Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ~Joke~
#127672
Wat is jullie mening hierover? Ik dacht dat alleen de schil en pit giftig waren

Avocado
The avocado is very dangerous to all animals – the fruit, leaves, stem, and pit are all considered toxic parts of the plant. The toxic substance in the Avocado is called persin, which is a fatty acid derivative. Although poisonous to both cats and dogs, this plant is particularly deadly to birds. This is also a proven poison to various other types of animals including: goats, sheep, horses, cattle, rabbits and even fish! Ingestion of the avocado plant can lead to cardiovascular problems, and often results in death. This plant is highly toxic, and in animals symptoms can range vomiting, diarrhea, respiratory distress, generalized congestion, fluid accumulation around the heart, and heart failure. The avocado is deadly and should not be fed to any pet under any circumstances.
Door 202spots
#127689
Mijn mening is dat ik het helemaal niet met het grootste gedeelte van dit verhaaltje eens ben.
Nee ik geef geen pit en geen schil,maar de rest van de avocado word regelmatig hier gegeven hoor!
Ze vinden het heerlijk!
En als er 'n avocado van de boom is gevallen en rijp is,en een van de spots vind 'm...dan word het avocado "vlees",lekker van de pit afgekluifd,en waarschijnlijk krijgen ze dan ook nog wat van de schil naar binnen...maar geen problemen...

Ik denk dat de meeste dieren,zoals vogels,ratten,konijnen enz. ook ZELF instinctief weten dat het niet goed voor hun is.
en ze weten waarschijnlijk ook niet eens HOE ze aan dat harde kreng moeten beginnen...want zolang de avocado aan de boom hangt,blijft 't zo hard als 'n bikkel...alleen wanneer je ze plukt en in huis laat rijp worden...dan zijn ze lekker om te eten.

Dus....om te schrijven dat avocado's nooit aan geen enkel huisdier gevoerd mag worden vind ik wel 'n heel vreemde uitspraak,vooral omdat er 'n hondenbrok in de handel is dat met avocado's gemaakt word!! ;)
Avoderm,goed voor huid en vacht:
http://www.breeders-choice.com/Dog_Prod ... rmdog.html

Dus in mijn huis blijven de honden lekker van de avocado's eten!
Ikzelf OOK trouwens!! ;D
We hebben 'n tijdje geleden alles van de boom gehaald en heb er nu nog 'n stuk of 50 in de koelkast,iedere keer haal ik er 3-4 uit,en laat die rijpen en dan verdelen we ze weer. dan de volgende 3-4 nieuwe om te rijpen en zo blijven we lekker doorgaan.
Zolang de avocado's in de koelkast liggen worden ze ook niet zacht of rijp.
Laatst gewijzigd door mahuni op do 15 jul 2004, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#127824
Er zijn zelfs hondenbrokken op basis van avocado.... Zo te lezen hadden mijn honden al dood moeten zijn, want zij eten toch echt regelmatig avocado en ze vinden dat (net als ik) heeeeerlijk! Maar, ik geef absoluut geen pit of schil of bladeren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door