Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Lupa
#13550
hoi,
ik ben op zoek naar info die een relatie geeft tussen het vers vlees en het niet hebben van vlooien.
Waar zou het aan kunnen liggen dat mijn honden absoluut geen vlooien hebben sinds ze aan het vlees zijn?

(relatie=relaas)
Laatst gewijzigd door Lupa op di 26 aug 2003, 00:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
#13551
hoi,
ik ben op zoek naar info die een relatie geeft tussen het vers vlees en het niet hebben van vlooien.
Waar zou het aan kunnen liggen dat mijn honden absoluut geen vlooien hebben sinds ze aan het vlees zijn?
geen idee,maar volgens mij heeft het er niet echt mee te maken,mijn honden hadden nooit geen vlooien ,tot wij nu een tijger hebben ,heb toch maar een bus frontline gekocht.Ik denk dat het net is als met muggen,de één is aantrkkelijker dan de ander,en als er heel veel zijn steken ze iedereen. :-/
Door Lupa
#13552
maar hoe kan het dan dat ze vroeger wel bijna iedere dag moest zoeken naar vlooien en nu niet meer?
ik vind dat toch wel raar ondaks de extreme zomar die we nog steeds hebben
Door sylvia
#13553
maar hoe kan het dan dat ze vroeger wel bijna iedere dag moest zoeken naar vlooien en nu niet meer?
ik vind dat toch wel raar ondaks de extreme zomar die we nog steeds hebben
misschien ligt het aan een veranderde uitlaat plaats,of inderdaad dat ze niet zo aantrekkelijk zijn.Die van mij hebben jaren geen vlo gehad,kwamen ook niet op plekken waar veel honden uitgelaten worden.nu hebben we tijger en die eet ook vlees,en hebben we wel vlooien.Ik denk niet dat het eten van vlees als anti vlooien middel werkt.misschien dat vlooien als ze de keus hebben wel liever bij de één of de ander gaan zitten.
Door sylvia
#13554
Ik heb het idee dat het met de zuurgraad te maken heeft :-/
ik heb nl. ook bemerkt bij verschillende honden hier uit de buurt die op vers vlees zitten veel minder last hebben als de br :okken honden rara ???
Groetjes Ellen

ja dat zeg ik dus ook,maar het is niet zo dat vlees eters dus geen vlooien krijgen,net als dat je mensen hebt die niet zo snel door een mug gestoken worden,wat niet wil zeggen als ze alleen in de tuin zitten dat ze dan niet gestoken worden.
Door oebaya
#13555
Sinds onze perzische kat dood is, hebben wij geen last meer van vlooien. Die kat was werkelijk een vlooienmagneet terwijl ze nooit buiten kwam. Toch eten mijn honden brokken (vers vlees, vuile pens wordt ook wel gevoerd).
Zou als je nu ineens last hebt van vlooien inderdaad eens kijken naar veranderde omstandigheden bij b.v. het uitlaten, nieuwe hond in de buurt misschien? Heb het al eens eerder opgeschreven, heb ooit in dezelfde straat gewoond als mijn dierenarts, toen hadden we altijd vlooien. Werden gewoon buiten opgepikt van de met vlooien besmette populatie die op weg was naar de dierenarts.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door