Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door K@rin
#130343
Hoeveel kippenekken geven jullie per keer ??
Geef je het als extraatje ?
Hoe moet ik het tellen als onderdeel van een Carnibest of brokken-maaltijd.
Hoe vaak per week geef je het ..........

Vandaag hadden ze al gegeten, maar hebben ze allemaal 4 nekken als toetje gehad ....
Ze vonden het wel vreemd .
Eerst één voor één uit de bakken ahel en dan om de beurt ééntje ergens anders gaan op liggen peuzelen.
Ieder een heeft ze volgens mij zelf opgegeten, alhoewel ik niet zeker van Sheddie ben ......
Die had er maar 1-tje gekregen, maar volgens mij is die door Shanay gejat ....... ::)
Door karray
#130353
Het ligt er aan in welke verhouding je wil geven.Hoe vaak wil je dit doen .Hoe wil je de verhouding kvv/zelf arfen hebben ???
Door K@rin
#130374
Ze eten bij mij 50% brok (CANIDAE) en 50% CARNIBEST
Nu heb ik dus 29 kg kippenekken in de vriezer liggen ;D
Kan ik die kippenekken bij de maaltijd geven, door ze iets minder compleetvoer te geven, zonder dat deze voeding erg uit balans gaat.
Ze krijgen het tenslotte niet iedere dag.
Kan ik het beter als tussendoortje geven of 's avonds als ze "naar bed" gaan ?
Geven die kippenekken veel extra kalorieën ?
Romy en Bjuly moeten afvallen, kan ik ze dan minder voer geven en dan een paar nekken erbij of heeft dat geen zin ........ ?
Zij krijgen nu 1/2 voer + 1/2 Kruidenmix.
Is een maaltijd Kruidenmix/kippenek verantwoord ?
Door karray
#130379
Als je het 1 a 2 keer in de week doet zou je best half om half junnen doen, bij de kruidenmix.Wil je het elke dag doen dan zou ik dit beperken en alleen een paar bij de kruidenmix doen.anders breng je toch de ballans in gevaar nog niet zo zeer cal/phos maar ja zou dan moeten minderen op je kvv.Voor een korte periode is dat ook niet zo erg, maar op een langer termijn is dit niet wenselijk.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#130407
Ik zou ze in mindering brengen op de brokken (als er toch ergens op gemindert moet worden :D)

Verder kun je een maaltijd vervangen door nek met kruid of de nekken als toetje geven, of iets minder kvv en dan met een nek erbij.
Zolang je het niet elke dag doet kan er volgens mij weinig mis gaan.
Door K@rin
#130473
Angelique schreef: Ik zou ze in mindering brengen op de brokken (als er toch ergens op gemindert moet worden :D)
Ja, dat was eigenlijk ook mijn idee .......................
(niet iedere dag hoor, maar wel afgewisseld met pens ........... )
De andere maaltijd is toch al helemaal CARNIBEST.
Maar alleen krijg je dan weer brok + vers samen ...... ::) ::)
Ik zal wel kijken HOE ze morgen poepen ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#130567
Karin & Pyrs schreef:

Ja, dat was eigenlijk ook mijn idee .......................
(niet iedere dag hoor, maar wel afgewisseld met pens ........... )
De andere maaltijd is toch al helemaal CARNIBEST.
Maar alleen krijg je dan weer brok + vers samen ...... ::) ::)
Ik zal wel kijken HOE ze morgen poepen ;D
Hoevaak per dag krijgen ze brokken? Is het mogelijk om er een paar uur tussen te laten?
Je gaf toch al pens met brokken? Dan mag zo'n kippenekje (in de holle kies) toch niet zo'n probleem zijn.
Tenminste....niet bij mij :P
Door K@rin
#130589
Ja, ze zijn gewend aan brokken met pens .........
Ik heb de nekken per kg verpakt en dan denk ik dat er zo'n 22-25 nekken in een zakkie zitten.
Dat betekent dat ze er dan allemaal ca. 4 of 5 krijgen, Sheddie natuurlijk maar één ........... ;D
Vanavond hebben ze brokken met pens gehad en een uurtje daarna de Pyrs allemaal zo'n 5 nekken .............
Kijken hoe ze morgen poepen ........
Ze eten ze heel erg netjes op en kauwen er goed op, dus niks "hap-slik-weg" ...........
Door K@rin
#130592
De laatste tijd krijgen meestal ze 1x per dag brok/pens en 1x per dag CARNIBEST.
Maar ik heb ook wel dagen dat ze alleen brok/pens krijgen of alleen CARNIBEST.
Ligt er net aan hoe het uitkomt ........
Romy staat in ieder geval voor 100 % op CARNIBEST, want die wordt over een paar maandjes gedekt ...........
Gebruikersavatar
Door Angelique
#130593
Karin & Pyrs schreef: Ja, ze zijn gewend aan brokken met pens .........
Ik heb de nekken per kg verpakt en dan denk ik dat er zo'n 22-25 nekken in een zakkie zitten.
Dat betekent dat ze er dan allemaal ca. 4 of 5 krijgen, Sheddie natuurlijk maar één ........... ;D
Vanavond hebben ze brokken met pens gehad en een uurtje daarna de Pyrs allemaal zo'n 5 nekken .............
Kijken hoe ze morgen poepen ........
Ze eten ze heel erg netjes op en kauwen er goed op, dus niks "hap-slik-weg" ...........
Als de drollen morgen oké zijn dan lijkt me het, zoals je het nu gedaan hebt verder ook geen probleem.
Door ~anna~
#130598
Ben ook begonnen met kippenekken omdat we straks ergens gaan wonen waar de leverancier van de kvv niet komt.Ik geef het nu nog zo of in de Kong maar ik wil het eigenlijk gaan gebruiken als onderdeel van een maaltijd.
Er zit veel bot in en ze malen het lekker :P
Door K@rin
#130835
Audrina schreef: En? Alles helemaal goed gegaan Karin?
Ja, volgens mij wel !!
Ik heb niets anders dan anders gemerkt ;)

Ik ga zaterdag weer naar Corine en heb daar ook een aantal ribben besteld ........
(Tonnie heeft nog geen adresje gevonden, waar HIJ ze vandaan kan halen ..... ::) )
Kijken hoe ze dat wegwerken ..........
De "normale" botten eten ze ook al sinds maanden, dus dat zal wel goed komen ..... ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door