Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ~Joke~
#128564
Nog nooit zo'n dom artikel over de nadelen van rauw voeren gelezen!
http://www..purina.com/dogs/nutrition.asp?article=10
Door gonny
#128566
de link doet t niet??!!
Door Francisca
#128572
Er staat een punt teveel tussen www en purina.
Het is idd een dom artikel.En een mnd of 2 geleden geloofde ik het nog. :-[ :-[ :-[ ;D
Als iemand die twijfelt dit leest ben je weer terug bij af. ::)
Laatst gewijzigd door Francisca op zo 18 jul 2004, 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#128576
Brokkenmaffia. En als iemand twijfelt en zich door zo'n sullig artikeltje laat afschrikken (zonder de eigen hersentjes eens te gebruiken - want mensenlieve, wat at een hond VOORDAT die brokkenmeuk bestond?): dan moeten ze het maar zelf weten hoor....
Door ~Joke~
#128577
Het domme is dat ze zich niet in de samenstelling van rauwvoeren hebben verdiept. Er wordt vanuit gegaan dat we alleen vlees voeren. De botten vergeten ze gemakshalve even. Ik heb nog nooit zo'n dom artikel gelezen!
Door Lizzy
#128578
harns49 schreef: Het domme is dat ze zich niet in de samenstelling van rauwvoeren hebben verdiept. Er wordt vanuit gegaan dat we alleen vlees voeren. De botten vergeten ze gemakshalve even. Ik heb nog nooit zo'n dom artikel gelezen!
Ik vind het ook absoluut een dom artikel. En eigenlijk valt het me op dat al dit soort artikelen de halve waarheid gebruiken. En het zou nou eens prettig zijn wanneer mensen dAAr eens doorheen gaan prikken.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#128645
Lizzy schreef:

Ik vind het ook absoluut een dom artikel. En eigenlijk valt het me op dat al dit soort artikelen de halve waarheid gebruiken. En het zou nou eens prettig zijn wanneer mensen dAAr eens doorheen gaan prikken.
Dat zou mooi zijn, maar mensen prikken nou enmaal niet graag door een "waarheid" die hun gemakzucht bedient. :-\
Door karray
#128699
Ik vraag mij wel eens af, en voornamelijk onder fokkers, of ze nu daadwerkelijk denken dat de brok nu werkelijkzo geweldig is.
Gemakkelijk is het, dat is een feit,maar zouden ze niet diep in hun hart ons gelijk geven ???
Ook zij moeten toch zien,dat niet alle honden optimaal reageren?
Door Francisca
#128947
De eigenaar van de vader van mijn hond geeft sinds een jaar kvv aan al haar honden.En de fokker van mijn hond geeft kvv en brok.
Toen ik een maand geleden met de fokker sprak over Mika's diarree zei ze meteen dat ik energique eens moest proberen.Veel beter zei ze.En gelijk heeft ze.
;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#128966
karray schreef: Ik vraag mij wel eens af, en voornamelijk onder fokkers, of ze nu daadwerkelijk denken dat de brok nu werkelijkzo geweldig is.
Gemakkelijk is het, dat is een feit,maar zouden ze niet diep in hun hart ons gelijk geven ???
Ook zij moeten toch zien,dat niet alle honden optimaal reageren?
Naar wat ik zo meemaak en hoor gaat het om beide. Vooal fokkers die al erg lang bezig zijn weten (uit eigen ervaring uit het verleden toen er nog geen/weinig brokken waren) dat de honden het toen veel beter deden, grotere nesten hadden enz. Veel fokkers krijgen de brokken echter tegen een fikse kennelkorting waardoor de kostenpost "voer" wel erg laag wordt wat bij het houden van veel honden iets is om mee te nemen. Omdat velen er toch tevreden over zijn over hoe hun honden functioneren zijn er maar weinig die zich verder in het voer verdiepen dan de bestudering van de kiloprijs. Sommigen willen nog wel een versdagje inlasten, maar helemaal overgaan op vers schijnt toch nog erg lastig te zijn voor de meeste.
Daarnaast zijn er een (te groot) aantal die echt helemaal overtuigt zijn van de goede kwaliteiten van de brok. Ik ken er wel een paar die helemaal door het vuur gaan voor een zak Hill's of Eukanuba. Dat zijn dan ook de mensen die hun hond één keer out of the blue een pak kvv onder de neus stoppen waarop de ond natuurlijk niet goed reageert, maar dan kunnen ze in ieder geval zeggen dat hun honden niet tegen die rotzooi kan.
Het meest triest wat ik op dat gebied nog heb meegemaakt was op "onze" KCM waar de sponsor (pal) ipv de Advantageserie de supermarktserie had laten bezorgen. Wij wonnen toen zo'n zak en we stonden er ene beetje mee van "in welke kliko zullen we dit eens dumpen" toen de fokkers naast ons zeiden: Als je er niets mee doet, wij voeren dat altijd aan onze honden en pups.....tja, topfokkersvoer hé :-X
Gebruikersavatar
Door Sonja
#129413
Angelique schreef:
tja, topfokkersvoer hé :-X
Oh, schrijf je dat zo? ??? ???
Ik dacht altijd dat het tobfokkers waren. >:(
Gebruikersavatar
Door Angelique
#129583
Sonja schreef:

