Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Femke
#13327
Hoi allemaal,

Omdat ik nog steeds zoekende ben naar het antwoord op het entingen-vraagstuk (heb nog tot maart de tijd om het te vinden) heb ik er een mailtje aan gewaagd naar een fabrikant van vaccinatievloeistoffen. Ik heb gewoon geschreven wat ik links en rechts gehoord heb en gevraagd hoe het bedrijf daar tegenover stond.

Ik kreeg binnen een dag antwoord terug, ik zal het hieronder plakken. Ik heb gevraagd of ik de informatie die ik van haar ga ontvangen ook op een rauwvoer- en gezondheidsforum mag plaatsen. Mocht ik meer weten en het is iets interessants (meer interessant dan een foldertje dat ook bij de dierenarts ligt over dat het erg beangrijk ik jaarlijks te enten) dan horen jullie het. En.......uiteraard hoor ik graag jullie meningen zodat ik er zelf ook 1 kan vormen.

Femke:(fragment)
Sinds enige tijd ben ik me aan het verdiepen in vaccinaties voor honden. Ik vraag me af of het werkelijk nodig is om een hond ieder jaar te vaccineren, omdat ik geluiden hoor dat jaarlijkse vaccinaties eerder schadelijk zijn dan gezond voor honden. Let wel, ik heb het dan over de jaarlijkse vaccinaties wanneer de hond als pup voldoende geïmmuniseerd is (............)Ik vroeg me af of u informatie beschikbaar hebt (digitaal of op papier) over de verschillende hondenziekten, hoe de honden hiertegen geimmunisserd kunnen worden en hoelang een hond dan beschermd is tegen een bepaald virus. (...............)

Antwoord:
******** heeft uitgebreid onderzoek gedaan naar de immuniteitsduur na vaccinatie en dit heeft geleid tot de introduktie van een nieuwe range van vaccins voor honden: De Nobivac vaccins. Hierdoor is het mogelijk geworden om maatwerk te leveren bij vaccinatie in plaats van ieder jaar een "cocktail" toe te dienen aan een hond. Na een basisvaccinatie als pup kan een hond dan alternerend gevaccineerd worden.
Indien u mij uw adres opstuurt dan stuur ik u per post meer informatie.

Chips, ik las onderaan de mail dat ik er niets uit mocht kopiëren, publiceren of doorsturen (vandaar dat ik de naam v.h. bedrijf even weggehaald heb)

PS: Die mevrouw die mij antwoord gaf is zelf dierenarts voor dit bedrijf.

Ik ben erg benieuwd wat de postbode mij zal zenden!!!

Femke
Gebruikersavatar
Door chooky
#13328
Ik zal wat stukjes uit het boek van Lynne McTaggart overtypen. Niet schrikken hoor! (zijn stukjes over vaccinatie bij mensen)
Door oebaya
#13329
Zeker bij Intervet terecht gekomen, want dat is de fabrikant van de Nobivac-vaccins en onderdeel van Akzo. Als jij de naam dan niet mag noemen, doe ik het wel.
Een tijdje geleden heb ik de bijsluiters van hun vaccins te pakken gekregen en daarin hebben ze het over een inentingsschema voor de hond. Dat heb ik niet kunnen ontdekken, als ze jou dat sturen ben ik zeer geïnteresseerd.
Overigens is het wel aardig, dat je de bijsluiters van de dierenvaccins niet zo maar te pakken krijgt, terwijl alle bijsluiters voor medicamenten incl. entstoffen voor mensen verplicht openbaar zijn.
Door sylvia
#13330
En ik denk ook niet dat de fabrikant van entstoffen gaat zeggen dat je na de puppy entingen met misschien 1 herenting voor de meeste entingen kompleet klaar bent.
Dan kunnen de ontslagvergunningen zo de deur uit.
Door Femke
#13331
Tsja maar ik denk dat als ik mijn dierenarts ga vertellen dat ik wil minderen met de vaccinaties hij ook niet blij met mij zal zijn. Ze spreekt wel over een alternatief entingsschema dus ik ben zeer benieuwd wat ik in de bus vind (hopelijk binnenkort).

Heb nog geen mail terug ontvangen maar zodra ik meer weet weten jullie het ook.

