Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kees
#1331232
Ik heb de zoekfunctie benut, maar ik kan het antwoord op mijn vraag niet vinden.
Als ik lid wil worden van een kynologenclub moet ik mijn hond dan elk jaar laten enten tegen Weil/lepto?
Valt daar niet aan te ontkomen?

Kees.
#1331249
Ik denk dat je dat het beste met de hondenschool kan overleggen... Als jij goed kunt weerleggen waarom je niet ent, maar bv titert (eventueel met een verklaring van de da) dan zouden ze toch geen problemen moeten hebben lijkt mij...
#1331274
De eerste keer dat ik bij een hondenschool jaarlijks mijn vaccinatieboekje moet laten zien, die moet nog komen! Dus ik denk wel dat daar aan valt te ontkomen hoor. Je zou het bespreekbaar kunnen maken maar ja, het is maar net wie je treft... Ik zat op een hondenschool waar mensen aangemoedigd werden vooral niet overdadig te vaccineren. Maar er zijn hondenscholen..... Ik zou haast zeggen: daar moet je dan niet wezen. Volgens mij is er voor een hondenschool geen enkele reden of regel dat stelt dat honden ieder jaar gevaccineerd moeten worden en ze de boekjes elk jaar moeten zien.

Titeren lukt helaas niet voor Lepto.
#1331278
Ik heb alleen de eerste les met Pip mijn boekje moeten laten zien... Heb toen direct gezegd dat ik een ander entschema hanteer... Vonden ze geen probleem, als ik maar wel kon aantonen dat Pip goed bescherm was....
#1331281
bij de kynologenvereniging in N'gein was het geen probleem dat Rakker niet tegen weil geënt was. Ze accepteerden daar dat ik Rakker titer en niet meer laat enten, die titer geldt dus alleen voor de hondenziekte, parvo en hepatitis.
#1331282
volgens mij is de weil en de rabies enting niet verplicht bij de meeste hondenscholen.
of ze ipv entingen een titer verklaring accepteren is per school verschillend.

meestal wordt er alleen maar gecontroleerd bij de puppencursus en dan nog éénmalig ;)
#1331333
Ik train al jaren bij verschillende hondenscholen en heb nog nooit geen boekje te hoeven laten zien.
En mocht het zo zijn dat ze een probleem hebben met mijn manier van vaccineren, dan zou ik er voor kiezen om daar niet te trainen.
#1331448
Dank voor jullie reacties. Ik ga de discussie maar eens aan. Ik heb gevraagd of ze een titerbepaling accepteren. En ik heb mijn bezwaren tegen de enting voor Weil/lepto uiteengezet. Even afwachten maar.

Kees.
#1332626
Hm.. ik hoef met Merlijn en Tristan bij de ene hondenschool niets te laten zien, maar in de voorwaarden staat dat ik mijn hond "conform gebruikelijke normen" moet enten.
Bij een andere hondenschool waar ik train werd het wel gecontroleerd. Kennelhoest werd bij geen van beide verplicht gesteld.

Er zijn genoeg hondencholen waar de kennelhoest WEL verplicht is en waar je dan ook niet onderuit kunt (heb dat een keer gepbrobeerd / nagevraagd)... tsja.. daar train ik dus niet.. is een keuze..

Suzanne
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door