Oh, schrijf je dat zo? ??? ???
Ik dacht altijd dat het tobfokkers waren. >:(
Ach, in dit geval zijn ze ook al gestopt omdat ze zoveel bagger produceerde, en daarbij niet één keer denken.......zou het aan het voer kunnen liggen. :-X
Door Kick4Toi
#129831
Voorbeeld van hoe je consumenten bang maakt. Was het een Nederlandse site, dan ging die wat mij betreft naar de Reclame Code Commissie voor het verspreiden van misleidende reclame met commerciële bijbedoelingen. >:(
Door An
#130230
Brokken zijn een "heilige koe". Je mag het niet in twijfel trekken en zelfs als liggen de voorbeelden voor je op tafel nog kan je die het best negeren, want geef toe het is erg makkelijk een maatbekertje te nemen, te scheppen in die ton en hoppa je hond heeft gegeten.

Niet alleen de voederfabrikanten hebben schuld hoor! De hondeneigenaren die oostindisch doof zijn omtrent voeding zijn nog veel erger!!!

Wat ik de laatste tijd veel hoor: ach ja wij eten ook niet gezond dus waarom mag de hond dan niet iets eten wat hij lekker vind (net alsof honden vers niet veeeeeeeeeeel lekkerder vinden ::) )

Vergeet niet dat veel mensen hun verantwoordelijkheid zelfs niet nemen in de voeding van hun kinderen (denk maar aan al die ontbijtkoekrommel die de markt domineert en al de dieprviespizza's en andere junk) laat staan dat ze het goed doen voor hun honden he?

Wat die brokkenmaffia niet vrijspreekt hoor maar consumenten laten zich gewoon graag bedriegen denk ik!
Laatst gewijzigd door An op wo 21 jul 2004, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door karray
#130234
Angelique schreef:

Ach, in dit geval zijn ze ook al gestopt omdat ze zoveel bagger produceerde, en daarbij niet één keer denken.......zou het aan het voer kunnen liggen. :-X
Dat is nou precies, wat ik nu nooit snap.Bij de Greats loopt er 1 wiens hond al maanden uit vacht is(Ze geeft juekenmoeda ;D)Dan zal je toch zeggen wat is hiet aan de hand,hoe komt het dat mijn hond al zo lang compleet uit vacht is.Maar nee hoor.Zitten allemaal olieen in primaspul.Die newfie fokker in Roswinkel idem dito, die honden zijn nooit in vacht(lopen meestal buiten)Wie ben je dan in Godsnaam aan het verdedigen?Doe je het voor de T shirt, voor de voerton?
Oh ja de korting natuurlijk, zou je die dan ook meekrijgen op de DA? ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door