Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Nyncke
#1311234
Barrik blijft als enige last hebben van vlooien...

Inmiddels heb ik nu 4 verschillende middeltjes gebruikt( niet tegelijkertijd natuurlijk) maar niks helpt....hij heeft nu al een paar weken een vlooienband om maar ze lopen er gewoon overheen en onderdoor :-\ en hij krabt als een gek.

De rest van de beesten heeft nergens last van...

WAT KAN IK DOEN ? ? ?
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#1311374
Heb je ook de mand, het huis en de auto behandeld? De meeste vlooien zitten nl. niet op de hond maar in je huis. Als je dan alleen de hond behandeld kom je er nooit vanaf, dan blijven ze erop springen.
Het feit dat de rest van de honden geen last heeft wil niet zeggen dat ze geen vlooien hebben. De ene hond heeft er meer last van dan de ander.

Sterkte!
Door bloemetje
#1311420
Danny heeft het ook als enige hier. Behandel je huis goed met omgevingsspray ook je auto en de manden. Wassen met een goede vlooienshampoo (Defencare) helpt en elke avond kammen..
Door Henny V.
#1311800
Ik heb het ook een keer gehad met Tommy.
De andere waren ze zo kwijt, maar Tommy bleef maar krabben.
Had een middeltje voor honden tot 10 kilo.
Tommy was 10,5 kilo.
Toen het kwartje opeens viel bij mij, heb ik voor Tommy het middel gekocht voor honden van 10 -20 kilo en hij was ze zo kwijt.

Misschien een idee ?
Door Nyncke
#1311919
Ik heb gebruikt, frontline voor de pup.
Dit hielp niet.
Toen een speciaal puppenpipetje van ???
Vlooienshampoo van eco-style, dit hielp de eerste keer maar de tweede keer niet meer.
Een vlooienband.
Best antivlooienspul op basis van kruiden/aromatische olie..
Excil

Het hele huis heb ik tot 2 keer toe helemaal behandeld en ieder kussentje, dekentje en lapje waar ze oplagen in de wasmachine gedaan en op 90 graden gewassen.

Alle dieren hebben pilletjes waarmee de vlooien als ze eenmaal bijten een stofje binnenkrijgen waardoor ze steriel worden.
Door Helma
#1312431
Hier werkd advantage goed, al moet ik zeggen dat Chester ook toch af en toe nog een vlo heeft hoor.
Maar zoals al eerder is gezegd, zou ik eerst eens naar de werkzame stoffen kijken.
Misschien dat een paar druppeltjes tea tree over de vacht kunnen helpen?
Het schijnt dat vlooien daar een hekel hebben aan de lucht.
Succes, het is altijd een crime die rotvlooien.
Door Silvia V.
#1323183
Nyncke schreef: Ik heb gebruikt, frontline voor de pup.
Dit hielp niet.
Toen een speciaal puppenpipetje van ???
Vlooienshampoo van eco-style, dit hielp de eerste keer maar de tweede keer niet meer.
Een vlooienband.
Best antivlooienspul op basis van kruiden/aromatische olie..
Excil
Alle dieren hebben pilletjes waarmee de vlooien als ze eenmaal bijten een stofje binnenkrijgen waardoor ze steriel worden.
Frontline werkt helaas al een tijdje niet meer. De vlooien zijn er resistent voor geworden. Ook een vlooienband doet (al een tijdje) helemaal niets. En ik vrees dat ook Excil geen zoden aan de dijk zet. Ik denk dat je het beste Advantage kunt gebruiken. Dit werkt zowel (snel!) op het dier alsook in de omgeving. Ik heb er persoonlijk goede ervaringen mee en hoor er veel positieve berichten van anderen over.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door