Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Ayesta
#1290794
Mijn honden kregen verschrikkelijke jeuk van de Scaliborband vorig jaar. nu was ik met mijn dierenarts aan het overleggen wat ik het beste voor mijn honden kan gebruiken en ik vertelde van die jeuk.
Ze vertelde dat ze een hele goede tip had die absoluut moet helpen:

Leg de band 10 min in het water, laat hem aan de lucht drogen en doe hem na 2 dagen weer om (was eventueel de hond als hij nog last heeft van Scaliborspul in zijn vacht). De jeuk zou dan niet meer terug mogen komen. Als het wel gebeurd mag ik met de band terugkomen.

Ik heb het nog niet zelf kunnen testen omdat ik hem onze Ispel pas omdoe als alle pups naar hun nieuwe baasjes zijn, maar wilde hem, in verband met de komende vakantietijd toch even met jullie delen.
Mijn grote honden krijgen toch druppels in hun nek omdat Ispel (nu bijna 8 weken) natuurlijk nog erg in hun nek hangt, dan zou ze diarree kunnen krijgen van hun band.

Ik hoop dat dit de oplossing is want Scalibor helpt wel geweldig tegen teken. mijn oudste hond heeft Lyme gehad en dat wil je echt niet meemaken, dus hier ook maar aan het gif. (In de streek in Tsjechië waar wij heen gaan wemelt het van de teken, wij gebruiken zelf ook een spray).
Door Karin05
#1290819
Kruimel schreef: Interessante tip! Maar werkt de band dan nog wel?
Dat lijkt me wel omdat de honden ook met de band kunnen zwemmen. Maar zeker een goed tip, ga het iig ook zeker proberen, daar wij van de zomer ook naar Tsjechië gaan.

Waar gaan jullie heen in Tsjechië als ik zo vrij mag zijn?? Wij zelf gaan naar Lhenice, ben errug benieuwd, eerste keer daar.

Groetjes Karin
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door