Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door willemien
#127420
mag ik ook noten, pinda,s(die je nog moet pellen)ongezouten natuurlijk geven aan mijn hond?

willemien :)
Door Peet
#127423
euh...pinda's weet ik niet, ik weet wel dat je geen macademia's mag geven.

Walnoten, kastanjes en dat soort dingen mag dacht ik wel.....maar niet te veel....
Door danielle1980
#127424
ja ik geloof het wel,
er stond een tijd geleden een topic over noten.
daar stond volgens mij dat dat wel mocht.
Door Lizzy
#127426
Ongezouten maar vooral ongefrituurd (dus rauw) mag je wel nootjes geven. Maar inderdaad geen macademia's.
Door Marion
#127507
Ik geef een notenmix van rauwe noten, een paar keer per week:

paranoten
walnoten
hazelnoten
pecanoten
pompoenpitten
zonnebloempitten
sesamzaad

ps ik geef ze gemalen
Laatst gewijzigd door Marion op do 15 jul 2004, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door willemien
#127917
okee , een paar pinda,s kan dus geen kwaad,het komt mijn buurkinderen zitten nog wel eens op de stoep gezellig pinda,s te pellen en wie moet daar perse bij zijn mijn border terrier hugo en dan valt er natuurlijk wel eens een nootje ;D
willemien
Door 202spots
#127982
stefenjohn schreef: pijnboompitten mogen toch ook ?!
Ja dat mag ook!
En vergeet niet de amandelen...die zij ook HEEL gezond om de geven.
Behalve de Macademia's,kunnen alle soorten noten worden gebruikt,wel allemaal RAUW (ongezouten-ongeroosterd-ongebrand) en fijngemalen geven ;)
Door karray
#131519
202spots schreef:
Ja dat mag ook!
En vergeet niet de amandelen...die zij ook HEEL gezond om de geven.
Behalve de Macademia's,kunnen alle soorten noten worden gebruikt,wel allemaal RAUW (ongezouten-ongeroosterd-ongebrand) en fijngemalen geven ;)
en wat ruikt dat ongelofelijk lekker als je dit pureert
Door willieD
#131607
willemien schreef: mag ik ook noten, pinda,s(die je nog moet pellen)ongezouten natuurlijk geven aan mijn hond?

willemien :)
ja hoor,gewoon met schil en al geven en dan pellen ze die zelf wel
ook nootjes kunnen ze zelf kraken,ik pureer niks,ze kunnen het zelf :D
Door 202spots
#131691
willieD schreef:
ja hoor,gewoon met schil en al geven en dan pellen ze die zelf wel
ook nootjes kunnen ze zelf kraken,ik pureer niks,ze kunnen het zelf :D
Ze vinden het best wel leuk om zelf de noten en pinda's open te maken...maar ik zou er niet op rekenen dat ze er dan veel voedingsstoffen uit halen...
Ze kunnen de noten niet fijn genoeg malen om nuttig te wezen...wanneer ze zelf de pinda's en noten in stukken bijten dan zijn die meestal veels te grof gekauwd,en komen er ongeveer hetzelfde uit alsdat ze er in zijn gegaan.. :-\
Ze mogen er best wel 'n paar hebben omdat het leuk is...maar voor voedingwaarde kan je ze beter zelf fijnmalen en dan door 't voer doen..
Door willieD
#132278
202spots schreef:

Ze vinden het best wel leuk om zelf de noten en pinda's open te maken...maar ik zou er niet op rekenen dat ze er dan veel voedingsstoffen uit halen...
het is toch niet nodig om alles te vertalen naar voedingswaarde?
de vraag was mogen honden pinda's en het is zeker een leuk spelletje helaam als honden na een o.k niet veel mogen rennen enz,dan is dit een leuk bezigheidsspelletje.
Wel ik er aan toevoegen dat noten en pinda's bespoten worden tegen een schimmel.
groetjes
Door 202spots
#132346
willieD schreef: het is toch niet nodig om alles te vertalen naar voedingswaarde?
Heb ik dat gezegd dan ???
de vraag was mogen honden pinda's en het is zeker een leuk spelletje helaam als honden na een o.k niet veel mogen rennen enz,dan is dit een leuk bezigheidsspelletje?
Hmmm...ik lees dat ik DIT als antwoord op de vraag had geschreven?
"Ze vinden het best wel leuk om zelf de noten en pinda's open te maken..."
en
"Ze mogen er best wel 'n paar hebben omdat het leuk is..."
Wel ik er aan toevoegen dat noten en pinda's bespoten worden tegen een schimmel.
groetjes
Dan vraag IK me af... WAARom zou je dan die ONgepelde die nootjes en pinda's eigenlijk nog geven ??? ::)
Dat spuitspul zit dan toch op de buitenkant?
Geef je 't dan alleen omdat jij 't zo leuk vind dan ???
Laatst gewijzigd door mahuni op zo 25 jul 2004, 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Paul_Barte
#132349
Buiten het feit dat PELpinda's behandeld zijn tegen b.v. schimmel en wij dus ook de doppen niet in de mond krijgen zijn de pinda's ook nog eens gebrand!!

Ongebrande dus rauwe pinda's in dop geef je b.v. aan de vogels en kun je kopen bij de dierenwinkel of een toko.

Voor de goede orde:
Het zijn ook GEEN noten maar peulvruchten >:(
Laatst gewijzigd door Paul_Barte op zo 25 jul 2004, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#132353
Mij is altijd vertelt..geen pinda's geven want dat verteerd niet ???
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door