Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door debby
#134758
Wij zijn vandaag bij het slachthuis/winkeltje geweest,
nu hebben we bijna 8 kilo lams en runderhart gekocht.

ik heb het in portie's gesneden en ingevroren, onze 2 honden ( 10 kilo ) kregen al 3 dgn vers maar nu wilde ik toch wat meer proberen. ( ik gaf kant en klaar ingevr. kompleets vers )

Ze krijgen ook een aantal brokken dagen, maar kan ik ze dan gewoon bv 1 avond in de week hart geven ?
en hoeveel houden jullie aan per hond van 10 kg.

ohh ja het was 1,20 per kilo ongeveer is dat de normale prijs.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#134761
De prijs is redelijk :)

Een maaltijd van alleen hart kan nog wel eens erg laxerend werken, zou ik dus niet doen. Wel kun je het natuurlijk goed door een Groentemix mengen.
Door debby
#134765
Angelique schreef: De prijs is redelijk :)

Een maaltijd van alleen hart kan nog wel eens erg laxerend werken, zou ik dus niet doen. Wel kun je het natuurlijk goed door een Groentemix mengen.
ohh bedankt voor je reactie, wij zijn echt beginners maar staat er ook een recept van groentemix op het forum mischien.
Door Lizzy
#134787
Ik ben het met Angelique eens. Teveel hart laxeert. Ik zou ook zeker nooit vaker als 1 maal per week een maaltijd met hart geven. Want als je versvlees geeft, dan zit daar al veel orgaanvlees in en hart is ook orgaanvlees. Aangezien hart veel fosfor en bijna geen calcium bevat, zou ik het aanvullen met groentes maar ook met iets waar bot in zit. Als jouw honden nog geen bot eten, dan zou je kunnen denken aan een paar kippennekken. Of wat gemalen eierschaalpoeder.

Dit is de link voor groentemix: http://www.barfplaats.nl/barfclub/Groenten.htm

En hier kun je vinden hoe je eierschaalpoeder kunt maken (helemaal onder in): http://www.barfplaats.nl/barfclub/Suplementen.htm
Door debby
#134813
bedankt , ik heb al even verder gekeken en idd een paar dingen gevonden.

ik ben met 1 van onze honden een beetje voorzichtig met botten, omdat hij alles doorslikt zodra dat moggelijk is. ( of niet er heeft dus al meerdere malen wat vast gezeten :o )
Door 202spots
#134826
debby schreef: bedankt , ik heb al even verder gekeken en idd een paar dingen gevonden.
ik ben met 1 van onze honden een beetje voorzichtig met botten, omdat hij alles doorslikt zodra dat moggelijk is. ( of niet er heeft dus al meerdere malen wat vast gezeten :o )
Ik zou de hart ook met ander vlees mengen inplaats van alleen hart te geven.
Is er ergens waar je gemalen kip (met bot) kan kopen?
Je kan ook de kipnekken of vleugels zelf in hapklare stukjes knippen,of anders goedkope runder gehakt of soepvlees in stukken,en daar de hart door doen en gemalen eierenschaal als calcium bron toevoegen.
Door Margreet2
#135226
Vroeger ging ik ook naar het slachthuis voor vlees. Zal nu ook weer eens gaan informeren wat er verkocht mag worden en hoeveel het allemaal kost. Wanneer ik dat gedaan heb zal ik lijstje maken. Kunnen jullie het vergelijken.
Door debby
#135638
202spots schreef:

Ik zou de hart ook met ander vlees mengen inplaats van alleen hart te geven.
Is er ergens waar je gemalen kip (met bot) kan kopen?
Je kan ook de kipnekken of vleugels zelf in hapklare stukjes knippen,of anders goedkope runder gehakt of soepvlees in stukken,en daar de hart door doen en gemalen eierenschaal als calcium bron toevoegen.
dank je , zal eens even gaan informeren.
en rundergehakt heb ik altijd in huis, dat is alvast 1 ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door