Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door essie
#128239
Vandaag naar de hondenschool geweest, is de hond van een van de cursisten dood :'( gegaan door een wormenkuur te geven.

Ze heeft drie Schotse Collie's en had het vermoeden dat ze wormen hadden, zij een wormenkuur gehaald bij de dierenarts. De volgende dag kon de jongste hond niet normaal lopen, hij liep net of ie gezopen had. Zij ermee naar de dierenarts, en het was dus een reactie op het ontwormen. Hij kreeg wat spuiten en mocht weer mee naar huis.

Volgende dag toen ze wakker werd ging het dus veel slechter, hij was helemaal verkramd. Zij gelijk de dierenarts gebeld en ze moest gelijk komen. Hebben ze geprobeerd een infuus erin te doen, maar dat lukte niet zo verkramd was die hond. Hij kreeg wat om te ontspannen en het infuus lukte daarna wel. Maar het mocht niet baten, enige uren later ging de hond dood.

Ze had de hond weleens vaker ontwormd, maar dan altijd een middel van de dierenzaak en deze kwam van de dierenarts (zit daar dan zoveel verschil tussen???)

De dierenarts zei dat het soms wel eens voorkomt bij Schotse Collie's en Sheltie's. Ze hebben dan een bepaald eiwit niet??? (wie weet daar meer van)

Het is echt onvoorstelbaar om je hond in zo'n korte tijd door ontwormen te verliezen.
Door Paul_Barte
#128246
essie schreef: Vandaag naar de hondenschool geweest, is de hond van een van de cursisten dood :'( gegaan door een wormenkuur te geven.

Ze heeft drie Schotse Collie's en had het vermoeden dat ze wormen hadden, zij een wormenkuur gehaald bij de dierenarts. De volgende dag kon de jongste hond niet normaal lopen, hij liep net of ie gezopen had. Zij ermee naar de dierenarts, en het was dus een reactie op het ontwormen. Hij kreeg wat spuiten en mocht weer mee naar huis.

Volgende dag toen ze wakker werd ging het dus veel slechter, hij was helemaal verkramd. Zij gelijk de dierenarts gebeld en ze moest gelijk komen. Hebben ze geprobeerd een infuus erin te doen, maar dat lukte niet zo verkramd was die hond. Hij kreeg wat om te ontspannen en het infuus lukte daarna wel. Maar het mocht niet baten, enige uren later ging de hond dood.

Ze had de hond weleens vaker ontwormd, maar dan altijd een middel van de dierenzaak en deze kwam van de dierenarts (zit daar dan zoveel verschil tussen???)

De dierenarts zei dat het soms wel eens voorkomt bij Schotse Collie's en Sheltie's. Ze hebben dan een bepaald eiwit niet??? (wie weet daar meer van)

Het is echt onvoorstelbaar om je hond in zo'n korte tijd door ontwormen te verliezen.
Weet je Essie dat ik een heleboel GROTE vraagtekens zet bij dit verhaal :-\
Schotse Collies (even als andere herderachtigen) kunnen slecht tegen bepaalde narcosemiddelen en er in het ergste geval aan dood gaan maar aan een ontwormingsmiddel ??? ???

OF de hond heeft zo vol gezeten met wormen dat er en verstoping heeft gezeten in de darmen en dat deze gescheurt zijn OF het hele verhaal is uit het verband gerukt wat wel vaker gebeurt als het via-via gaat.

Dat dit zou komen door het ontbreken van een bepaald eiwit mag voor mij helemaal direct op mijn zolder bij de andere 'broodje-aap' verhalen.

Uiteraard is het verschrikkelijk voor de eigenaren wie het is overkomen en bij deze zou ik ze graag sterkte willen wensen in dit grote verlies.

Aangezien ik zelf ook 4 Schotse Collies heb en heel veel contact heb met fokkers/sters van dit ras wil ik heel graag het naadje van de kous weten!

Indien je aan wat meer info zou kunnen komen HEEL GRAAG!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#128249
Paul_Barte schreef:

Weet je Essie dat ik een heleboel GROTE vraagtekens zet bij dit verhaal :-\
Schotse Collies (even als andere herderachtigen) kunnen slecht tegen bepaalde narcosemiddelen en er in het ergste geval aan dood gaan maar aan een ontwormingsmiddel ??? ???

OF de hond heeft zo vol gezeten met wormen dat er en verstoping heeft gezeten in de darmen en dat deze gescheurt zijn OF het hele verhaal is uit het verband gerukt wat wel vaker gebeurt als het via-via gaat.

Dat dit zou komen door het ontbreken van een bepaald eiwit mag voor mij helemaal direct op mijn zolder bij de andere 'broodje-aap' verhalen.

Uiteraard is het verschrikkelijk voor de eigenaren wie het is overkomen en bij deze zou ik ze graag sterkte willen wensen in dit grote verlies.

Aangezien ik zelf ook 4 Schotse Collies heb en heel veel contact heb met fokkers/sters van dit ras wil ik heel graag het naadje van de kous weten!

Indien je aan wat meer info zou kunnen komen HEEL GRAAG!!!!!!!!!
Ik denk dat ze doelen op de ivomectine die in sommige wormmiddellen zit en waar collies (en ook bobtails b.v.) slecht tegen kunnen.
Het staat (volgens mijn vorige DA) in de bijsluiter van het wormmiddel. De betreffende DA had het dus op zeker moeten weten en voor de zekerheid een ander middel moeten geven.
Door Paul_Barte
#128263
Ik ken 'slechts' één ontwormmiddel waar Ivomec inzit en dat is Ivomec-P..............voor de rest van de middelen zou ik het niet weten.

