalfsrollade, kalfsreepjes, kalfstong,

*Alle kalfsvlees is aan de prijzige kant,wanneer je iets van kalf kan vinden met bot..ga je gang,vergeet de rest.

paardenbiefstuk, paardenstooflapjes, paardenriblappen.
*Wanneer je het voor 'n goeie prijs krijgt OK

Wild en Gevogelte: kalkoenfilet, kalkoen braadlapjes, kalkoenrollade, kalkoendijen, eendenfilet, hazerugfilet, hertenbiefstuk, reebiefstuk, struisvogelbiefstuk, wild zwijnfilet, fazantfilet, parelhoenfilet, Kipfilet.
* Vergeet alle filets!!
Kalkoen dijen...MET bot is okay maar de bot is erg hard,ik maal het liever,wanneer het filet is...ligt aan de prijs.
*De biefstukken zijn niet te betalen ongeacht van welk beest!
Het is niet nodig om je hond het duurste vlees te geven!
Vergeet ook de worsten,rollades en ander vlees waar kruiden aan toegevoegd zijn.
Inplaats van naar 'n dure keurslager te gaan, zal je moeten zoeken bij andere zaken waar je de goedkope vlees en kip op de kop kan tikken.
Je hond geniet meer van 'n kippen karkas dan van 'n kalfsoester,en heeft liever de vleesbot die je voor 'm meeneemt dan de fazantfilet!
Door 202spots
#137382
[quoteHet ging mij eigenlijk meer om het idee, dat ik in de supermarkt een pak vlees op naam kan pakken zonder dat ik hoef te denken is dit spier, of orgaan . En kan ik dit wel geven. En wat prijzen betreft heb ik er al helemaal geen verstand van, dus dat moet ik terplekke nog ff bekijken. [quote][/quote]
Ik denk dat je beter ergens anders moet gaan winkelen voor je hondeneten!
Door Truus
#137388
202spots schreef:

Had dat effe eerder neergezet!!! ;D ;D ;D
Dan was ik vlugger klaar geweest !

Volgens mij had ik deze link ook al een keer gegeven toch?
Is wel makkelijk, ik heb het ook uitgeprint ;).
Door 202spots
#137393
Lizzy schreef:
;D
Sorry Dory!!!
Toch nog wat geleerd hoor Lizzy...
Want volgende keer ga ik eerst in de bieb kijken!! ;D
Door Breezer
#137679
Lizzy schreef: Misschien is deze lijst ook wel handig:

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=4451
Hier heb ik een aantal dingen vandaan gehaald, en voor m´n lijstje gebruikt.
En dat sommige dingen te duur zijn snap ik ook wel. Het gaat mij eigenlijk er meer om dat ik weet dat ik de dingen zoals bv een entrocote gewoon kan geven. Ik ben aan het zoeken gegaan op website´s van slagerijen om te kijken wat voor soorten vlees er allemaal zijn. En hoe die dan allemaal heten, als ik bij de slager een pak kalfs entrecote mee neem dan wil ik wel weten of het op m´n lijstje staat zodat ik zeker weet dat ik dat dan ook kan geven.
Dus misschien zouden jullie kunnen kijken of ik de soorten vlees bij de juiste groep heb gezet. En of het allemaal eetbaar is voor Breezer.
Door 202spots
#137731
JA,In principe kan je ALLES geven wat op je lijst staat.
Je moet er wel rekening mee houden dat je bij alle bottevrije vlees,alle filets en biefstukken,dan ook GEEN calcium in deze maaltijd geeft,en dat je dan andere calcium moet toevoegen.
Is het verstandig om al deze soorten vlees te geven?
Nee ik denk dus van niet.
Die filets en biefstukken of die dure vlees heeft ook geen stukkie vet eraan zitten.
Buiten dat...als je veeeeeel meer geld aan vlees/botten wil spanderen dan dat nodig is,dan vind ik dat wel weggegooid geld.

Ik geloof dat ik al eerder heb gezegd dat de GOEDKOOPSTE vlees soorten BETER zijn.
Maar wanneer jij er op staat om biefstuk te geven,ja dan kan ik nog 'n keer zeggen dat 't grote onzin is,en helemaal niet nodig...maar jij bent de persoon die het koopt,die er voor betaald en die het aan je hond geeft.
Dus de keus is aan jou.
Ik weet ook echt niet wat je verder met deze list wil,want het wijkt dus behoorlijk af van de "normale" barf ingriedenten.
Door Breezer
#137755
Het gaat mij er in principe om dat ik naar de markt kan gaan en bij de groenteman m´n lijstje tevoorschijn haal. En dan kan kijken wat de beste man in de aanbieding heeft, heeft ie bv witlof, bietjes, prei en wortelen in de aanbieding. Dan weet ik dat ik alles behalve de prei kan nemen want die staat niet op m´n lijstje. Hetzelfde geld voor de fruit en vis.
Ook als ik bij de Knaller ben voor vlees, en ik zie sucadelappen, of paardevlees, en entrecotes. Dan kijk ik op m´n lijstje en heb dan een backup zodat ik weet wat onder welke categorie valt. En als ik niks zie dan kan ik altijd nog wat dingen vragen vanaf het lijstje.
Ik ben namelijk al bij die slager geweest, en vroeg om spiervlees. Nou ze stonden me aan te kijken alsof ik de honderd duzend aan ze vroeg. Als ik dan zeg dat het voor m´n hond is, dan smeren ze me kvv van Runner aan. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.
Door Breezer
#137756
202spots schreef: JA,In principe kan je ALLES geven wat op je lijst staat.
Je moet er wel rekening mee houden dat je bij alle bottevrije vlees,alle filets en biefstukken,dan ook GEEN calcium in deze maaltijd geeft,en dat je dan andere calcium moet toevoegen.
Is het verstandig om al deze soorten vlees te geven?
Nee ik denk dus van niet.
Die filets en biefstukken of die dure vlees heeft ook geen stukkie vet eraan zitten.
Buiten dat...als je veeeeeel meer geld aan vlees/botten wil spanderen dan dat nodig is,dan vind ik dat wel weggegooid geld.

Ik geloof dat ik al eerder heb gezegd dat de GOEDKOOPSTE vlees soorten BETER zijn.
Maar wanneer jij er op staat om biefstuk te geven,ja dan kan ik nog 'n keer zeggen dat 't grote onzin is,en helemaal niet nodig...maar jij bent de persoon die het koopt,die er voor betaald en die het aan je hond geeft.
Dus de keus is aan jou.
Ik weet ook echt niet wat je verder met deze list wil,want het wijkt dus behoorlijk af van de "normale" barf ingriedenten.
Okay maar wat zijn dan de normale barf ingrediënten?
Hoe heten die, dus wat moet ik dan tegen de slager zeggen wat ik wil hebben?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door