Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Urs
#136942
Kan dat de kat wassen met defencare voor honden? Lunapoes heeft nog steeds van die rare dingetjes die dus ook niet verdwijnen met frontline. Ik wil d'r nu eens wassen met een antiparasieten shampoo kijken of ze daar van weg gaan. Anders komt het denk ik uit d'r huid.
weet iemand antwoord op mijn vraag?
Door Petra de Jong
#136957
Je hebt toch ook speciale vlooienshampoo voor katten? Wel 1 waarschuwing: het wassen van je kat doe je met gevaar voor eigen leven. ;D
Door Urs
#136962
Ja vast wel maar ik heb voor honden in huis en zo goedkoop is dat spul iet. Gevaar voor eigen leven ben ik niet bang voor . Heb in het asiel gewerkt en daar waste we regelmatig katten. Deden we een emmer vullen met lauw water en sop en daar de kat in laten zakken. en ondertussen iemand anders de vlooien van de kop vangen. ;D Maar luna heeft geen vlooien.
Door lekker kort
#137015
NOOIT ANTIPARISITERE PRODUCTEN VOOR HONDEN OP KATTEN GEBRUIKEN.

Katten hebben een dunnere huid dan honden gif komt in de bloedbaan einde verhaal.

Koop een product speciaal voor katten, dat is zelfs op natuurlijke basis te krijgen met eterische olieën, werkt erg goed.

Ik was de katten nooit in een emmer ik weet dat het de truc zou moeten zijn maar je kan ze nooit goed uitspoelen, voor het bad de wapens innemen (nagels knippen) en wassen maar.

Succes Fritz
Gebruikersavatar
Door Hitam
#137018
Ik ben het geheel en nadrukkelijk met Fritz eens. Katten zijn veel gevoeliger voor allerlei middelen dan honden. Ik ken mensen die katten met Defencare gewassen heben en er een doodzieke kat aan overgehouden hebben.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#137056
Volgens mij staat dat ook gewoon op de verpakking dat het niet geschikt is voor katten.


Maar als ze geen vlooien heeft waarom dat van dat heavy spul inzetten. Gebruik dan een gewone shampoo.
Laatst gewijzigd door Angelique op ma 02 aug 2004, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lekker kort
#137153
ik weet niet of het nog te koop is maar ik gebruik in de trimsalon bij katten (nog) altijd vloschoon, milieu en kat vriendelijk.

Groet Fritz.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#137172
Fritz schreef: ik weet niet of het nog te koop is maar ik gebruik in de trimsalon bij katten (nog) altijd vloschoon, milieu en kat vriendelijk.

Groet Fritz.
Het zegt me zo weinig, maar er zijn meerdere milieu-en katvriendelijke middelen op de markt als het om vlooienbestrijding gaat.
Door lekker kort
#137192
Angelique schreef:

Het zegt me zo weinig, maar er zijn meerdere milieu-en katvriendelijke middelen op de markt als het om vlooienbestrijding gaat.
dat zal zeker maar ik gebruik deze altijd en hij bevalt goed. ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#137246
Fritz schreef: dat zal zeker maar ik gebruik deze altijd en hij bevalt goed. ;)
Nee, zo bedoelde ik het ook niet. Maar meer algemeen om aan te geven dat er meer wegen naar rome leiden. :D
Door lekker kort
#137248
Angelique schreef:
Nee, zo bedoelde ik het ook niet. Maar meer algemeen om aan te geven dat er meer wegen naar rome leiden. :D
I now, en zo vatte ik het ook helemaal niet op

:-* Fritz
Door Urs
#137922
Dank voor de antwoorden, zelf had ik al verzonnen dat je na de emmer de kat goed moet uitspoelen. Ze heeft geen vlooien. Ik was destijds met d'r naar de DA geweest maar die wist het niet, een keertje frontline okay, Maar die dingsjes zitten er nog steeds. En om er zeker van te zijn dat het geen neten of iets dergelijks zijn wil ik d'r een keer wassen vandaar de vraag. Maar ik zal een shampoo voor katten aanschaffen.
groeten
Door lekker kort
#137932
bassetverslaafde schreef: Dank voor de antwoorden, zelf had ik al verzonnen dat je na de emmer de kat goed moet uitspoelen. Ze heeft geen vlooien. Ik was destijds met d'r naar de DA geweest maar die wist het niet, een keertje frontline okay, Maar die dingsjes zitten er nog steeds. En om er zeker van te zijn dat het geen neten of iets dergelijks zijn wil ik d'r een keer wassen vandaar de vraag. Maar ik zal een shampoo voor katten aanschaffen.
groeten
Neten of te wel de eitjes blijven niet op het dier liggen die vallen uit de vacht op de grond gaan lekker in je vloerbedekking zitten en wikkelen daar hun stadium af tot volwassen vlo, je zal die verhalen wel eens gehoord hebben van mensen die terug kwamen van vakantie en bekant opgevreten werden door de vlooien
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door