Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door evelyn02
#124305
Ik heb vandaag een zak looppoten gekocht (dus het laatste stuk van de kippenpoten, met de tenen). Ik heb ze gegeven als extraatje. Ze aten ze helemaal op. Weet iemand iets over de voedingswaarde hiervan (volgens mij is het vooral huid, nagels, pezen een een klein botje), zal denk ik niet zoveel zijn. Hoe geven jullie de poten?

Evelyn
Door Lizzy
#124313
Hoi Evelyn, eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe het met de voedingswaarde gesteld is, maar deze lijkt me wel vrij laag. Ik geef geen poten (tenminste, ik neem aan dat je de klauw bedoelt?). De laatste keer dat ik een parelhoenklauw had gegegen kotste Brutus deze in het park uit, in bijzijn van een groepje hondenwandelaar. Je kunt wel raden hoe die lui keken toen hij een klauw "deponeerde" ;D. Maar hier hebben ze dus wat moeite met het verteren ervan.
Door evelyn02
#124342
Ik wacht af wat hier gebeurt......... Maar ze BARFEN hier ook nogal vaak in het wild ;), en dat gaat tot nu toe altijd goed. En ze kauwden erg goed op de poten dus in zijn geheel uitspugen lijkt me bij hen sterk ;).

Evelyn
Door Lizzy
#124344
evelyn02 schreef: Ik wacht af wat hier gebeurt......... Maar ze BARFEN hier ook nogal vaak in het wild ;), en dat gaat tot nu toe altijd goed. En ze kauwden erg goed op de poten dus in zijn geheel uitspugen lijkt me bij hen sterk ;).

Evelyn
OK, dan zal het wel loslopen denk ik. Hier was het meer "hap-slik-weg".
Door evelyn02
#124930
Gelukkig, de looppoten blijken goed verteerd te zijn, tenminste ik heb niets teruggevonden. Dan lijkt het me een leuk extraatje om op te kauwen.
Door Lizzy
#125389
evelyn02 schreef: Gelukkig, de looppoten blijken goed verteerd te zijn, tenminste ik heb niets teruggevonden. Dan lijkt het me een leuk extraatje om op te kauwen.
OK, gelukkig. Ja, dat lijkt me ook hoor, een lekker en goedkoop tussendoortje. Knip jij de nagels van de klauwen trouwens?
Door evelyn02
#125413
Ik had het nu niet gedaan maar bedacht dat ik het de volgende keer wel zou doen.

Evelyn
Door laura
#128158
In polen worden die dingen in elke dierenwinkel verkocht tussen de extraatjes.... De voedingswaarde zal denk ik idd niet veel zijn.....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door