Groeten,

Femke
Door Truus
#13332
Tsja maar ik denk dat als ik mijn dierenarts ga vertellen dat ik wil minderen met de vaccinaties hij ook niet blij met mij zal zijn. Ze spreekt wel over een alternatief entingsschema dus ik ben zeer benieuwd wat ik in de bus vind (hopelijk binnenkort).

Heb nog geen mail terug ontvangen maar zodra ik meer weet weten jullie het ook.

Ik ben er zeer benieuwd naar!!!
Heb konstant dicussies met de D.A. en hij geeft het wel toe maar blijft in de praktijk gewoon inenten >:( >:(
Ik wacht jou bericht af
Groetjes.

Groeten,

Femke
Gebruikersavatar
Door Hitam
#13333
Ik heb alle vertegenwoordigers van farmaceutische bedrijven altijd (ok, de laatste vier jaar) gevraagd, steeds weer hoe lang hun entingen werken.  >:(De antwoorden varieerden van een eerlijk weet ik niet en zelfs: dat willen we met ons allen  :o >:( niet weten toch?  >:(Tot (en dat was die van Intervet): langer dan we dachten.

Volgens mij hebben ze bij Intervet dat inmiddels onderzocht en ze zouden met een alternatief entschema komen, dat heb ik nooit gezien. Ook na herhaaldelijk vragen kreeg ik geen antwoord op de vraag hoe lang het dan wel werkt. Lang, is het enige wat ik er uit heb gekregen.
Ze durven het niet te zeggen!!!! >:( >:(

Jean Dodds heeft in Amerika onderzoek gedaan en honden die 7 en 8 jaar geleden geënt waren hadden nog steeds een titer tegen hondenziekte en parvo!
Volgens mij zijn er inmiddels meer mensen die dit onderzocht hebben.
Dat zegt voor mij genoeg.
Door oebaya
#13334
Dat het minder kan, ben ik al achter en heb ook besloten het anders te gaan doen. Nu woon ik in België en daar krijg ik gewoon de stickers, betaal de vaccins, want als de sticker er eenmaal af is zijn die waardeloos en klaar is Kees. Daarnaast heb ik mijn dierenarts een stapel kopietjes gegeven van wat ik op internet gevonden had. Hoop nu maar dat ze het leest. In elk geval is dat ook mijn raad hier: print alles uit wat je waardevol vindt en geef het, behalve aan allerlei andere hondenbezitters, ook aan je dierenarts. Misschien gaat hij dan zelf ook eens denken.
Door jeanne
#13335
Ik heb alle vertegenwoordigers van farmaceutische bedrijven altijd (ok, de laatste vier jaar) gevraagd, steeds weer hoe lang hun entingen werken. >:(De antwoorden varieerden van een eerlijk weet ik niet en zelfs: dat willen we met ons allen :o >:( niet weten toch? >:(Tot (en dat was die van Intervet): langer dan we dachten.

Volgens mij hebben ze bij Intervet dat inmiddels onderzocht en ze zouden met een alternatief entschema komen, dat heb ik nooit gezien. Ook na herhaaldelijk vragen kreeg ik geen antwoord op de vraag hoe lang het dan wel werkt. Lang, is het enige wat ik er uit heb gekregen.
Ze durven het niet te zeggen!!!! >:( >:(

Jean Dodds heeft in Amerika onderzoek gedaan en honden die 7 en 8 jaar geleden geënt waren hadden nog steeds een titer tegen hondenziekte en parvo!
Volgens mij zijn er inmiddels meer mensen die dit onderzocht hebben.
Dat zegt voor mij genoeg.
Ik heb een vriendin die bij intervet werkt, dit stuk opgestuurd. (mag dat :-[) Heb gevraagd om haar reactie en mening, en of ze geinteresseerd is om meer info hierover. Nee, ze zit niet aan de receptie, maar doet verschillende onderzoeken, ze mag zich ing. noemen.
Ben benieuwd naar haar reactie.........
Door Femke
#13336
Tannetje,

Ik heb het "felbegeerde" "alternatieve" entschema van intervet te pakken, en zij adviseren 1 keer per 2 jaar ´n coctailtje :-/ van:
Hondenziekte
parvo
weil
Parainfluenza
hepatitis

Ieder jaar:
Weil
Parainfluenza

Rabies iedere 3 jaar voor NL, anders jaarlijks voor vertrek naar buitenland
Kennelhoest bij verhoogd risico bijv pension, cursus of tentoonstelling

lieve mensen ik moet nu echt naar bed heb ontzettende pijn in mijn rug, als het beter gaat doe ik wat aan de layout van bovenstaand stukje en tik ik meteen de hele folder over die ik gekregen heb. Ben erg benieuwd naar jullie op- en aanmerkingen.

