Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door chooky
#128648
AHAAAAAAAAA!!!!!!
Ik heb het net GEZIEN!!!
Er was (is) een programma op national geographic over wilde honden en dde programmamakers gingen achter de roedel aan op jacht. Ze hadden een impala gevangen (voordat ze erbij waren met hun vierwielaandrijfauto en ze zaten er niet ver achter, was het beestje al half op !!!! :o) en een van de honden had de maag te pakken.... en wat deed ie?........
SCHUDDEN!!!!! ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Wel snel en niet heel zorgvuldig dus er zat nog wel wat aan.
maar ze gaan dus WEL eerst voor de organen, MAAR ze schudden de maag eerst zo goed en kwaad als het kan leeg en eten dan de maag zelf op.
Nu heb ik het ook een keer GEZIEN en niet alleen maar GELEZEN.
Door Lizzy
#128667
OK, dus niks nie plantaardige voeding persee nodig omdat de wolf/wilde hond zogenaamd de maaginhoud leeg vreet! En nu? Voer jij nog groen?
Gebruikersavatar
Door chooky
#128685
Af en toe, 1 of 2 ijsblokjes met allerlei kruiden (peterselie, rozemarijn, thijm, en wat spinazie en venkel, soms knoflook en kiemgroenten) en af en toe fyto, maar niet heel vaak. Ik denk dat vooral de kruiden een toegevoegde waarde kunnen hebben (en dus ook die kruiden die vast wel in de fyto zullen zitten) aangezien ik honden ook vaak zelf zie scharrelen en bepaalde plantjes en kruiden zie eten. Chooky zoeekt ook vaak bramen en frambozen en gat daarna soms naar specifieke plantjes op zoek om te eten.
Door An
#128703
Ik heb het ook gezien!!! Ik vond het heeeeeeeel erg interessant en ik wildde het hier net komen vertellen van die maaginhoud ;D

Ik vond het geweldig om die pups in de weer te zien met dat vlees :D

En dan die volwassen honden met hun kop in die Impala. Je krijgt gewoon zin om een schaap ofzo is in jet tuin te leggen ;D
Door karray
#128706
Moet je maar eens een groot lap pens geven dan zie je bij veel honden het zelfde gedrag. :)Eerst schudden.
En dat ze eerst voor de organen gaan heb ik toch ook al eens gezien 8)
Gebruikersavatar
Door chooky
#128709
Nou vind ik ook wel dat je er erg makkelijk bijkomt hoor bij die organen ;) Als je met een heel kluppie wilde hondjes een impala op wil eten zal het gros toch tussen de poten in aan de buik beginnen.
Door Petra de Jong
#136619
Ik vraag me af of ik, als ik dat zou willen, mijn honden überhaupt barf zou kunnen geven. Ik gaf mijn honden wel eens van die gerookte botten. Dan werd Doerak enorm agressief en als mijn andere hond in de buurt kwam, viel ze haar aan. Niet gewoon wegjagen en dreigen, maar echt vol aanvallen en niet weer ophouden totdat iemand haar eraf sleurde... :( Ook tegen mij was ze dan heel agressief; ik kon niet dichter bij komen dan ongeveer een meter.
Laatst gewijzigd door Petra de Jong op ma 02 aug 2004, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door chooky
#136624
Je hoeft ze ook niet allebei aan hetzelfde stuk vlees te laten eten ;) Je kunt ze bijvoorbeeld apart zetten of leren op hun eigen kleedje te blijven.
Door tieneke
#136630
[quote="Petra de Jong"]
Ik vraag me af of ik, als ik dat zou willen, mijn honden überhaupt barf zou kunnen geven. Ik gaf mijn honden wel eens van die gerookte botten. Dan werd Doerak enorm agressief en als mijn andere hond in de buurt kwam, viel ze haar aan. Niet gewoon wegjagen en dreigen, maar echt vol aanvallen en niet weer ophouden totdat iemand haar eraf sleurde... :( Ook tegen mij was ze dan heel agressief; ik kon niet dichter bij komen dan ongeveer een meter.
[/quote]
Als Tinus of Tara naar mij grommen met een lekker vers bot of eten hebben zij een groot probleem ;)
Ik pak het bot of rib af als ik dat wil!
Bij onze vorige hond die 80 kilo woog was dit ook nooit een probleem,stel je voor als die agressief wordt...
Ik ken veel honden die gewoon ongestoord naar de baas grommen,of hun tanden laten zien met eten of een recreatiebot!
De baas doet alsof dit normaal is omdat ze nooit goed hebben geleerd om boven de hond te staan,levensgevaarlijk zo'n situatie!
Opvoeden die hap ;)
Gebruikersavatar
Door chooky
#136633
Ik denk dat het niet zoveel te maken heeft met 'boven je hond staan', aangezien het heel natuurlijk is, zelfs voor de meest laagst geplaatste hond/wolf om zijn eten te verdedigen. Het is eerder zaak om het dier te leren dat het eten niet verdedigt hoeft te worden.
Door Petra de Jong
#136639
[quote="tieneke"]
Als Tinus of Tara naar mij grommen met een lekker vers bot of eten hebben zij een groot probleem ;)
Ik pak het bot of rib af als ik dat wil!
Bij onze vorige hond die 80 kilo woog was dit ook nooit een probleem,stel je voor als die agressief wordt...
Ik ken veel honden die gewoon ongestoord naar de baas grommen,of hun tanden laten zien met eten of een recreatiebot!
De baas doet alsof dit normaal is omdat ze nooit goed hebben geleerd om boven de hond te staan,levensgevaarlijk zo'n situatie!
Opvoeden die hap ;)
[/quote]

