Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door yvonne1961
#364491
Ik had gezien dat het kruidvat sinds kort ook vlooiendruupels heeft. Ik heb informatie gevraagd over de werkzame stof en kreeg de volgende mail terug.


Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben uw vraag of opmerking op 03-08-2005 ontvangen. U heeft het volgende aangegeven.

"wat is de werkzame stof van de kruidvat vlooiendruppels voor honden en katten? en komt dit in de bloedbaan of verspreidt zich dit in het huidvet? de verpakking geeft geen informatie hier over."

Naar aanleiding hiervan treft u onderstaand onze reactie aan.

"hartelijk dank voor de mail.
de ingredienten van de vooiendrupels zijn:
neem zaad extract (margosa extract)
merck ir3535
butylated hydroxytoluene (bht) (antioxidant)
methyldiglycol (drager)
"neem "is het actieve ingredient.neem wordt al heel lang ,sinds mensenheugenis, gebruikt om mensen, dieren en voedsel te beschermen tegen insecten.
neem voorkomt het binnenkomen van voeding bij vlooien (en teken) doordat het de mond irriteert bij deze insecten.

de vlooien verdwijnen om van deze hinderlijke irritatie af te zijn (=zijn afgeweerd).



het product is niet een gelicenseerd geneesmiddel en doodt geen vlooien of teken.
"

Wij vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn.

Met vriendelijke groet,

Claudia Beek
Medewerker Service Center
A.S. Watson (Health & Beauty Continental Europe)
Website: www.eu.aswatson.com


Deze mail is automatisch aangemaakt en verstuurd.

Op google heb ik gezocht naar "neem"en dit blijkt een natuurlijk afweermiddel tegen vlooien en teken te zijn. Dus lijkt me in principe prima.
Maar hoe zit het met het uitwendig aanbrengen van BHT?
Weet iemand hier wat meer van?
Door Netty
#365411
ik weet dat 'neem' in azie veel gebruikt wordt
het is een produkt dat erg veel in allerlei middelen en combinaties verwerkt wordt
de boom zijn latijnse naam is 'Azadirachta indica' en familie van de mahonie boom, het groeit in India en Myanmar maar ook in Thailland en Maleisie.
ik zou zeggen google hiermee en misschien kom je wat meer te weten.....
ik heb hier een artikel vanuit Singapore wat daar in de krant stond, maar om het nou ff over te tikken :-\
ik was er van onder de indruk en ik ga het zeker aanschaffen als ik weer in azie ben......
Door Mevroi Kruim
#365428
Je kunt het hier ook krijgen hoor :D althans mijn vriendin in Engeland verkoopt het, zij doet in aromatherapie en essentiele olien en maakt goeie stinkende anti-vlieg voor de paarden met neem (wat meurt dat spul zeg :-X).
Ik heb er nog een 250 ml van staan, je moet het alleen even verwarmen als je het door een spuit- of smeermiddel wilt doen want het stolt bij kamertempertuur. Dan doen we er nog bog myrtle (Myrica gale), eucalyptus, ceder en geranium door, een scheut lavendel, wat tea tree en een scheut appelazijn en in theorie zouden dan alle vliegsauriers weg moeten blijven. In de praktijk valt het wat tegen, maar ik heb wel de indruk dat zo'n mix wat doet.
Door avalon
#368287
Dat van de groene os vind ik op zich wel werken, maar vooral Angie wordt na een paar keer gebruik echt ranzig. Op een korthaar en Avalon valt dat niet op. Maar Angie haar vacht gaat het vuil aantrekken. Van vlooien hebben ze bij mij nog nooit last gehad (ff afkloppen) en dat terwijl hier toch honden zat komen met vlooien >:( Teken blijven hier een probleem, vooral bij Angie, daar vallen ze niet eens op in de vacht.
Door marcvdakker
#405206
Hallo,
Ik heb ervaring met 'neem' tegen vlooien: Het helpt helemaal niet! Ik heb vier katten behandeld met het spulletje van het kruidvat, en geen enkele afname van het aantal vlooien gemerkt. Ik voel me dan ook opgelicht door het kruidvat. Natuurlijk had ik gewaarschuwd moeten zijn door de teksten op de verpakking: dit is geen geneesmiddel; bevat geen insecticide. toch heb ik twee keer vijf euro's weggegooid aan absoluut waardeloos spul. Kruidvat zou die nep uit de handel moeten nemen. Gebruik geen NEEM, het is nep!
Door Peet
#405209
Het zat ooit in een shampoo die ik kreeg...t*ring... :o...stinken en gortdroge pieken :-X >:( >:(...heb 't meteen weggegooid.... >:(
Door lkasteelen
#1339290
Vlooien druppels van het Kruidvat.


Hier even een bericht over de anti vlooien/teken druppels van Kruidvat.

Voorheen gebruikten wij altijd pipetjes van Frontline, iets dat een effectief middel is tegen dit ongedierte, echter wel prijzig, nl. zo’n 25 euro per pakje van 3.
Dit jaar dachten wij het goedkoper te kunnen aanpakken met druppels van Kruidvat, dit was slechts zo’n 5 euro per verpakking van 3.
Lekker goedkoop.
Echter na 1 behandeling (is een maand) kregen zij al vlooien, maar ja, ze zijn behandeld, dus de vlooien zullen wel doodgaan.
Nee dus na de tweede behandeling hadden ze nog meer vlooien, jeuk en door krabben en bijten een enorm geiriteerde huid.
Wij dus naar een dierenspeciaalzaak voor een shampoo (11.50 euro)
Ook dit bracht echter geen soelaas dus dan maar iets anders bedenken. Dit bracht ons bij de dierenarts waarvan wij een shampoo tegen een geiriteerde meekregen (14.50 euro).
Helaas, de vlooien waren in opmars en mijn honden bewogen zelfs als ze zelf niet bewogen. Nou dan maar vlooien/teken banden (2x15 euro)
en een spuitbusvoor het huis en plekjes waar ze altijd liggen (11.50 euro). Hierna hebben wij nog een anti vlooien shampoo van Beaphar gekocht (21.50 euro) en ze hiermee behandeld. En pas nu lijken wij in medio augustus het lek boven te hebben waar we in maart mee begonnen.
Ik weet niet of u heeft meegeteld, maar wij hebben dus uitgegeven:

2 x kruidvatdruppels 10 euro
1 x shampoo 11.50 euro
1 x medicinale shampoo 14.50 euro
2  antivlooien banden 30.00 euro
1 x anti vlooien sray  11.50
1 x antivlooien shampoo 21.50 euro

Lekker goedkoop niet, die kruidvat druppels, heeft ons inmiddels
100 euro gekost. Het is tevens een niet-geregistreerd dierengeneesmiddel. Maar ja door hun wel uitvoerig getest. Ik daag u uit een uitslag over deze tests te zoeken, ik heb er geen gevonden.
Bent u voornemens een hoop geld over de balk te smijten, koop dan vooral deze ROTZOOI druppels van Kruidvat, houd het anders bij wel geregistreerde middelen.

Twee wel dierenliefhebbers,

Ria & Leo.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1339834
yuki13 schreef: BHT wordt o.a gebruikt als onkruidbestrijdingsmiddel en insectenverdelger en is (dus) volgens mij geregistreerd als landbouwgif... :-\
Ben je niet in de war met ethoxyquine?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door