Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Leo
#13723
Bericht overgenomen uit IP,  het vaktijdschrift voor de praktiserend dierenarts.

Een wetenschappelijke studie van A. Wolfe en I.P. Wright  ( Veterinary Record (2003) 152, 419-422') heeft nu het bewijs geleverd dat de mens door kontakt met honden gevaar loopt op een directe besmetting met Toxocara canis. De zwervende wormlarven veroorzaken bij de tussengastheer de mens, toxocariasis, dat gepaard kan gaan met ernstige ziekteverschijnselen. Met name bij kinderen kan de Larva migrans visceralis zorgen voor beschadiging van organen, en kan in het ergste geval tot blindheid leiden. In het kader van de genoemde studie werden bij 60 honden vachtmonsters genomen. 25 Procent daarvan bevatten spoelwormen in verschillende ontwikkelingsstadia, waaronder ook geëmbryoneerde wormeieren met de infectueuze larve II. Tot dusver werd aangenomen dat spoelwormen in de vacht van de hond niet tot dit infectueuze stadium konden volgroeien en dat de mens derhalve niet geïnfecteerd kon raken door kontakt met honden. De auteurs vermoeden dat direkt kontakt met honden de belangrijkste besmettingsweg is.
Aansluitend op dit artikel wordt melding gemaakt van een nieuw en binnenkort verkrijgbaar ontwormingsmiddel genaamd Milbemax, een komplete ontwormer en effectief tegen haakwormen, spoelwormen, lintwormen, zweepwormen, en hartwormen bij puppies, volwassen honden, kittens en volwassen katten. E.e.a. verschijnt in een handig in te geven gecoate tablet.  dus... doe je hier je voordeel mee!
Door Lizzy
#13724
Nah lekker.. Als ALLE wormen hier van dood neervallen, dat moet het een "lekker" krachtig spulletje wezen.... Hoe zit het Leo, gaat de hond hier ook van dood?

Overigens, ik ben van mening dat het wel mee valt met die besmetting voor mensen...
Groetjes, Lizzy
Door sylvia
#13725
o jee lizzy gaat je man ook barfplaatsen  ;D
Door Ink
#13726
Twee Platjes hier gaat wel ver hoor ...

Maar goed. Volgende week komt hier een beepje van een dag of 10. Omdat wij oppassende leasemoeders zo nu en dan zullen en willen zijn denken we dat het handig is om Sam al vroeg met haar kennis te laten maken. Nu is Sam zo nieuwsgierig als 86 andere dus die moet natuurlijk met z'n eigenwijze snuffertje even kijken.
Wat is nou wijsheid? Niet uitgebreid laten lebberen. Lijkt me normaal. Moet ie bij mij ook niet doen. Helemaal spastisch hem weghouden werkt ook niet want dan moet ie er natuurlijk jUIst ernaar toe.
Ideetjes?
Door sylvia
#13727
Twee Platjes hier gaat wel ver hoor ...

Maar goed. Volgende week komt hier een beepje van een dag of 10. Omdat wij oppassende leasemoeders zo nu en dan zullen en willen zijn denken we dat het handig is om Sam al vroeg met haar kennis te laten maken. Nu is Sam zo nieuwsgierig als 86 andere dus die moet natuurlijk met z'n eigenwijze snuffertje even kijken.
Wat is nou wijsheid? Niet uitgebreid laten lebberen. Lijkt me normaal. Moet ie bij mij ook niet doen. Helemaal spastisch hem weghouden werkt ook niet want dan moet ie er natuurlijk jUIst ernaar toe.
Ideetjes?
geef em een vieze luier haalt tie heel veel info uit en een lekkere bek ;D als de baby bloot is geheel of alleen de billen laat hem dan daar snuffelen en als je het genoeg vindt is het genoeg,in het begin kunnen ze er geen genoeg van krijgen,hoewel de meeste honden met kleine baby's ineens heel voorzichtig kunnen doen,zelf de normaal meest lompe viervoeter
Door Ink
#13728
geef em een vieze luier haalt tie heel veel info uit en een lekkere bek ;D als de baby bloot is geheel of alleen de billen laat hem dan daar snuffelen en als je het genoeg vindt is het genoeg,in het begin kunnen ze er geen genoeg van krijgen,hoewel de meeste honden met kleine baby's ineens heel voorzichtig kunnen doen,zelf de normaal meest lompe viervoeter
Meestal is hij inderdaad erg voorzichtig met kleine kinderen, hondjes enzo terwijl hij verder af en toe lekker lomp kan zijn.
Maar OK, die luier en die blote kont gaan we gewoon doen.
Fanx!
Door Nelly
#13729
Twee Platjes hier gaat wel ver hoor ...