Een DA die NIET weet dat je dit middel niet zou moeten gebruiken bij herderachtigen is volgens mij het woord ''DA' niet waard.

Ben dan ook vreselijk benieuwd naar het 'echte' verhaal.
Door essie
#128271
Paul_Barte schreef:

Weet je Essie dat ik een heleboel GROTE vraagtekens zet bij dit verhaal :-\
Schotse Collies (even als andere herderachtigen) kunnen slecht tegen bepaalde narcosemiddelen en er in het ergste geval aan dood gaan maar aan een ontwormingsmiddel ??? ???

OF de hond heeft zo vol gezeten met wormen dat er en verstoping heeft gezeten in de darmen en dat deze gescheurt zijn OF het hele verhaal is uit het verband gerukt wat wel vaker gebeurt als het via-via gaat.

Dat dit zou komen door het ontbreken van een bepaald eiwit mag voor mij helemaal direct op mijn zolder bij de andere 'broodje-aap' verhalen.

Uiteraard is het verschrikkelijk voor de eigenaren wie het is overkomen en bij deze zou ik ze graag sterkte willen wensen in dit grote verlies.

Aangezien ik zelf ook 4 Schotse Collies heb en heel veel contact heb met fokkers/sters van dit ras wil ik heel graag het naadje van de kous weten!

Indien je aan wat meer info zou kunnen komen HEEL GRAAG!!!!!!!!!
Dat eiwit verhaal vond ik ook een beetje raar.

Ik zie haar dinsdag weer en zal dan wat uitgebreider vragen, we waren vandaag allemaal hevig geschrokken dat hij dood was. En ben eigelijk niet zo diep erop ingegaan.

Zijn er nog specifieke dingen die je wil weten, kan ik die vragen.
Door Paul_Barte
#128281
Oh ja hoor Jeanne dat kan heel goed.
De hond van Ivonne (Bas) kreeg wekelijks injecties met Ivomec tegen de domodex en dat is vrij normaal....
Indien je dit doe bij een Collie, Bobtail enz...is de kans groot dat ie vrij snel met zijn pootjes de verkeerde kant op ligt.

Hoi Essie, nee hoor ;)
Wel graag het hele verhaal met het gebruikte middel natuurlijk als je er achter kunt komen.
Weet je, een hond verliezen op jongen leeftijd en dan ook nog door 'iets lulligs' is volgens mij het ergste wat je kan overkomen. Het is altijd vreselijk natuurlijk maar een jonge hond komt bij veel harder aan als een hond op leeftijd die een goed leven heeft gehad..that's life.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#128282
Paul_Barte schreef: Ik ken 'slechts' één ontwormmiddel waar Ivomec inzit en dat is Ivomec-P..............voor de rest van de middelen zou ik het niet weten.

Een DA die NIET weet dat je dit middel niet zou moeten gebruiken bij herderachtigen is volgens mij het woord ''DA' niet waard.

Ben dan ook vreselijk benieuwd naar het 'echte' verhaal.
Herderachtigen die het bluemerle-gen dragen. Daar zit het knelpunt.

En aan het verhaal van Essie te lezen, wist hij het wel, heeft dier er allen vantevoren niets mee gedaan :-\
Door essie
#128284
Paul_Barte schreef:
Hoi Essie, nee hoor ;)
Wel graag het hele verhaal met het gebruikte middel natuurlijk als je er achter kunt komen.
Weet je, een hond verliezen op jongen leeftijd en dan ook nog door 'iets lulligs' is volgens mij het ergste wat je kan overkomen. Het is altijd vreselijk natuurlijk maar een jonge hond komt bij veel harder aan als een hond op leeftijd die een goed leven heeft gehad..that's life.

Inderdaad, hij was ongeveer twee. Ze hebben er ook een van negen en als die dood was gegaan, kan je het beter accepteren dan zo'n jonge hond.

Ze zoeken wel weer een pup.
Weet jij toevallig nog iets.
Door Paul_Barte
#128289
Hoewel ik 9 ook erg jong vind snap ik helemaal wat je gedachten zijn..... (mijn laatste hond was 16 en die ervoor was 13).

Ben zelf niet op zoek maar wil uiteraard mijn oren open houden. De foksters die ik goed ken zijn op dit moment op vakantie.

Behalve het feit dat de mensen op zoek zijn naar een 'nieuwe' hond zou ik adviseren om ook eens op zoek te gaan naar een andere DA :-\
Door essie
#128296
Ze nemen de dierenarts niks kwalijk en zijn al jaren tevreden met deze Da. Dus ik denk niet dat ze op zoek gaan naar een andere
Door jeanne
#128298
essie schreef: Ze nemen de dierenarts niks kwalijk en zijn al jaren tevreden met deze Da. Dus ik denk niet dat ze op zoek gaan naar een andere
:-\
Door gonny
#128310
Het zou natuurlijk ook een mix van oorzaken kunnen zijn hé?!!? ???
Ik heb mn honden net ontwormd!!! :o :o
Laatst gewijzigd door gonny op za 17 jul 2004, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#128332
gonny schreef: Het zou natuurlijk ook een mix van oorzaken kunnen zijn hé?!!? ???
Ik heb mn honden net ontwormd!!! :o :o
Ik geloof nou niet dat jouw hond bij de herderachtigen die het bluemerle-gen draagt behoort.
Geen paniek, dus, jouw hondje zal hooguit een daggie aan de sch*t gaan :D
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door