Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door 202Spots
#1283374
't is zo lang geleden dat ik 'n kleine puppertje had..en met dit geval is het maar gokken wat ze al eerder
heeft ingespoten, dus wil ook niet TEveel gaan geven... :-\

Starr is nou zeg maar 15-16 weken..ze heeft 3 weken geleden de "eerste" puppy shots gehad van de rescue...
DHLPP- Bortadella vaccinations (toen was ze 12 weken)
maar ze weten natuurlijk niet of ze al eerder was vaccinated...
Nu moest ze dus "officieel" ook nog de "tweede" prik hebben.
Maar omdat ze deze week ook gespayed werd, vond  deze DA, dat 't niet verstandig was om
de prik nu gelijk met de operatie te geven(verstandige DA wel)
Maar ze moet dan evengoed nog die "tweede" prik DHLPP  hebben...(of misschien is dat al de derde...wie weet)
Mijn vraag is dan....hoelang zou ik daarmee wachten???? volgende week? of langer?
Die "derde" prik, wat optional is,laat ik dan natuurlijk niet geven..

Ze moet ook nog de rabies shot hebben, dat kan vanaf 20 weken,
dus daar kan ik nog wel  'n maand mee wachten..
maar er staat bij de jaarlijkse herhaling dat je de rabies beter 3-4 weken NA de DHLPP moet geven.
Dus wanneer ik langer wacht met de "tweede" prik...dan moet ik ook weer langer wachten met de Rabies prik...
Ben ik nog te volgen?

Dr.Dodds Schedule is:
9-10 weeks; ---  Distemper + Parvovirus, MLV (e.g. IntervetProgard Puppy DPV  )       
14 weeks  :  ---Same as above
16-18 weeks  (optional) :  ---Same as above
20 weeks or older, if allowable by law  -- Rabies
1 year    ----        Distemper + Parvovirus, MLV
1 year  ---  Rabies, killed 3-year product (give 3-4 weeks apart from distemper/parvovirus booster)

Wat moet ik nou? :-\
Door 202Spots
#1283922
Lizzy schreef: Poeh, lastig Dory! Die DHLPP die ze nu gehad heeft, is dat Distemper, HCC, Lepto, Parvo, Para Influenza?
Ik denk 't wel? de HHC hier alleen H genoemd dan?

DHLPP
D = Distemper, H = Infectious Canine Hepatitis, L = Leptospirosis, P = Parainfluenza, P=Parvovirus

dan in ieder geval nog 1 geven misschien???
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1283966
Voor HCC zou ik niet nogmaals vaccineren, dat doen we in NL slechts 1 keer bij een pup, dus blijkbaar is dat voldoende.
Ik zou over een week de puppyDP geven en een paar weken later de lepto als je die niet tegelijk wil geven.
Door 202Spots
#1284037
*Dorothea* schreef: Voor HCC zou ik niet nogmaals vaccineren, dat doen we in NL slechts 1 keer bij een pup, dus blijkbaar is dat voldoende.
Ik zou over een week de puppyDP geven en een paar weken later de lepto als je die niet tegelijk wil geven.
De DP is dan alleen de Distemper en Parvo neem ik aan?
Kweet niet of ik dat apart kan krijgen,maar zal 't proberen..toevallig belde Dr.Dayna net (over iets anders)
en had toen ook even tussendoor aan haar gevraagd...
ze raade aan om deze week toch wel de DHLPP te geven,
en omdat de parvo op 't ogenblik goed aan de gang is hier,dan eventueel na weer 'n week,
nog 'n extra Parvo booster...:-\
Zal ook nog wel aan Dr.Bill vragen wat hij er van denkt dan :-\
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1284071
202Spots schreef: De DP is dan alleen de Distemper en Parvo neem ik aan?
Kweet niet of ik dat apart kan krijgen,maar zal 't proberen..toevallig belde Dr.Dayna net (over iets anders)
en had toen ook even tussendoor aan haar gevraagd...
ze raade aan om deze week toch wel de DHLPP te geven,
en omdat de parvo op 't ogenblik goed aan de gang is hier,dan eventueel na weer 'n week,
nog 'n extra Parvo booster...:-\
Zal ook nog wel aan Dr.Bill vragen wat hij er van denkt dan :-\
Ik zie in Dr. Dodds schedule dat er op 9 weken distemper + parvo wordt geadviseerd. Maar wat is MLV? :-\
Ik denk dat je met weinig combi's een betere bescherming krijgt tegen parvo, dan met zo'n grote cocktail.
Sita heeft overigens alleen op 6 weken DP gehad en had op 11 jarige leeftijd een hele hoge parvotiter.
Door 202Spots
#1284200
*Dorothea* schreef: Ik zie in Dr. Dodds schedule dat er op 9 weken distemper + parvo wordt geadviseerd. Maar wat is MLV? :-\
Ik denk dat je met weinig combi's een betere bescherming krijgt tegen parvo, dan met zo'n grote cocktail.
Sita heeft overigens alleen op 6 weken DP gehad en had op 11 jarige leeftijd een hele hoge parvotiter.
MLV... Modified Live Virus

Canine Distemper Virus.
Modified live virus (MLV) vaccines have been most effective in protecting dogs against canine distemper.

