Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1371589
Annak is neerslachtig. Hij wil nauwelijks nog wandelen. 's Avonds gaat hij al een jaar niet meer mee voor het laatste rondje maar hij wil ook 's morgens niet meer lopen. HIj mag van mij alles in de tuin doen, dat is het probleem niet. Hij staat steeds slechter op en loopt steeds sneller mank. Ook zit hij steeds vaker met dichtgeknepen ogen en slaapt enorm veel. Allemaal volgens mij gewoon ouderdomverschijnselen. Hij krijgt nu elke dag carprodyl maar of het helpt.... :-\ Wat kan ik nog meer doen om hem iets actiever te maken? Hij glijdt nu zo langzaam af naar......
Laatst gewijzigd door MoniqueAppels op wo 28 jul 2010, 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door henneke
#1371624
ach wordt hij nu toch echt oud meid ? ik weet niet hoeveel pijnstilling hij krijgt maar kan je dat nog een beetje opschroeven ?
Door ElinevKa
#1371656
ik herken je verhaal..wij zijn er mee naar de da gegaan, en die heeft een foto genomen.
Toen  bleek spijker spondylose te hebben (aan elkaar groeien  van bot in ruggegraat in zijn geval).
dus echt pijn.
we hebben medicatie én hij krijgt nu van mij glucosamine.
Hij loopt nu 2 kleine stukjes per dag; de rest in de tuin..gaat niet meer mee met de andere twee..
en hij is HE-LE-MAAL opgeknapt en goed geluimd!!
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1371662
Hè wat akelig om de grote stoere man zo te zien aftakelen.  :'(
Weet je wat er precies aan de hand is? Als het artrose is zou ik een goed glucosaminepreparaat geven. Persoonlijk vind ik previcox veel beter werken als carprodyl. Bij Sita deed rimadyl weinig. Ik heb Sita trouwens zelfs een tijdje corticosteroiden gegeven toen ze heel slecht liep. Ze staat nu alweer maanden op de previcox en dat gaat goed.
Door Nynke
#1371727
Hoe oud is Annak nu Monique?
Hij heeft natuurlijk die problemen met zijn rug/achterhand al een hele tijd  :-X :-\
Wanneer is hij voor het laatst door een DA gezien?

Ik herken het wl wat je schrijft, Gunnar wil 's ochtends en 's avonds ook niet lopen, maar ja, die is ook al heel oud zoals je weet  :-\

:bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1371747
he get, kan je de pijnmedicatie niet opschroeven, of zou het niet aan pijn liggen...
als ie echt neerslachtig is zou je misschien wat met bachbloesem kunnen proberen..
Door deja
#1371750
Rovanna schreef: Annak is neerslachtig. Hij wil nauwelijks nog wandelen. 's Avonds gaat hij al een jaar niet meer mee voor het laatste rondje maar hij wil ook 's morgens niet meer lopen. HIj mag van mij alles in de tuin doen, dat is het probleem niet. Hij staat steeds slechter op en loopt steeds sneller mank. Ook zit hij steeds vaker met dichtgeknepen ogen en slaapt enorm veel. Allemaal volgens mij gewoon ouderdomverschijnselen. Hij krijgt nu elke dag carprodyl maar of het helpt.... :-\ Wat kan ik nog meer doen om hem iets actiever te maken? Hij glijdt nu zo langzaam af naar......
Ik had datzelfde met Deja ook neerslachtig en slecht lopen krijgt al 4 jaar sashasblend en visolie maar dat hielp niet meer afdoende de laatste tijd.
Heb haar toen op carprodyl gezet eerste 8 dagen 2 1/2 tab. ze weegt 30 kilo daarna 1 tabl. per dag, na een dag of 10 zag je duidelijke verbetering, maar moest stoppen van de osteophaat want daar is ze nu behandeld en hij kon dat niet goed voelen omdat ze medicijnen had dus ben zondag gestopt vrijdag naar de osteophaat en ze loopt nog steeds redelijk goed wel opstart problemen nog.
Ik ga dus ook nog bachbloesem therapie halen.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1371788
Laat ik nog even wat meer informatie geven; ik ga er altijd maar van uit dat iedereen weet wat Annak mankeert :-[ (ben al te lang op BP denk ik ;)).
Annak (de malamute uit mijn onderschrift) is 11 jaar en 3 maanden. Bij hem is drie jaar geleden Lumbosacrale Instabiliteit gediagnosticeerd aan de hand van een foto. Ik ben toen begonnen met pijnstillers af en toe als hij erg slecht liep. Omdat het steeds slechter ging, ben ik een tijdje geleden begonnen met elke dag één carprodyl. Ik zou dit op kunnen voeren naar twee keer per dag of wellicht een ander middel (zoals previcox wat Dorothea schrijft). Maar ik vraag me af of en zo ja wat ik nog meer kan doen. Ik heb hem een paar keer echt "opgetrommeld" om te gaan lopen maar dan moet ik hem gewoon voorttrekken wat nogal vermoeiend is en bovendien loopt hij de hele tijd te hijgen. Zelfs 's morgens om 7 uur en dan is het niet warm! Dus ik heb besloten dat hij niet hoeft als hij niet wil. Zover ben ik al wel. Het is geen luiigheid vermoed ik (ofschoon hij wel lui van aard is) maar hij ligt gewoon het liefste de hele dag in zijn te kleine bench in de schuur notabene. Als het donker is, wil ie wel naar binnen. Verder is ie altijd buiten. Uiteraard wil ik het leven voor hem zo aangenaam mogelijk maken want ik weet dat hij het heerlijk vindt in het bos en zoek dus naar mogelijkheden.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1371798
deja schreef: Ik had datzelfde met Deja ook neerslachtig en slecht lopen krijgt al 4 jaar sashasblend en visolie maar dat hielp niet meer afdoende de laatste tijd.
