Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door crutz
#132925
Delwyn heeft vorige week dr eerste nekken gehad, nou die slobbert ze dus als een haring naar binnen :o zonder problemen, gelukkig ben ik dat al van Umi gewend en keek ik hier dus niet vreemd van op en schrok ik er ook niet van,

maar nu kreeg ze gisteren dr eerste kippevleugel, dacht doe dat nu maar, nu ze nog niet zo groot is, dan is het meer een "obstakel" en ik hou hem ff vast,
vast houden geen succes, ze gaat alleen maar meer proberen te schrokken (en als ze hem niet gelijk krijgt bijt ze in mn vingers ;)), dus maar alleen gelaten en om t hoekje gekeken,
3 keer kauwen op beide kanten van de vleugel en dan gaat ie zo t keeltje in en wordt ie doorgeslikt :o zonder problemen, geen piepje (had Umi wel toen ze de eerste keer een te groot stuk pens in een keer door wilde slikken omdat ik te dicht langs liep) niks niet.......................

ga voor t leren knagen dus maar een stuk geiterib ontdooien wat net zo groot is als Delwyn of zo, zodat ze dus in alle rust (zonder dat ik het dus vast moet houden) er aan kan knagen omdat ze het anders niet wegkrijgt, iemand tips, of kan het gewoon niet zo veel kwaad....
Gebruikersavatar
Door Nitus
#132946
Echte tips heb ik niet voor je want die heb je zelf al bedacht ;).
Maar mijn honden slurpen ook kippennekken en bij de kippenvleugels was het twee keer kauwen en weg :o (ik had de bochtjes gelukkig wel ingeknipt).
Van 't weekend hebben ze lamsribben gehad en die paste niet in 1 keer in hun bek en daar zijn ze heel lang mee bezig geweest, daar hebben ze dus goed op gekauwd. :D
Maar wat jij schrijft dat ze gaan schrokken als je erbij bent klopt hier ook, idd met rust laten en van een afstandje kijken (of buiten geven en dan binnen door het raam gluren), dat werkt hier dus ook het beste. Ook ik denk dat Delwyn wel gaat kauwen op een héél groot bot. Maar je staat soms doodsangsten uit als je ziet hoe grote stukken ze soms naar binnen werken :o.
Gebruikersavatar
Door Binno
#132972
Onze Rottie slikt de kippenvleugels ook na hooguit twee of drie keer kauwen binnen :o, ze heeft er gelukkig nog nooit problemen mee gehad.
Maar af en toe geef ik ook grotere stukken of een halve kip, helaas dat duurt uren voor ze eraan begint. ::)
Ze dropt het ding zo'n meter of twee voor haar, gaat er dan naar liggen kijken en bewaakt het. Als de andere honden wat dichter komen gaat ze grommen, eventjes peuzelen aan de kip, maar gaat dan terug liggen koekeloeren. Uiteindelijk, na een tijdje, als ze eenmaal besloten heeft eraan te beginnen is het wel tamelijk snel op, en wordt er lekker gekraakt en gepeuzeld, dus ze weet wel hoe het moet... ;D
Door crutz
#134052
gisteren zijn ze hier HEEL ERG verwend en ik heb gelijk t concept voor t netjes rustig laten knagen van Delwyn ;D

geen botten meer in dr voerbak (=schrokken) maar gewoon in dr vari kennel en lekker met rust laten ;D ze heeft gisteren heerlijk rustig op een lamskoteletje liggen knagen (en die was toch niet veel groter dan die kippevleugel)

de heren hebben er ieder 2 gehad en Umi en Delwyn ieder 1 lamskoteletje, omdat ik nu toch echt mn vriezer moest ontdooien voor de verhuizing en alle pannen al ingepakt waren hadden ze deze mazzel ;D
Door Janet
#135474
Mooi, Carmen, weet je meteen dat je haar mee kunt nemen met boodschappen doen (gewoon een stuk vlees onderin stoppen). Wedden dat er geen dief ongehavend je tas kan pakken ;D.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door