Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door emmy
#134328
Ik weet niet of het hier in de juiste rubriek staat.

Is het 'goed' (veilig en zo) om vlees in een slachthuis te halen? En wordt het daar trouwens wel verkocht? Er is namelijk een slachthuis niet al te ver bij ons vandaan. Zou wel handig zijn, want anders geraak k bijvoorbeeld nooit aan vuile pens of zo.
Door evelyn02
#134666
Ik heb het al eerder gevraagd maar helaas geen reactie gehad, dus probeer ik het nog een keer: weet iemand een slachthuis ten zuiden van Amsterdam (alphen, Leiden, Gouda of daar in de buurt?). Ik had een adres in Leiden maar toen ik ging kijken bleek die weg te zijn.

Evelyn
Door evelyn02
#134672
In de oude files las ik iets over een lamsslachter in Zevenhuizen. Is dat goed bevallen (een aantal mensen zou er heen gaan) en kan je er alleen orgaanvlees/ingewanden krijgen of ook andere delen zoals spiervlees?

Evelyn
Door Lizzy
#134682
evelyn02 schreef: Ik heb het al eerder gevraagd maar helaas geen reactie gehad, dus probeer ik het nog een keer: weet iemand een slachthuis ten zuiden van Amsterdam (alphen, Leiden, Gouda of daar in de buurt?). Ik had een adres in Leiden maar toen ik ging kijken bleek die weg te zijn.

Evelyn
Ja! Ben ik ook benieuwd naar!
Door Marion
#134846
Ik heb een keer een uitbeenderij gebeld hier in de buurt van breda maar die reageerden zo wantrouwend alsof ik ik weet niet wat voor vreemds vroeg ::)
Ze wilden absoluut geen botten of restanten vlees ofzo leveren.
Mogen slachthuizen wel aan particulieren verkopen?
En waarom zou zo´n uitbeenderij zo wantrouwend reageren?
Door evelyn02
#134883
Marion schreef: Mogen slachthuizen wel aan particulieren verkopen?
En waarom zou zo´n uitbeenderij zo wantrouwend reageren?

Ik heb een keer een uitbeenderij gebeld en daar kon ik wel botten krijgen. De volgende vraag was hoeveel ton botten ik wilde hebben ;)? Toen ik uitlegde dat ik een particulier was vertelde hij dat het te ingewikkeld was om daarvoor de lopende band stil te zetten. Klonk redelijk

Evelyn
Door 202spots
#134916
Misschien werkt het beter als je er in persoon heen gaat inplaats van ze op de bellen?
Dan weten ze gelijk dat je serieus bent.
Door Margreet2
#135230
Bij het onderwerp hart heb ik neergezet dat ik ook hier naar het slachthuis zal gaan en informeren. Prijsvergelijking!
Door Janet
#135472
evelyn02 schreef: In de oude files las ik iets over een lamsslachter in Zevenhuizen. Is dat goed bevallen (een aantal mensen zou er heen gaan) en kan je er alleen orgaanvlees/ingewanden krijgen of ook andere delen zoals spiervlees?

Evelyn
Labrawnk is daar wel eens geweest. Ik heb via haar ook wel besteld en het is goed spul. Ik geloof dat Crutz ook via haar wel eens slachtresten heeft gekocht. Spiervlees bij de islamiet (geiten/schapenvlees met rib: ongeveer € 1,25 / kg).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door