Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Truus
#127670
Ik heb sinds Dinsdag kalfsribben in de koelkast liggen en door omstandigheden nog niet gegeven.
Hoelang blijven ze goed of kan ik ze weggooien?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#127673
Truus schreef: Ik heb sinds Dinsdag kalfsribben in de koelkast liggen en door omstandigheden nog niet gegeven.
Hoelang blijven ze goed of kan ik ze weggooien?
Het vlees wat eraan zit zal met een paar dagen wel bederven, net als ieder ander vlees. Nu maakt dat het voor woef niet zoveel uit dat het vlees wat rijper is, dus kun je het gerust nog een paar dagen laten liggen. Of gewoon geven natuurlijk :D
Door Ineke
#127674
Lijkt me geen probleem. Sommige honden begraven ze zelfs een paar dagen om ze vervolgens met veel smaak op te eten.

Ook kvv is nog minstems 48 uur houdbaar na ontdooien in de koelkast.

Als het niet overmatig ruikt (stinkt), zou ik het gewoon geven hoor.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#127678
Truus schreef: O.k. BEDANKT dan weet ik dat. Kan dus geen kwaad.
Ik geef ze morgen aan de hondjes ;).
Dat is nog de beste bestemming :D :D
Door Truus
#127681
Angelique schreef:

Dat is nog de beste bestemming :D :D
En zo is dat Angelique maar door al dat gedoe met m'n been, zijn we het helemaal vergeten.
Door Lizzy
#127830
Ik bewaar ze gerust een dag of 3 a 4 in de hondenkoelkast. Ze vinden ze dan op z'n lekkerst. Ik moet wel eerlijk bekennen dat dat dan vrij kale botten zijn....
Door Sammy_Shunka
#128448
Hoi!!!

Als ik vlees of iets anders in de koelkast liggen heb, geef ik het altijd zo snel mogelijk, maar vanaf dat het stinkt of het vlees donkerder uitziet geef ik het niet meer. Als het z'n 2 dagen in de koelkast ligt geef ik het niet meer.
Maar nu heb ik al een paar keer gelezen dan bedorven vlees geen z'n kwaad kan? Ik bedoel dan wel niet echt bedorven vleezs dat stinkt met haar op, maar gewoon dus zoals hier beschreven vlees van enkele dagen oud dat er niet zo vers uitziet. Ik wil dat eigenlijk niet geven aan mijn honden alleen nog maar omdat het zo stinkt. kan het eigenlijk kwaad als je het geeft?
Door Lizzy
#128575
Nou, ik geef geen bedorven vlees aan mijn honden. Maar als het wat sterk naar vlees ruikt, dan geef ik het gewoon.
Door Truus
#128601
De kalfsribben heb ik gisteren pas gegeven en ze hebben het met smaak opgegeten.Ook zat er vlees aan. Ze hebben geen last gehad. Ik dacht...ik waag het erop ze kunnen hoogstens kotsen of aan de diaree gaan maar niks van dit alles hoor.
Die twee waren me weer eeuwig dankbaar :D
Ze lagen dus al vanaf Dinsdag in de koelkast..het kan dus wel maar normaal gesproken lijkt het me beter om ze verser te geven.
Door Sammy_Shunka
#128653
Hoi!!!

Wat is dan precies het verschil tussen sterk naar vlees ruiken en bedorven vlees?

Is bedorven vlees dan echt zoiets met haar op. en sterk naar vlees ruiken bv als je soepvlees in de frigo laat liggen voor 2dagen heeft het echt een sterke geur?
Door Lizzy
#129479
Bedorven vlees stinkt. Daar moet je van over je nek. Bestorven vlees ruikt naar vlees, maar vaak wat zoeter. Sterker. Maar niet rot.
Door 202spots
#129484
Sammy_Shunka schreef: Wat is dan precies het verschil tussen sterk naar vlees ruiken en bedorven vlees?
De ene word door mijn honden opgegeten en de ander niet. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door