Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door JC
#121924
<<Er zit aan dit vlees veel meer vet, maar of dat er nu uit ziet als kaviaar? Geen idee. Volgens mij niet. Ik moet er eerlijk bijzeggen: dit is nou exact de reden waarom ik nooit gemalen vlees koop..... je weet niet wat erin gaat....<<


Dit laatste is een korrecte opmerking, en eindelijk "to the point" op een eerlijk versvoerforum, ongeacht van het feit dat kvv beter is dan brok.

benevens dit keiharde feit van "je weet nooit wat erin zit" , lees je verder eens ook op :

http://www.rawfed.com/myths/ground.html

en

http://www.rawmeatybones.com topic
RMB newsletter 213 the good, the bad and the misguided , november 2002

speciaal het hoofstuk over "the misguided"

JC
Laatst gewijzigd door JC op wo 07 jul 2004, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#121986
Hallo JC, welkom op Barfplaats! Ik hoef jou niet te vragen wat jij jouw hond(en?) voert ;D!

Voor mij is dit een reden om zelf samen te stellen. Ik wil weten wat mijn honden eten en met gemalen vlees of kant-en-klaar pakketten weet je dat niet/niet exact. En het is waar, je hebt nog steeds zelf geen controle over hetgeen je je hond voert. En het is ook waar dat de hond nauwelijks moeite hoeft te doen om zijn prakje op te eten.

Maar, ik kan me wel voorstellen dat niet iedereen zin heeft om zelf het eten van de hond samen te stellen. En daarom voeren wij hier geen hetze tegen versvleesvoedingen. Ik vind het altijd te prefereren boven doodgekookte meuk.

Want, hoewel ik het voor een goed deel met de artikelen eens ben, ben ik het zeker niet met alles eens.

Zo is het gebit van een versvleesvoeding-hond vaak schoon omdat het voer (in tegenstelling tot koolhydraatrijke/droge meuk) niet aan de tanden en kiezen blijft plakken. Zo bevatten de Nederlandse en Belgische versvleesvoedingen nauwelijks bacterieen. Deze voedingen worden namelijk zeer streng gecontroleerd op de aanwezigheid van bacterieen. Juist omdat het rauw gegeten moet worden.

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 05 jul 2004, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#121999
JC schreef:
<<Er zit aan dit vlees veel meer vet, maar of dat er nu uit ziet als kaviaar? Geen idee. Volgens mij niet. Ik moet er eerlijk bijzeggen: dit is nou exact de reden waarom ik nooit gemalen vlees koop..... je weet niet wat erin gaat....<<


Dit laatste is een korrecte opmerking, en eindelijk "to the point" op een eerlijk versvoerforum, ongeacht van het feit dat kvv beter is dan brok.

benevens dit keiharde feit van "je weet nooit wat erin zit" , lees je verder eens ook op :

http://www.rawfed.com/myths/ground.html

en

http://www.rawmeatybones.com topic
RMB newsletter 213 the good, the bad and the misguided , november 2002

speciaal het hoofstuk over "the misguided"

JC
Misschien even een voorstelmail in de bar JC? Je bent nu wel erg anoniem. ;)
Door JC
#122030
<<Zo is het gebit van een versvleesvoeding-hond vaak schoon omdat het voer (in tegenstelling tot koolhydraatrijke/droge meuk) niet aan de tanden en kiezen blijft plakken.<<



Lizzy,

Dat kan je niet menen !

Een hond dient zijn tanden , kiezen, te gebruiken om te kunnen scheuren, trekken ,knippen, en ja........ gemalen vlees blijft niet aan het gebit kleven, daar ben ik het mee eens......... het word gewoon naar binnen gezogen, ze gebruiken alleen hun tong bij wijze van spreken en niet hun gebit, net zoals bij het water slurpen, en daar hebben ze hun tanden toch niet voor gekregen of wel !

Kan je trouwens lezen in alle boeken over gezonde hondenvoeding:"vlees, of producten van dierlijke oorsprong dient gevoerd te worden in zo groot mogelijke stukken"

Dit MOETEN jullie als experts toch al ergens gelezen hebben of op zijn minst WETEN !

En dan hebben we het nog niet over het feit dat je een blind vertrouwen moet hebben in de fabrikant, nl . wat verwerkt hij erin ? Hebben we nog niet genoeg smoesjes op de mouw gespeld gekregen de laatste 50 jaren door de brokkenfabrikanten , dat we zomaar klakkeloos een fabrikant moeten geloven ?

Nogmaals, kvv is beter dan brok maar waarschijnlijk is ook brok van Farm Food beter dan brok van Aldi of Lidl.

Geef jij brokken van FF of ga je voor het beste ?



<< Zo bevatten de Nederlandse en Belgische versvleesvoedingen nauwelijks bacterieen.<<


Mee 1's , maar daar gaat het 'm niet om, gemalen vlees is veel makkelijker beinvloedbaar dan hele lappen vlees door bacterien omwille van het oppervlakte dat vele malen groter is bij gemalen , en bacterien zich ontwikkelen op het oppervlakte, die bacterien zijn niet schadelijk voor de hond of kat, echte vleeseters, maar wel voor mensen die het in hun frigo heben staan waar ook hun eigen voeding staat.




Paul,

Ik begrijp ook niet waarom kvv de tussenstap zou zijn naar Barf, het KAN een tussenstap zijn maar het HOEFT NIET, en diegene die het als tussenstap gebruiken hebben toch het recht te weten wat de nadelen zijn van KVV? of gaan we daar niet voor ?

Billinghurst zag het anders, hij schreef eerst zijn boek, en dan dacht ie na over het markt- potentieel van een kant en klaar product, maar ik zie geen enkele reden om dat als tussenstap te gebruiken , jij wel ? en waarom dan ?


