Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door danielle1980
#1228473
ik heb dus voor de katten al veel vlooienbehandeling geprobeerd, en of het werkt niet echt, of is niet betaalbaar of mn katten liggen zowat t loodje :-X

maar aangezien ik dus kat heb met zware vlooienallergie moet ik wat doen en dus denk ik over vlooienbanden of zo.

ik zoek gewoon iets wat alle vlooien morsdood maakt en zorgt dat ze voorlopig weg blijven, of het troep is of zo maakt me nu niet zo uit eerlijk gezegd.
dus wie heeft er een goede tip en weet waar ik zoiets kan kopen, ik de winkel hier geen banden.
ik dacht maak t van 1 grote band meerdere kleintjes voor de katten maar ja zie niets :-\

aangezien ik 12 katten heb die ik dus vlo vrij moet maken ivm die ene kat, kan ik eerlijk gezegd geen super dure dingen veroorloven :-\
Door Mevroi Kruim
#1228486
Heb je Bolfo Gold al eens geprobeerd? Dat is hetzelfde spul als Advantage maar dan goedkoper. Ik ben er erg over te spreken qua vlooienbestrijding; naar het gif kijk ik dan maar ff niet.
Door danielle1980
#1228628
Kruimel schreef: Heb je Bolfo Gold al eens geprobeerd? Dat is hetzelfde spul als Advantage maar dan goedkoper. Ik ben er erg over te spreken qua vlooienbestrijding; naar het gif kijk ik dan maar ff niet.
ja die heb ik dus 1 keer via angelique besteld, na jouw vorige advies ;) het werkte wel, maar is allemaal zo kort zeg maar. :-\
tis met 12 katten ook wel een drama hoor :-\
Door *Evie*
#1229909
Druppels voor door het drinken dan??
Aangezien je zoveel dieren hebt gewoon door het water druppelen,
krijgen ze het allemaal binnen.

Of is dit makkelijker gezegt dan gedaan??
Heb nog nooit dat spul gebruikt
Door danielle1980
#1229912
*Evalien* schreef: Druppels voor door het drinken dan??
Aangezien je zoveel dieren hebt gewoon door het water druppelen,
krijgen ze het allemaal binnen.

Of is dit makkelijker gezegt dan gedaan??
Heb nog nooit dat spul gebruikt
dat ken ik niet?
Door claartje
#1245192
wij hebben 6 katten waarvan 1 met vlooienallergie. onze katten komen alleen buiten in een afgesloten ren.
wij geven onze katten stronghold pipetten. de kat met allergie krijgt elke maand en de anderen 1 keer per 3 maanden. daar doen ze het goed op.
Door *loes*
#1245305
Vriendin van mij knipte de vlooienbandjes in stukken en naaide ze in de poezenhalsbandjes, zo was ze een stuk voordeliger uit.
Door Nyncke
#1248237
Beaphar heeft ook vlooien anti-conceptie, bij de katten merk ik echt het verschil.
Ga het dus ook voor de honden gebruiken...die beestje moeten gewoon kapot! De vlooien dan hè! Maar dan kunnen ze zich niet meer vermenigvuldigen...

Aangezien de katen en de honden div. plekjes hebben moet ik ze dus allemaal gaan behandelen!
Gebruikersavatar
Door nova
#1248238
danielle1980 schreef: ja die heb ik dus 1 keer via angelique besteld, na jouw vorige advies ;) het werkte wel, maar is allemaal zo kort zeg maar. :-\
tis met 12 katten ook wel een drama hoor :-\
Heb je al eens bij Action gekeken, daar kun je voor -ik dacht 3 euro- vlloienbanden kopen. Een geel blauwe verpakking, naam weet ik ff niet.
Ze helpen niet tegen teken.
Door *Evie*
#1250668
danielle1980 schreef: dat ken ik niet?
Exil Vecocyt

Druppels voor inwendig gebruik die uw hond of kat beschermen tegen vlooien en teken. Zeer geschikt voor honden en katten in gezinnen met jonge kinderen en voor honden die dagelijks zwemmen. Exil Vectocyt werkt namelijk niet via de vacht maar van binnenuit.

Met Exil Vectocyt druppels biedt u uw hond en kat op een zeer effectieve en veilige manier bescherming tegen vlooien, luizen en teken. Vectocyt geeft u op iets lekker of doet u door het voer. De werkzame stof (cythioaat) wordt snel en goed door het lichaam opgenomen en zorgt ervoor dat vlooien luizen en teken direct worden gedood als zij bloed hebben gezogen. Vectocyt is reukloos en houdt de vacht volkomen vrij van giftige stoffen waardoor de hond of kat gerust de hele dag geknuffeld kan worden.

Gebruik:
De eerste maand geeft u Vectocyt druppels 2 keer per week, daarna 1 maal per week bij een zware besmetting of per 2 weken bij een lichte besmetting.

Vectocyt is geschikt voor gebruik bij kittens en pups.
Niet gebruiken bij drachtige, zogende, zieke of onder stress verkerende dieren.
Dosering hond
0 - 5 kg 1 ml
05-10 kg 2 ml
10-15 kg 3 ml
15-20 kg 4 ml
20-25 kg 5 ml
25-30 kg 6 ml
30-35 kg 7 ml
35-40 kg 8 ml

Per kg lichaamsgewicht 4-5 druppels
= 1 ml per 5 kg lichaamsgewicht.
Dosering kat
Per kg lichaamsgewicht 2-3 druppels.
Per 5kg lichaamsgewicht 0,5ml
Laatst gewijzigd door *Evie* op wo 06 mei 2009, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~Joke~
#1250676
Lijkt me heel lekker spul  :-\ :-\  :-\ 
Hond en kat  vergiftigen zodat de vlooien dood gaan als ze van het bloed drinken  :-\ :-\
Gelukkig kan de betreffende hond en kat veilig geknuffeld worden, dat scheelt weer  ::)
Door *Natasja*
#1250844
~Joke~ schreef: Lijkt me heel lekker spul :-\ :-\ :-\
Hond en kat vergiftigen zodat de vlooien dood gaan als ze van het bloed drinken :-\ :-\
Gelukkig kan de betreffende hond en kat veilig geknuffeld worden, dat scheelt weer ::)
Mijn idee... :-\
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door