Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Truus
#133023
Mila heeft weer wat nieuws. Als ze een lekker bot krijgt, gaat ze het zorgvuldig begraven. Ze duwt met haar neus zand erover heen en vervolgens blijft ze er een tijd bij liggen.
Ze bewaakt het bot en Owee als Timo erbij durft te komen.
Na een tijdje loopt ze weg.
Ik weet dat meerdere honden het hier doen.
Laten jullie het bot gewoon liggen en is het na een tijd nog wel goed om te eten?Er zit wel vlees aan.
Het verdedigen van het bot ben ik ook niet zo happy mee :-\
Laatst gewijzigd door Truus op di 27 jul 2004, 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Peet
#133026
Ik hoor / lees wel vaker dat ze dit doen, juist om het bot / vlees wat te laten besterven.

Mila wordt dus een echte bourgondier, zo langzamerhand.... ;D ;D

(ik dacht overigens niet dat het kwaad kan....tenzij het echt lang onder de grond heeft gelegen en erg penetrant gaat ruiken.... :P)
Door Truus
#133027
Mila de bourgondier ;D ik zal het tegen haar zeggen ;).

Dus als zij het bot na verloop van tijd pakt, moet ik even ruiken ;)......heeft het geen lekker geurtje meer,...dan weggooien.

Zal ze niet leuk vinden :(
Door jeanne
#133041
oh, hier verdwijnen ook regelmatig botten in de tuin.
En zo af en toe komt er weer eentje boven water, en als ik er geen enge beestjes in zie kruipen (maden :-X) dan mogen ze van mij gerust ff knagen hoor.
Freule had ooit een keer ook zo'n oud bot mee naar binnengenomen, wat wij dus niet wisten. En maar denken, wat ruik ik hier toch in de kamer? Alles inspecteren, maar niets kunnen vinden. Staat mevrouw van de bank op, ik kijk onder haar kussen, ligt dat vieze rotte bot daar te meuren, getverdegetver, de maden kropen eruit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-X :-X :-X
Ik ben niet snel vies van iets, maar van maden moet ik kotsen :-X

eet smakelijk
Door yalla
#133053
Truus schreef:Het verdedigen van het bot ben ik ook niet zo happy mee :-\
Waarom niet? Is zeer natuurlijk hondengedrag. Vooral niet mee bemoeien, lekker laten gaan. Honden begraven een bot voor later, als er eventueel slechtere, schralere tijd aanbreken.....
Door Laura W
#133081
Mollie doet het ook en duwt ze inderdaad met haar neus het zand er weer overheen. Ik vind dat altijd zo'n grappig gezicht. Ik dacht dat ze de enige was, maar blijkbaar doen meer honden dat met hun neus. ;)
Door Lupa
#133144
Tika heeft dat gedaan toen ze pup en jongehond was, het was zo leuk om te zien, vooral als mientje gezien had waar het begraven was liep tika heel snel ernaar toe om het weer eruit te halen en ergens anders te begraven.
Door Truus
#133263
Lupa schreef: Tika heeft dat gedaan toen ze pup en jongehond was, het was zo leuk om te zien, vooral als mientje gezien had waar het begraven was liep tika heel snel ernaar toe om het weer eruit te halen en ergens anders te begraven.
Dit doet Mila ook :D. Ik ben benieuwd of ze morgen nog weet, dat ze het bot heeft begraven ::).
Maar goed, in ieder geval maakt het niet zoveel uit wanneer het vlees opgegeten wordt. Behalve wanner er maden uit kruipen(Jeanne ;D)
En Yalla, ik zal me er niet mee bemoeien......ze zoeken het samen maar uit ;)
Bedankt allemaal
Door K@rin
#133458
yalla schreef:

Waarom niet? Is zeer natuurlijk hondengedrag. Vooral niet mee bemoeien, lekker laten gaan. Honden begraven een bot voor later, als er eventueel slechtere, schralere tijd aanbreken.....
Bjuly begraaft haar botten ook altijd ..
Ik doe dan wel het hek van de wei dicht, want als ik er dan andere Pyrs bij laat, dan wordt het oorlog .....
Voordat de anderen dan weer in de wei mogen, laat ik haar eerst op commando het bot weer opgraven, wat ze direkt doet ;D, dan mag ze er eventueel mee in een kennel gaan liggen of ik pak het af ..........
Gebruikersavatar
Door Binno
#133755
tessa schreef: mijn shih tzu begraaft haar botten in de plantenbakken (binnen) ::)
DAT doen ze hier gelukkig nog niet... ;D ;D maar ze verstoppen ze wel al eens onder hun vetbed ofzo. Niks aan de hand zolang er geen andere hond ontdekt waar het ligt, want dat wordt grommen... ::) ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door