JC
Door JC
#122035
<<Misschien even een voorstelmail in de bar JC? Je bent nu wel erg anoniem. ;)<<


Wat is er mis met anoniem zijn ? volgens mij zijn 90 % van de mensen hier op dit forum anoniem !

voorstellen in de bar ! wat maakt dat uit ! kan ik toch schrijven wat ik wil !

Mij gaat het er om wat uiteindelijk het beste is voor de hond , en mijn standpunt hierbij is dat dit zeker geen GEMALEN kvv is,, en dat word door elke auteur van een goed boek voor voeding duidelijk onderstreept.

Waar of niet ?


JC
Door Paul_Barte
#122040
JC schreef: Paul,

Ik begrijp ook niet waarom kvv de tussenstap zou zijn naar Barf, het KAN een tussenstap zijn maar het HOEFT NIET, en diegene die het als tussenstap gebruiken hebben toch het recht te weten wat de nadelen zijn van KVV? of gaan we daar niet voor ?

Billinghurst zag het anders, hij schreef eerst zijn boek, en dan dacht ie na over het markt- potentieel van een kant en klaar product, maar ik zie geen enkele reden om dat als tussenstap te gebruiken , jij wel ? en waarom dan ?


JC
Beste JC omdat de stap van brok naar versvleesvoeding al bijna onmogelijk is voor het gros van de brokkenvoerders....daarom.

Krijg trouwens een déjà vu bij je vraagstelling en je manier van antwoorden :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#122042
JC schreef:
<<Misschien even een voorstelmail in de bar JC? Je bent nu wel erg anoniem. ;)<<


Wat is er mis met anoniem zijn ? volgens mij zijn 90 % van de mensen hier op dit forum anoniem !

voorstellen in de bar ! wat maakt dat uit ! kan ik toch schrijven wat ik wil !

Mij gaat het er om wat uiteindelijk het beste is voor de hond , en mijn standpunt hierbij is dat dit zeker geen GEMALEN kvv is,, en dat word door elke auteur van een goed boek voor voeding duidelijk onderstreept.

Waar of niet ?


JC
Prima joh, blijf lekker anoniem ;) mij ook goed hoor.
Door JC
#122044
<<Beste JC omdat de stap van brok naar versvleesvoeding al bijna onmogelijk is voor het gros van de brokkenvoerders....daarom.<<

beste Paul, dit klopt voor geen meter !


<<Krijg trouwens een déjà vu bij je vraagstelling en je manier van antwoorden :-\<<



daar gaan we weer.......van zodra er iemand ook maar iets negatief durft schrijven over kvv dan komen er "deja - vues"

Beste Paul, noem mij een gerespecteerd schrijver die gemalen vlees aanbeveeld boven hele lappen, stukken blokken vlees of orgaan of vlees met bot ?

JC
Door Paul_Barte
#122050
Roger, de hoeveelste keer is deze aanval.....ben de tel een beetje kwijt namelijk.
Door JC
#122057
<<Roger, de hoeveelste keer is deze aanval.....ben de tel een beetje kwijt namelijk.<<

Niks Roger.........en zeker geen aanval...... gewoon..... effe durven schrijven wat de nadelen van kvv zijn........is dat zo moeilijk als je voor de waarheid gaat ?

Noem me een auteur die gemalen vlees aanbeveeld !
Laatst gewijzigd door JC op ma 05 jul 2004, 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#122059
Paul_Barte schreef: Versvleesvoeding is DE stap naar Barf ;)
Beste J.C.
Kan jij je eigen nog eigenlijk wel verdiepen, in hondenbezitters die overstappen van de brokken naar versvlees?
Als je weet, dat de mensen brokken vaak het allerbeste vinden, en ik was ook zo'n een, dan is overstappen op versvlees al een stap die je maakt.
Daaruit voorvloeiend komt dan het zelf samenstellen en het eerste lap vlees, bot enz.
Dat is toch heel normaal voor hondenbezitters die niet zo snel en gelijk over kunnen stappen?
Door Leo
#122060
graag bij het topic blijven vrienden! ik hoef dat verder niet uit te leggen hoop ik.
Door Paul_Barte
#122146
>>Ik begrijp ook niet waarom kvv de tussenstap zou zijn naar Barf, het KAN een tussenstap zijn maar het HOEFT NIET, en diegene die het als tussenstap gebruiken hebben toch het recht te weten wat de nadelen zijn van KVV? of gaan we daar niet voor ?<<

Tja..wat zijn de nadelen van vleesvoer...zou het niet weten ;D ;D
Ik denk zelfs dat een GOED vleesvoer beter in elkaar steekt als het menu van de tok-tok-barfers.

En als mensen willen weten wat de fabrikant van een GOED vleesvoer in zijn voer verwerkt hoeven ze alleen mar even langs te rijden en dit te vragen en dan kunnen ze het met eigen ogen zien.
IK ben namelijk (bijna) overal geweest.....de beste stuurlui staan aan wal is een mooi gezegde ;)

Snap trouwens niet wat een anti-vleesvoer-figuur op een forum komt doen waar het gros van de mensen vleesvoer voeren en hier zeer gelukkig mee zijn (hun honden trouwens ook) ???
Lopen andere fora waar men uitsluitend voor barf is soms niet lekker ???

En ( zonder deze discussie te willen aanwakkeren) zijn er genoeg barfers die via het vleesvoer zijn begonnen met het zelf samenstellen terwijl ze een goed jaar geleden niet eens wisten wat BARF was en nog gewoon brokjes voerden (ongeacht het merk) :(
Laatst gewijzigd door Paul_Barte op di 06 jul 2004, 00:40, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door