Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ElinevKa
#124
Mijn golden heeft altijd al last gehad van maagzuur..
ook voor het barfen was hij vaak misselijk (met veel slikken en groen eten etc.)
nu met barf gaat het prima (vooral het groenteprutje en yoghurt doet het goed), maar de dag dat ze 'echte' botten eten (niet kip of knars) heeft ie er weer last van.
Betekent dit dat ie er gewoon niet zo goed tegen kan, of doe ik iets fout?
???
Door Lizzy
#125
Hoi ElinevKa, geef je, naast het bot, ook iets anders? Een hond moet behoorlijk wat maagzuur produceren om een bot te verteren. Het zou kunnen dat jouw hond daar misselijk van wordt misschien? Misschien moet je iets meer vlees en groente geven, voordat je een bot geeft?
Groetjes, Lizzy
p.s., en niet al te lang laten kluiven...., denk ik.
Door ElinevKa
#126
Ja, ze krijgen eerst hun groenteprutje en als dat op is krijgen ze het bot.

Gekke is dat ie het niet heeft met kippenbotten en knars, maar ik denk dat dat gewoon zachtere botten zijn..
ik weet alleen niet of het echt schadelijk is..dus dat ie af en toe last heeft van maagzuur omdat ie die dag botten op het menu heeft (we wisselen dus af met visdag enzo)

zou ie daarvan geen maagontsteking ofzo kunnen krijgen?
Door Lizzy
#127
Hoi ElinevKa, ik denk dat ik zelf toch groente met een flink portie vlees of orgaanvlees zou geven, voordat je het bot geeft en zelf zou ik het bot eerder weghalen. Want, ik vind maagzuur en misselijk worden van maagzuur altijd iets op alert op te zijn...
Groetjes, Lizzy
Door ElinevKa
#128
Dat heb ik inderdaad deze week gedaan en vooralsnog heeft ie het niet gehad.
Wat is dat dan? dat ie van groente (in de blender) en 'gewoon' vlees + bot erna dan niet misselijk wordt??
Door Lizzy
#129
Hoi ElinevKa, meestal is het "iets" dat maagzuur opwekt. Dat kan zijn: teveel bot en te weinig vlees. Teveel groente en te weinig vlees of een combinatie van dingen. Mijn ervaring is dat honden zulke aanvallen van misselijkheid krijgen door een teveel aan maagzuur. Vaak kun je dat met een combinatie van voedingsmiddelen (door uit te proberen) de boel een beetje manipuleren. Ik kan dus niet zeggen: het is dit of dat, maar mijn ervaring is wel dat met te weinig vlees en bot onze hond ook nog wel eens beroerd wil worden. Groente kan je dus wel geven, maar geef het met een ruim portie vlees.
Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door