Dit was gisteren June 14, 2009 gepost, de laatste schedule van Dr.Dodds
http://www.weim.net/emberweims/Vaccine.html
Door 202Spots
#1284226
*Dorothea* schreef: Handig schema Dory, nou dan dus geen lepto en over een week alleen DP?
Ja ..Thanks...ik denk dat 't 'n goed plan is en dan over 3-4 weken de rabies nog.
Door 202Spots
#1284241
*Dorothea* schreef: Ik zou over een week de puppyDP geven en een paar weken later de lepto als je die niet tegelijk wil geven.
Nog even over deze 2, volgens Dr.Dodds niet nodig in Calif.

Leptospirosis: Not recommended
1) There are an average of 12 cases reported annually in California.

Lyme: Not recommended
1) Low risk in California.
Door Lizzy
#1284348
202Spots schreef: Nog even over deze 2, volgens Dr.Dodds niet nodig in Calif.

Leptospirosis: Not recommended
1) There are an average of 12 cases reported annually in California.

Lyme: Not recommended
1) Low risk in California.
Lyme zou ik sowieso niet doen. De enting geeft ook helemaal niet zo goed bescherming.

Lepto: ja, lastig. 12 in Calif. is niet veel... Zitten er veel slootjes met ratten bij jou in de buurt? Want de gevaarlijkste lepto bacterie wordt door ratten urine verspreid.
Door 202Spots
#1284704
Lizzy schreef: Lyme zou ik sowieso niet doen. De enting geeft ook helemaal niet zo goed bescherming.

Lepto: ja, lastig. 12 in Calif. is niet veel... Zitten er veel slootjes met ratten bij jou in de buurt? Want de gevaarlijkste lepto bacterie wordt door ratten urine verspreid.
Nee er zijn hier geen slootjes en de ratten zijn ook op veilige afstand met 8 katten hier ;)
Dus ik denk ook dat de Lepto niet nodig is hier.
Het rottige is dat er natuurlijk meestal de cocktail word gegeven, dus ik moet even gaan uitzoeken hoe ik de D+P apart krijg.
Maar wanneer Dr.Dayna het over 'n Parvo booster had...dan is dat in ieder geval "los" te krijgen..
dan zal de distemper ook wel apart te gegeven zijn.. denk ik.
Thanks voor 't meedenken!
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1284740
202Spots schreef: Nee er zijn hier geen slootjes en de ratten zijn ook op veilige afstand met 8 katten hier ;)
Dus ik denk ook dat de Lepto niet nodig is hier.
Het rottige is dat er natuurlijk meestal de cocktail word gegeven, dus ik moet even gaan uitzoeken hoe ik de D+P apart krijg.
Maar wanneer Dr.Dayna het over 'n Parvo booster had...dan is dat in ieder geval "los" te krijgen..
dan zal de distemper ook wel apart te gegeven zijn.. denk ik.
Thanks voor 't meedenken!
Die DP, is de puppyprik die ze standaard op 6 weken krijgen. Ik denk dat elke dierenarts die wel heeft staan.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1284799
Volgens mij heeft ze geen enkele prik meer nodig als je geen lepto wilt doen. Ja, alleen de rabies dan.
Als de enting die ze heeft gehad allemaal levend is en ze geen antilichamen van haar moeder meer had, dan is alles gewoon netjes aangeslagen en hoeft het niet herhaald te worden. Al die herhalingen is alleen omdat je niet weet of ze aanslaan omdat je niet weet of ze nog maternaele antilichamen hebben.

Alleen lepto is dood, dus die zou nog een keer herhaald moeten worden.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1284821
Hitam schreef: Volgens mij heeft ze geen enkele prik meer nodig als je geen lepto wilt doen. Ja, alleen de rabies dan.
Als de enting die ze heeft gehad allemaal levend is en ze geen antilichamen van haar moeder meer had, dan is alles gewoon netjes aangeslagen en hoeft het niet herhaald te worden. Al die herhalingen is alleen omdat je niet weet of ze aanslaan omdat je niet weet of ze nog maternaele antilichamen hebben.

Alleen lepto is dood, dus die zou nog een keer herhaald moeten worden.
o kijk dat is nog eens handige info.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door