Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Sietie
#1289099
iemand die ik ken heeft mechelse herders voor de beveiliging. honden zwemmen niet, maar komen wel op industrieterreinen vanwege beveiligingswerk. Nu heeft 1 hond het voor de dood weg gehaald die had dus weil opgelopen. De eigenaar zou met de hond te enten tegen weil maar hond was al steeds aan het overgeven enz... eigenaar was drie maanden te laat met de weil enting. Enting gehad en dus dood ziek geworden bleek  lepto te zijn....ik had voor mij zelf besloten om niet te enten tegen lepto... maar nu twijfel ik weer enorm door dit geval.... :-\... ik moet ook een van mijn honden deze maand enten tegen PI en lepto... die PI hoe belangrijk is die? heb hier ook een net gedekte teef omlopen. wil niet graag dat  die door de enting van die andere hond wordt aangestoken met kennelhoest... of zoek ik het nu te ver? vorig jaar moest ik mijn  teef enten tegen kennelhoest en dat moest dan als de pups 3 weken waren (pups waren van andere teef) anders konden pupjes wel eens heel ziek worden...heb dat dus gedaan op drie weken (die hond moest naar een show) maar pupjes  kregen toch iets van de kennelhoest mee... dus ik twijfel nu of ik wel moet enten met die PI??
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1289110
Is het wel echt lepto? Ik las laatst ergens dat het vorige jaar 10 gevallen van bevestigde lepto bij honden zijn geweest. Dat is niet echt veel.
Door Sietie
#1289640
hoe zeker dat dat is weet ik niet, maar ik denk dat, dat onderzocht is want hoe komen ze anders bij lepto? De hond heeft het overleefd doordat ie zon super conditie had (is werkhond) een gewone had het niet overleefd had ie gezegd... maar gaan dierenartsen er dan zomaar van uit dat het lepto is zonder dat onderzocht te hebben? (net als bij herpes :-X, daar worden wegkwijnende pups vaak toegeschreven aan een herpes infectie, terwijl dat vaak helemaal niet zo is)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1289821
Sietie schreef: hoe zeker dat dat is weet ik niet, maar ik denk dat, dat onderzocht is want hoe komen ze anders bij lepto? De hond heeft het overleefd doordat ie zon super conditie had (is werkhond) een gewone had het niet overleefd had ie gezegd... maar gaan dierenartsen er dan zomaar van uit dat het lepto is zonder dat onderzocht te hebben? (net als bij herpes :-X, daar worden wegkwijnende pups vaak toegeschreven aan een herpes infectie, terwijl dat vaak helemaal niet zo is)
Ja, dat gebeurt nogal eens. Of ze zeggen dat het erg op lepto lijkt en dan denkt de eigenaar dat het dat ook echt is. Het is een apart onderzoek dat dan mete gebeuren en dat kost extra geld, dus doorgaans laten ze dat achterwege en gaan ze maar ergens vanuit.
Door Sietie
#1289986
Hitam schreef: Ja, dat gebeurt nogal eens. Of ze zeggen dat het erg op lepto lijkt en dan denkt de eigenaar dat het dat ook echt is. Het is een apart onderzoek dat dan mete gebeuren en dat kost extra geld, dus doorgaans laten ze dat achterwege en gaan ze maar ergens vanuit.
Oke als ik m weer zie zal ik dat eens vragen of daar echt onderzoek naar gedaan is... gebeurt dus ook veel met herpes , iets lijkt op herpes en dan is het ook gelijk herpes...(zonder verder onderzoek :-\) want met dat dilemma zit ik nu ook weer...wel of niet enten die net gedekte teef tegen herpes) :g:
Door Sietie
#1289987
Lizzy schreef: Pi is para influenza. Geen dodelijke ziekte. En ik vaccineer daar ook niet tegen.
dan sla ik die ook maar over :biggrin2:
Door Sietie
#1289988
Hitam schreef: Is het wel echt lepto? Ik las laatst ergens dat het vorige jaar 10 gevallen van bevestigde lepto bij honden zijn geweest. Dat is niet echt veel.
Als dat van heel nederland is, is dat erg weinig dan zou je nooit weer enten tegen lepto...
Door Sietie
#1293305
ik heb m vanmorgen weer even gesproken en gevraagd hoe het ging ...ging nu weer prima was gister nog naar de DA geweest om de urine te laten onderzoeken en die was goed (hoe moet dat onderzoek op lepto worden uitgevoerd op urine??)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1296664
De bacterie wordt uitgescheiden in de urine. Als die er eerder wel in zat dan wordt het wel waarschijnlijk dat het leptospirose is geweest alleen weten ze dan nog niet welke soort.
Door Sietie
#1298981
Hitam schreef: De bacterie wordt uitgescheiden in de urine. Als die er eerder wel in zat dan wordt het wel waarschijnlijk dat het leptospirose is geweest alleen weten ze dan nog niet welke soort.
oke...
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door