Maar goed. Volgende week komt hier een beepje van een dag of 10. Omdat wij oppassende leasemoeders zo nu en dan zullen en willen zijn denken we dat het handig is om Sam al vroeg met haar kennis te laten maken. Nu is Sam zo nieuwsgierig als 86 andere dus die moet natuurlijk met z'n eigenwijze snuffertje even kijken.
Wat is nou wijsheid? Niet uitgebreid laten lebberen. Lijkt me normaal. Moet ie bij mij ook niet doen. Helemaal spastisch hem weghouden werkt ook niet want dan moet ie er natuurlijk jUIst ernaar toe.
Ideetjes?
Zou 'm idd. niet toestaan om het kindje in zijn/haar gezichtje te likken, maar voor de rest? Niet te moeilijk doen, niet te bang zijn. Mijn zussie en ik zijn allebei met honden opgegroeid, persoonlijk heb ik nooit wurrempies gehad, m'n zusje één keer spoelwormen, waarbij helemaal niet zeker was of het wel door de hond kwam. :-/ En ze is er niet blind van geworden ;D
Vind al die berichten een beetje overtrokken, echt gezocht. Weet jij in welke omstandigheden die 60 (overigens waren het er in een ander bericht 75) honden leefden? Want dat wordt nergens vermeld. :-/ Kortom, voor mij is het " zoeken naar". Daarbij komt dat naar mijn mening kleine kinderen best eens blootgesteld mogen worden aan wat vuil en andere negatieve invloeden, kunnen ze weerstand opbouwen. De huidige, steriele, voorzichtige maatschappij zorgt voor steeds meer kinderen die nergens tegen kunnen. Geldt trouwens óók voor hondjes ;)
Door sylvia
#13730
ik stond likken in het gezicht niet toe omdat ik dat voor het kind erg irritant vindt en die kan nog niets wegduwen,ik zelf vindt het ook niet fijn als er van die lappen over mijn neus en zo gaan.Bang dat kleintje een wormbesmetting zou oplopen nee daar ben ik nooit bang voor geweest.
Door Nelly
#13731
ik stond likken in het gezicht niet toe omdat ik dat voor het kind erg irritant vindt en die kan nog niets wegduwen,ik zelf vindt het ook niet fijn als er van die lappen over mijn neus en zo gaan.Bang dat kleintje een wormbesmetting zou oplopen nee daar ben ik nooit bang voor geweest.
Ben ook nooit bang geweest voor besmetting, en mijn honden geven, àls ze het doen, altijd maar een héél bescheiden, voorzichtig likje, echt lebberen doen ze nooit :)
Door sylvia
#13732
Ben ook nooit bang geweest voor besmetting, en mijn honden geven, àls ze het doen, altijd maar een héél bescheiden, voorzichtig likje, echt lebberen doen ze nooit :)
nou dan moet je de volgende keer bridget maar eens lief aankijken :o
Door ine
#13733
Heb 4 kinderen groot gebracht, met altijd een hond in huis!! In de eerste tijd ontwormde ik de honden eigenlijk nooit. Pas in 1990. toen de 1ste lab hier kwam, ben ik gaan ontwormen. De jongste was toen alweer 7.
De kinderen en honden lagen vaak samen in de mand. Gelikt werd er dus ook!
De Enige wormbesmetting die wij gehad hebben, is toen onze jongste zoon zich er met kruipbeestjes en wortels van planten ging bezig houden. Vingertjes in de aarde, vingertjes in de mond, daar krijg je dus wormen van!! Alleen Hij had ze, maar het hele gezin moest op de wormenkuur! ;)
Ik houd het dus maar op mijn eigen ervaring en laat dat onderzoek lekker voor wat het is!!
Door Eidos
#13734
hehhehehe als mijn dosje een vrijbui heeft krijg je gegarandeerd een heerlijke natte lebber over je neus of kin... Bang voor wurempies??? Ikke niet ;D

Heb vroeger wel eens ringworm "gekregen" van de hond van de manege waar ik toen reed, maar met een smeerseltje was dat zo weg ;D.
Door sylvia
#13735
hehhehehe als mijn dosje een vrijbui heeft krijg je gegarandeerd een heerlijke natte lebber over je neus of kin... Bang voor wurempies??? Ikke niet ;D

Heb vroeger wel eens ringworm "gekregen" van de hond van de manege waar ik toen reed, maar met een smeerseltje was dat zo weg ;D.
oudste hier heeft ook eens ringworm gehad,van de koeien van een boer waar ze was wezen spelen
Door oebaya
#13736
Maar ringworm is geen worm, maar een schimmel. Kan je al oplopen door in een weiland waar koeien hebben gelopen te gaan liggen zonnen.
Door ester
#13737
wie doet dat nou, heb je kans in een koeienvlaai te gaan liggen ;D
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door