Hier kun je artikelen/informatie over BARF en/of versvlees posten en vinden, dat als naslagwerk kan dienen voor de forumleden. Dit is GEEN vragen of discussie-categorie!

Moderator: Charlie Angel

Door evelyn02
#129515
Regelmatig staan er vragen op de site over gehaktmolens. Na enige ervaring van mij en van een paar vriendinnen kan ik wel een tip geven. Handmolens zijn geschikt maar.......koop een grote molen. Groot wil zeggen nr. 10 of groter. In de winkel zie je meestal nr. 5 of 8, nr. 10 kan vaak wel besteld worden. Wij hebben ervaring met twee merken: Porkert (die vind je het meeste in de winkel) en Alexanderwerk. De laatste heeft een betere bevesting, maar zelf kan ik goed uit de voeten met een Porkert. Er zit meestal een snijplaatje bij met gaten van 4 mm. Dat gebruik ik zelf meestal, zelfs kleine lamsribben kan je er mee malen (mits de molen groot genoeg is). Makkelijker is het om een schijfje met grotere gaten te hebben (8 mm of groter).
Ik hoop dat andere profijt kunnen hebben van onze ervaringen. Oh ja, kijk geregeld op Markplaats (2ehand internetsite) voor een tweedehands molen want nieuw zijn ze best duur.

Evelyn

Barfplaats wordt gesponsord door