Later,

Femke
Door Paul_Barte
#13337
Tannetje,

Ik heb het "felbegeerde" "alternatieve" entschema van intervet te pakken, en zij adviseren 1 keer per 2 jaar ´n coctailtje :-/ van:
Hondenziekte
parvo
weil
Parainfluenza
hepatitis

Ieder jaar:
Weil
Parainfluenza

Rabies iedere 3 jaar voor NL, anders jaarlijks voor vertrek naar buitenland
Kennelhoest bij verhoogd risico bijv pension, cursus of tentoonstelling

lieve mensen ik moet nu echt naar bed heb ontzettende pijn in mijn rug, als het beter gaat doe ik wat aan de layout van bovenstaand stukje en tik ik meteen de hele folder over die ik gekregen heb. Ben erg benieuwd naar jullie op- en aanmerkingen.

Later,

Femke
Nou dit is lekker alternatief zeg......waarom niet maandelijks een cocktailtje, iedere week Weil, en als er een A zit in de dag een kennelhoestenting GRRRRRRRRR
Gebruikersavatar
Door chooky
#13338

Nou dit is lekker alternatief zeg......waarom niet maandelijks een cocktailtje, iedere week Weil, en als er een A zit in de dag een kennelhoestenting GRRRRRRRRR
't is helemaal geen onderwerp om te lachen, maar nu lig ik dubbel!!! :o ;D
Gebruikersavatar
Door Hitam
#13339
Geweldig Paul ;D ;D ;D

Slaat helemaal nergens op. Eens in de drie jaar rabies voor Nederland!!! Is helemaal nergens voor nodig. Parainfluenza! Bullshit. Is een onschuldig griepje.

Tuurlijk Jeanne, laat ze maar horen wat we van ze vinden.

Ik heb gisteren op de vergadering van homeopathisch werkende dierenartsen eens gecheckt wat er gebeurt is met de informatie over enten. Die hadden ze aan de KNMvD (Koninklijke Nederlandse Maatschappij voor Diergeneeskunde) gegeven. Deze had het weer doorgespeeld aan de Groep Geneeskunde Gezelschapsdieren en die hebben er wel naar gekeken.  ::) ::)

Ze vonden het allemaal niet wetenschappelijk onderbouwd en hebben besloten dat het onderzocht moet gaan worden. Dat gaan onze virologen Prof Horzinek en Egberink doen en, luister goed, dat gaat gesponsord worden door de farmaceutische industrie 8) 8)
Hetgeen in de groep homeopathisch werkende dierenartsen al hoongelach opwekte. >:( >:(
Lekker onderzoek zal dat worden.
Kortom, houd zelf je hersens erbij en laat je niets wijsmaken!
Door roger
#13340
<<[quote]Geweldig Paul ;D ;D ;D

Slaat helemaal nergens op. Eens in de drie jaar rabies voor Nederland!!!<<


Op 7 maart 2001 heb ik een hond laten enten tegen rabies met nobivac.
Ik kreeg van mijn da. een attest : vaccinatiecertificaat ministerie van landbouw Belgie in zes talen; nederlands , engels , frans , duits , italiaans en spaans.
eieikoekelei nix in 't Letzenburgs.

Geldig van 6 april 2001 tot 6 maart 2004 voor Belgie EN Luxemburg
Geldig van 6 april 2001 tot 7 maart 2002 voor alle andere landen.

Je merkt het toch, Belgie staat 50 jaar achter....... of is het nu voor ,,,,, ;D ;D ;D........

Djesus , ik weet het niet meer ??? ??? ???
Laatst gewijzigd door roger op vr 19 sep 2003, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Paul_Barte
#13341
Roger, de discussie i.v.m. rabies is volgens mij niet of het vaccin 3 jaar geldig is maar of je überhaupt MOET enten tegen rabies indien je met je hond in Nederland blijft en niet over de grens gaat.

Dacht het dus niet.........
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door