Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#130
Vanmorgen was het zo ver.... Duif voor de honden. Leo heeft drie hele duiven naar buiten gegooid. Whoofer zag je denken: "Pottedikkie, da's lekker!" en at de duif met smaak in luttele minuten op!

De Dalmaten? Die staan al een kwartier te trutten in de tuin! Ze weten zich geen raad met de duif! Ze weten niet waar ze moeten beginnen en volgens mij vinden ze de duiven ook niet te vreten! Ze staan hun prooi wel tegen elkaar te beschermen en te blaffen, maar eten? Ho maar!!

Meer honden die geen duif lusten?
Groetjes, Lizzy
Door Lizzy
#131
Pffff.... De duif is Whoofer niet goed bekomen.... Ze heeft de duif weer uitgekotst! Nah, duif gaat van het menu hier!
Groetjes, Lizzy
Door Jo_Rotmans
#132
**Meer honden die geen duif lusten? **
Noe da week nie...maar ze jagen er hier wel heel graag op  ;D Dat wil zeggen...totdat ze doorkrijgen dat de duif niet van plan is om op te vliegen en dan komen ze beteuterd op me af met een koppie van : Maahaaaa help me nou eens !! :-/ ;D
Laatst gewijzigd door Jo_Rotmans op zo 12 okt 2003, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Luc
#133
De Dalmaten? Die staan al een kwartier te trutten in de tuin! Ze weten zich geen raad met de duif! Ze weten niet waar ze moeten beginnen Groetjes, Lizzy
Dit is de nagel op de kop! Vele honden weten niet hoe ze een complete "prooi" moeten verorberen. Ze hebben het ook nooit geleerd van hun voorouders. Sommige rassen hebben het van nature (nog) wel, andere niet.

Luc
Door roger
#134
<<Dit is de nagel op de kop! Vele honden weten niet hoe ze een complete "prooi" moeten verorberen<<


Juist, dan zit er maar één ding op.
Leo of Lizzy, wie dat maak je zelf maar uit, plat op je buik in de tuin en een duif tussen je tanden.
Geef effe het goede voorbeeld.

Je kan ook proberen de duif in twee helften te knippen.
Dat wil ook wel eens lukken.

Gr.
Roger.
Door roger
#135
<<Pffff.... De duif is Whoofer niet goed bekomen.... Ze heeft de duif weer uitgekotst! Nah, duif gaat van het menu hier!<<

En heeft ie dan na het uitkosten dat niet terug opnieuw opgegeten?

het zou ook kunnen dat ie te gulzig heeft gegeten , om de andere voor te zijn en eventueel van hun ook nog een stuk wou meepikken, en dan iS dat uitkosten een reactie op het te heftig verorberen, niet omdat ze niet goed bekomen is.


Gr.
Roger
Door Lizzy
#136
<<Dit is de nagel op de kop! Vele honden weten niet hoe ze een complete "prooi" moeten verorberen<<


Juist, dan zit er maar één ding op.
Leo of Lizzy, wie dat maak je zelf maar uit, plat op je buik in de tuin en een duif tussen je tanden.
Geef effe het goede voorbeeld.

Je kan ook proberen de duif in twee helften te knippen.
Dat wil ook wel eens lukken.

Gr.
Roger.
Ja doeiiii Roger! Wij zijn allebei vegetarier hoor ;D! Ze bekijken het maar! Dit was de eerste EN laatste duif! Ik krijg de indruk dat ze het vlees gewoon niet lekker vinden want met een parelhoen weten ze wEl raad!

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 12 okt 2003, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#137
Hoi Roger, nee, Whoofer liep gelijk van de uitgekotste duif weg......
Groetjes, Lizzy
Door Angelique
#138
Hier ging dat bij 7 boppers met een eendagskuiken precies zo. Het werd niet eens aangepakt. >:(
Boppertje nr. 8 heeft zich het ongans gevreten aan de kuikentjes ;D
Door Lizzy
#139
Hier ging dat bij 7 boppers met een eendagskuiken precies zo. Het werd niet eens aangepakt.  >:(
Boppertje nr. 8 heeft zich het ongans gevreten aan de kuikentjes ;D
Whahahahaha! Wat zal Bopper nr 8 gelachen hebben! ;D. Maar goed, bij jou staat eendagskuiken zeker niet meer op het menu?
Door Angelique
#140
Whahahahaha! Wat zal Bopper nr 8 gelachen hebben! ;D. Maar goed, bij jou staat eendagskuiken zeker niet meer op het menu?
Nee, ik heb het naderhand niet meer gekocht, mede omdat mijn maag er wat slecht tegenkon dat bopperpuppie zo lekker aan het kauwen was en dan die kuikenpootjes of kop die dan buiten de bek hangt, iekjakpjuukgatverdegatver.
Dan maar een ei ;D
Door Lizzy
#141
Ik weet wat je bedoelt Angelique! Gisteren heeft Leo wat foto's gemaakt van het "duiven avontuur".... Gatverdegatver! Ik zag inderdaad wat pootjes uit de bekken van de honden hangen enzo.... Heel smerig! Doe mij maar een onherkenbaar stukje vlees voor de honden (of een ei ;D)! Eendagskuikens zou dus aan mij ook niet besteed zijn ;D
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 13 okt 2003, 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
#142
hier eten ze ook geen duif,een tijdje geleden heb ik een topic geplaatst dat tijger en bridget een duif hadden gevangen,die uiteindelijk kaalgeplukt binnen op de voordeurmat lag :-X :-X :-X :-X
En inderdaad ik heb het vermoeden dat,had ik de duif even open gemaakt ze hem smakelijk hadden verorberd,
maar ieeeeeeeeeek het idee (kippenvel staat nu alweer hoog brrrrrrrrrr) heb ik em netjes met het blik van de stoffer opgepakt en in de kliko gegooid .Dus de enige kans op duif op het menu is als carnibest die uitvoering op de markt brengt ;D ;D ;D
Door oebaya
#143
Zal het Lizzy niet vragen, want die is vegetariër, maar voor de anderen: hebben jullie zelf wel eens duif gegeten. Nogal bitter stukje vlees, waar je als mens heel wat aan moet doen om het lekker te maken met wijn of bruin bier of zo en veel kruiden en wat gedroogde pruimen er bij om het bitter te compenseren. Die honden vinden die duiven misschien ook pas lekker met een potje bier erbij en wat zoetigheid ;D
gr.
Nicolette
Gebruikersavatar
Door chooky
#144
ze hadden pas duivenbiefstukjes hier bij de marktpoelier (dezelfde van die: "kipfilet, verrijkt met water, dus smakelijker") maar ik vond ze er niet mooi uitzien (lagen al een tijdje :P, waren een beetje uitgedroogd) en waren beetje klein, maarja, anders had ik ze geprobeerd.
Volgende keer... ben namelijk wel nieuwsgierig aangelegd ;D
groetjes Eva
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door