Uiteraard mag ze niet op zo'n agressieve manier naar me grommen en ik pak dingen ook af als ze het wel doet, maar dat helpt helemaal niet, want de volgende keer doet ze het net zo hard weer. Daarom koop ik die botten dus niet meer. Verder is Doerak een prima opgevoede hond en ze weet heel goed wie er de baas is. Maar zo'n bot maakt dus een hoop agressie bij haar los. Het ergste vind ik het aanvallen van de andere hond. Die is namelijk een watje en verdedigt zich niet. Natuurlijk kun je ze wel zo ver mogelijk uit elkaar zetten, maar het probleem is dat Doerak altijd heel langzaam eet en Lurch juist ontzettend snel. Ik zou ze dan eigenlijk in aparte ruimtes moeten zetten, maar dat is ook niet echt handig (heb een woning die uit 1 grote kamer bestaat).
Door Petra de Jong
#136643
[quote="chooky"]
Ik denk dat het niet zoveel te maken heeft met 'boven je hond staan', aangezien het heel natuurlijk is, zelfs voor de meest laagst geplaatste hond/wolf om zijn eten te verdedigen. Het is eerder zaak om het dier te leren dat het eten niet verdedigt hoeft te worden.
[/quote]

Ik ben het met je eens. Mijn honden weten allebei heel goed dat er maar eentje de baas is. Een beetje mopperen als je in de buurt van hun bot komt, vind ik ook niet echt 'strafbaar', maar agressie kan gewoon niet. Maar hoe leer je een hond in vredesnaam dat hij zijn eten niet hoeft te verdedigen?
Laatst gewijzigd door Petra de Jong op ma 02 aug 2004, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#136647
[quote="Petra de Jong"]
[quote="tieneke"]
Als Tinus of Tara naar mij grommen met een lekker vers bot of eten hebben zij een groot probleem ;)
Ik pak het bot of rib af als ik dat wil!
Bij onze vorige hond die 80 kilo woog was dit ook nooit een probleem,stel je voor als die agressief wordt...
Ik ken veel honden die gewoon ongestoord naar de baas grommen,of hun tanden laten zien met eten of een recreatiebot!
De baas doet alsof dit normaal is omdat ze nooit goed hebben geleerd om boven de hond te staan,levensgevaarlijk zo'n situatie!
Opvoeden die hap ;)
[/quote]

Uiteraard mag ze niet op zo'n agressieve manier naar me grommen en ik pak dingen ook af als ze het wel doet, maar dat helpt helemaal niet, want de volgende keer doet ze het net zo hard weer. Daarom koop ik die botten dus niet meer. Verder is Doerak een prima opgevoede hond en ze weet heel goed wie er de baas is. Maar zo'n bot maakt dus een hoop agressie bij haar los. Het ergste vind ik het aanvallen van de andere hond. Die is namelijk een watje en verdedigt zich niet. Natuurlijk kun je ze wel zo ver mogelijk uit elkaar zetten, maar het probleem is dat Doerak altijd heel langzaam eet en Lurch juist ontzettend snel. Ik zou ze dan eigenlijk in aparte ruimtes moeten zetten, maar dat is ook niet echt handig (heb een woning die uit 1 grote kamer bestaat).
[/quote]
Misschien eentje in de badkamer of keuken?
Dat gedrag zal ik straks waarschijnlijk ook krijgen met 2 honden,ik hou ze nu al goed in de gaten met een bot.
De eerste die het opheeft wilt meteen stelen bij de andere ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door