Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#1326493
Boomer heeft wat last van dr linkeroor. Das dr probleem oor  :-\
Nu moet ze deze maand gevaccineerd worden met de nobivac voor 3 jaar.
Ik lees vaak dat een hond gezond moet zijn voordat je vaccineert. Geld dat ook voor een oorontsteking?
Ik heb het gister gereinigd met espree en ik leg dr oor nu elke keer als ze slaapt open. Komt er toch wat meer lucht bij  :) En ik denk dat ik morgen begin met puur oor te druppelen.  :-\
#1326497
ja, ik zou het niet doen. Maar mijn honden worden sowieso niet meer gevaccineerd, hooguit nog getiterd.
Maar ook als ik wel aan vaccinaties deed dan niet bij een niet gezonde hond, en een oorontsteking betekent toch niet gezond.
Gegeven dat de immuniteit door een vaccinatie zeker 7 jaar houdt lijkt het me ook niet echt dramatisch om het uit te stellen totdat ze weer gezond is.
#1326500
Mevroi Kruim schreef: ja, ik zou het niet doen. Maar mijn honden worden sowieso niet meer gevaccineerd, hooguit nog getiterd.
Maar ook als ik wel aan vaccinaties deed dan niet bij een niet gezonde hond, en een oorontsteking betekent toch niet gezond.
Gegeven dat de immuniteit door een vaccinatie zeker 7 jaar houdt lijkt het me ook niet echt dramatisch om het uit te stellen totdat ze weer gezond is.
Klinkt logisch. Dit is denk ik ook de laatste keer dat ze gevaccineerd word.
Door Lizzy
#1326662
Ik zou zeker ook niet vaccineren met mogelijke oorontsteking. Boomer heeft nu haar kracht nodig voor de oorontsteking. En je moet haar nu niet ook nog eens antistoffen aan laten maken tegen minimaal 3 ziektes tegelijkertijd. Zou ze dat al kunnen, nu...
#1326689
Lizzy schreef: Ik zou zeker ook niet vaccineren met mogelijke oorontsteking. Boomer heeft nu haar kracht nodig voor de oorontsteking. En je moet haar nu niet ook nog eens antistoffen aan laten maken tegen minimaal 3 ziektes tegelijkertijd. Zou ze dat al kunnen, nu...
Zou het kunnen dat ze weer last heeft van haar oren omdat ik gestopt ben met chlorella. Ik heb dat ongeveer een maand gegegeven denk ik en sinds een week geef ik het niet meer. Ik gaf het als ondersteuning bij het verharen omdat ze echt heel erg aan het verharen was. Bedacht me vannacht opeens dat dat misschien een oorzaak was. Of is dat gek gedacht?
Door kojak
#1328670
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Fido
#1328764
MarijeEnBoomer schreef: Boomer heeft wat last van dr linkeroor. Das dr probleem oor :-\
Nu moet ze deze maand gevaccineerd worden met de nobivac voor 3 jaar.
Ik lees vaak dat een hond gezond moet zijn voordat je vaccineert. Geld dat ook voor een oorontsteking?
Ik heb het gister gereinigd met espree en ik leg dr oor nu elke keer als ze slaapt open. Komt er toch wat meer lucht bij :) En ik denk dat ik morgen begin met puur oor te druppelen. :-\
Je mag als da alleen gezonde dieren vaccineren. Een ontsteking in het lichaam is geen gezonde situatie en dan mag er niet gevaccineerd worden. Doet men dit toch dan is dit een kunstfout. Loopt het niet goed af dan zal een da veroordeeld kunnen worden door de tuchtraad.

Daarbij, en veel belangrijker ;), sluit ik me aan bij de voorgangers. Niet doen, te grote belasting voor het lichaam.
Door Lizzy
#1328987
MarijeEnBoomer schreef: Zou het kunnen dat ze weer last heeft van haar oren omdat ik gestopt ben met chlorella. Ik heb dat ongeveer een maand gegegeven denk ik en sinds een week geef ik het niet meer. Ik gaf het als ondersteuning bij het verharen omdat ze echt heel erg aan het verharen was. Bedacht me vannacht opeens dat dat misschien een oorzaak was. Of is dat gek gedacht?
Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Ik zou zeggen : opnieuw gaan geven en kijken wat het doet!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1329111
Fido schreef: Je mag als da alleen gezonde dieren vaccineren. Een ontsteking in het lichaam is geen gezonde situatie en dan mag er niet gevaccineerd worden. Doet men dit toch dan is dit een kunstfout. Loopt het niet goed af dan zal een da veroordeeld kunnen worden door de tuchtraad.
Als dat zo was, had de tuchtraad het erg druk ;)
Door Fido
#1329248
Hitam schreef: Als dat zo was, had de tuchtraad het erg druk ;)
Gelukkig weet men het niet en doet men het niet. Totdat je de verkeerde treft ;)
Vroeguhh hoorde je klanten nooit over de tuchtraad, tegenwoordig horen wij (af en toe) toch wel klanten zeggen dat ze hun (dan oude) da voor de tuchtraad willen slepen. Tot nu toe hebben wij ze daarvan af kunnen houden en aangeraden te gaan praten.
#1329419
Het lijkt al veel beter met dr oor te gaan. Ik heb een paar dagen het oor met espree reiniger schoongemaakt en ze schud er niet meer mee. Ik ga voor volgende week een afspraak maken voor de vaccinatie en zorg dat ze dan eerst goed de oren checken. Is er iets mee dan geen prik in Boomer!!!
Door Lizzy
#1329433
Fido schreef: Gelukkig weet men het niet en doet men het niet. Totdat je de verkeerde treft ;)
Vroeguhh hoorde je klanten nooit over de tuchtraad, tegenwoordig horen wij (af en toe) toch wel klanten zeggen dat ze hun (dan oude) da voor de tuchtraad willen slepen. Tot nu toe hebben wij ze daarvan af kunnen houden en aangeraden te gaan praten.
Hoezo "gelukkig weet men het niet en doet men het niet, totdat je de verkeerde treft"? Als een DA een blunder van het zuiverste water maakt, vind ik het zeer terecht dat hij voor de tuchtraad wordt gesleept. Misschien is het dan ook eindelijk eens afgelopen met die flauwekul dat veel DA's nog steeds ongezonde honden vaccineren >:(. Wat mij betreft mag dat dus juist wat vaker gebeuren!
#1342326
Ik dacht ook altijd een hele goede da te hebben (zeer hoog aangeschreven in de regio) en deze wist mij met zijn hand op het hart te overtuigen dat Ken indertijd best gevacineerd kon worden ook al was hij aan het kwakkelen en kreeg hij er later die week een operatie over heen >:(

Inmiddels heb ik al 3 regionale da's versleten en natuurlijk ben ik de zeur / lastige klant omdat ik doorvraag, eigenwijs ben en alternatieven wil.... Maar de da is degene die op zijn * getrapt is en niet wil luisteren of overleggen.

In de toekomst wordt het echt een homeopatische / holistische da en verder geen betweterige "ik ben de dokter" praatjes meer maar goed overleg en de hond op de 1e plaats!

Sorry :-[ moest het ff kwijt!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door