Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door geer
#126840
Ik heb in de afgelopen twee jaar al ik-weet-niet-hoeveel pogingen ondernomen om de katten op vers te zetten... Maar wat ik ook deed, ze keken me aan alsof ik ze terplekke wilde vergiftigen en aten er mooi geen hap van... Ik had de moed al opgegeven en kocht braaf iedere week hun blikjes Gourmet (enige wat ze wel aten, de krengen)...

Doris heeft een darmprobleem, waardoor ze eiwitten niet afbreekt en, als ze daar geen medicijnen voor krijgt, continu aan de diarree is. Met die medicijnen kon ze het op de Gourmet net ophouden tot de kattenbak, maar het bleef ontzettend slap en bovendien, het stonk het naar verrotte pindakaas!!! :-X

Vorige week ben ik begonnen aan mijn allerlaatste poging. Ik heb namelijk ontdekt dat er een voer is dat ze nOg lekkerder vinden dat die rot Gourmet...Snoezepoes (vis zonder chemisch toegevoegde zooi)... Nu chanteer ik ze. Keihard en genadeloos 8) Een dag Snoezepoes betekent een dag Carnibest... De hele week aten ze de Snoezepoes met smaak op, maar keerden ze de volgende dag de CB vol afgrijzen de rug toe. Maar...vandaag....eindelijk....ZE ETEN HET!!!!!
Althans, Doris eet het, maar dat is nu juist degene die ik echt heel graag op vers wil hebben...

Victory at last!!!
Door Lizzy
#126842
Kijk! De aanhouder wint he Geer! Geweldig. Gefeliciteerd! En waar koop je in hemelsnaam Snoezepoes en wat is het?
Gebruikersavatar
Door chooky
#126845
Lizzy schreef: Kijk! De aanhouder wint he Geer! Geweldig. Gefeliciteerd! En waar koop je in hemelsnaam Snoezepoes en wat is het?
Zijn dat niet die gele, rode en blauwe kleine blikjes die je bij C1000 en sommige super de boers kunt krijgen? (sardines, tonijn of zeebanket). Ik geef dat nog steeds af en toe an de poezen, ze zijn er helemaal gek op en er zit alleen water of gelei bij. Volgens mij geen graan, geen kleur en smaakstoffen, geen conserveerspul. Het is alleen wel verhit geweest natuurlijk.
Door geer
#126847
Snoezepoes zijn een soort blikjes ingemaakte vis voor katten...en ja, waar zou ik die nou kopen? ;) Je hebt een aantal 'smaken': makreel, sardientjes, tonijn en zeebanket. Als ik de katten een heel sardientje, makreeltje oid geef halen ze hun neus ervoor op, maar in gelei lusten ze het wel... Ik heb op internet zitten zoeken naar wat meer info erover, maar kan niet veel vinden. Op het blikje zeebanket staat:

Bevat geen kleurstof en conserveringsmiddel.
ANALYSE

Ruwe eiwit min. 10%
Ruw vet min 1%
Ruwe celstof min 1%
Ruwe as max 4%
Vocht max 82,5 %

Samenstelling:
Zeevis 62%, Water 33%, Gelei 2,2%, Garnalen 1,7%, Mosselen 1,1 %

Feit is dat Doris na een week Snoezepoes ineens mooie keutels heeft, in plaats van diarree en het stinkt ook niet meer! Ik vermoed dat dat door de afwezigheid van graan komt...
Laatst gewijzigd door geer op wo 14 jul 2004, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#127659
Klinkt niet slecht hoor, dat Snoezepoes. Ja, jammer dat het gekookt is natuurlijk, maar het lijkt me beter als veel andere blikrommel. Ik neem niet aan dat het "compleet" is, gezien er ook geen vitamines/mineralen aan toe gevoegd zijn?

Fijn trouwens dat Doris dus normale ontlasting heeft!
Door Mayka
#127833
Wow, Geer, goed zeg! Die snoezepoes ziet er, qua samenstelling, beter uit dan die blikzooi die ik noodgedwongen nu met Sylvester z'n Cb en Bandit moet mengen.
Ik heb hier al in de supermarkt en dsz gekeken maar helaas.
Door geer
#127941
Een dag verder: Doris eet geen Carnibest meer, ze vreet het! En arme Dap, die niet zo'n eter is, kijkt beteuterd toe hoe ook haar portie in het zwarte monster verdwijnt 8)
Door geer
#162427
Update: Doris is nu al weken van de Tryplase af en groeit als kool :o Guus vroeg zelfs gister of er geen CB light voor katten was, want als ze de kans krijgt eet ze dat van Dap ook nog op. De rollen zijn nu omgedraaid...Doris is het dikkertje, Dikkertje Dap het Dennetje 8)
Laatst gewijzigd door geer op di 07 sep 2004, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door