Heb haar toen op carprodyl gezet eerste 8 dagen 2 1/2 tab. ze weegt 30 kilo daarna 1 tabl. per dag, na een dag of 10 zag je duidelijke verbetering, maar moest stoppen van de osteophaat want daar is ze nu behandeld en hij kon dat niet goed voelen omdat ze medicijnen had dus ben zondag gestopt vrijdag naar de osteophaat en ze loopt nog steeds redelijk goed wel opstart problemen nog.
Ik ga dus ook nog bachbloesem therapie halen.
2 1/2 tablet , toch niet van de 100 mg?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1371799
Rovanna schreef: Laat ik nog even wat meer informatie geven; ik ga er altijd maar van uit dat iedereen weet wat Annak mankeert :-[ (ben al te lang op BP denk ik ;)).
Annak (de malamute uit mijn onderschrift) is 11 jaar en 3 maanden. Bij hem is drie jaar geleden Lumbosacrale Instabiliteit gediagnosticeerd aan de hand van een foto. Ik ben toen begonnen met pijnstillers af en toe als hij erg slecht liep. Omdat het steeds slechter ging, ben ik een tijdje geleden begonnen met elke dag één carprodyl. Ik zou dit op kunnen voeren naar twee keer per dag of wellicht een ander middel (zoals previcox wat Dorothea schrijft). Maar ik vraag me af of en zo ja wat ik nog meer kan doen. Ik heb hem een paar keer echt "opgetrommeld" om te gaan lopen maar dan moet ik hem gewoon voorttrekken wat nogal vermoeiend is en bovendien loopt hij de hele tijd te hijgen. Zelfs 's morgens om 7 uur en dan is het niet warm! Dus ik heb besloten dat hij niet hoeft als hij niet wil. Zover ben ik al wel. Het is geen luiigheid vermoed ik (ofschoon hij wel lui van aard is) maar hij ligt gewoon het liefste de hele dag in zijn te kleine bench in de schuur notabene. Als het donker is, wil ie wel naar binnen. Verder is ie altijd buiten. Uiteraard wil ik het leven voor hem zo aangenaam mogelijk maken want ik weet dat hij het heerlijk vindt in het bos en zoek dus naar mogelijkheden.
Oke duidelijk  ;)
Heb je spondy vetsem al eens geprobeerd?
Door Fynn
#1371902
Asani krijgt dagelijks previcox en doet het er heel goed op .
Ik weet alleen niet of het Annak zal helpen die is al ouder en er speelt misschien meer mee dan alleen de pijn.
Sterkte het lijkt me zo moeilijk je hond zo te zien en niet te weten wat je er aan zou kunnen veranderen.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door Lizzy
#1371927
He bah Mo, wat een ellende.... :(. Zou het zinvol zijn om eens Cortaphen te proberen? Daar zit pred + buut in en dat is natuurlijk best een paardenmiddel. Maar, sinds Brutus daar op heeft gestaan en hij het daar zoveel beter op deed, ben ik nu niet meer zo anti. Zeker niet wanneer je hond al ouder is. Brutus staat overigens nu weer op de Metacam + Corta RX. Is dat nog een idee, om dat te proberen? Sec gezien helpt dat niet bij LSI. Maar wel bij artrose. En ik vermoed zo maar dat hij ook last heeft van artrose. Mocht je Cortaphen willen proberen, ik heb nog wel een paar stripjes pillen liggen.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1371945
Tja het is onvermijdelijk.... maar ik wil toch nog niet toegeven en hem proberen zo lang mogelijk op de been te houden.
Volgende week ga ik kennismaken met mijn nieuwe DA en ga het haar ook eens voorleggen. Ik hou dat Cortaphen wel in gedachten. Denk je dat iets van spiersupport wat jij ook aan Brutus gaf, zin heeft?
Door conleeuw
#1371957
ik zou denk ik ook voor iets meer ricthing een paarden middel gaan, al is het tijdelijk om hem weer goed in de benen te krijgen, helpt het dan weet je ook dat hij gewoon niet meer wil lopen omdat hij té veel last heb van pijn, mischien als je een tijdje kan gebruiken en dan goed kan lopen dat je dan aan de bespiering kan werken?? arme drommel  :-* sterkte ermee :bigarmhug:
Door deja
#1371960
*Dorothea* schreef: 2 1/2 tablet , toch niet van de 100 mg?
Nee die zijn 50 mg. dus 125 mg. voor hond van 30 kg.Ik heb de ervaring dat als je met 1 tablet per dag begint dat dat niet werkt je moet eerst een hoge dosering geven een dag of 8 en dan naar de helft afzakken.
Carprodyl is er niet in 100 mg. geloof ik.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door