Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Angelique
#121142
Gebruikt iemand wel eens beendermeel als er b.v. geen botten genoeg voor handen zijn, woef geen hele botten kan wegkrijgen//verteren enz.?
Door 202spots
#121146
Angelique schreef: Gebruikt iemand wel eens beendermeel als er b.v. geen botten genoeg voor handen zijn, woef geen hele botten kan wegkrijgen//verteren enz.?
Nee..geen beendermeel,maar je kan wel gedroogde en heel fijn gemalen eierenschalen geven.
1 theelepeltje per pond vlees.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#121147
202spots schreef:
Nee..geen beendermeel,maar je kan wel gedroogde en heel fijn gemalen eierenschalen geven.
1 theelepeltje per pond vlees.
Ja, nee, dat van die eieren weet ik, die geef ik ook wel, maar omdat er ook beendermeel op de markt is vroeg ik me af dat handig of goed is oid.
Door Lizzy
#121159
Nee, ik gebruik geen beendermeel omdat dit verhit geweest schijnt te zijn en daarom minder goed opneembaar.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#121173
Lizzy schreef: Nee, ik gebruik geen beendermeel omdat dit verhit geweest schijnt te zijn en daarom minder goed opneembaar.
Ja, das een goede reden :D
Door 202spots
#121179
Beendermeel word meestal van oude en bewerkte botten gemaakt... :-\

Dr.Pitcairn's complete guide to natural health for dogs and cats staat o.a (blz 20

"Chemical contaminants in meat
Because it's on a higher rung of the food chain,meat contains much more pesticide residue,heavy matals and other toxic pollutants than food from plant sources"

Dan word er verder de percentages van honden en kattenvoer gegeven en gaat verder met:

"Much of this contamination comes from using bonemeal in petfoods.Though they are otherwise an excellent source of calcium and other minerals,the bones of American cattle contain high levels of lead from the long term use of leaded gasoline in our cars(the lead pollutes the air and the grazing land and the fodder we feed the cattle)

Dus persoonlijk vind ik gemalen eierschaal ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#121221
202spots schreef: Beendermeel word meestal van oude en bewerkte botten gemaakt... :-\

Dr.Pitcairn's complete guide to natural health for dogs and cats staat o.a (blz 20

"Chemical contaminants in meat
Because it's on a higher rung of the food chain,meat contains much more pesticide residue,heavy matals and other toxic pollutants than food from plant sources"

Dan word er verder de percentages van honden en kattenvoer gegeven en gaat verder met:

"Much of this contamination comes from using bonemeal in petfoods.Though they are otherwise an excellent source of calcium and other minerals,the bones of American cattle contain high levels of lead from the long term use of leaded gasoline in our cars(the lead pollutes the air and the grazing land and the fodder we feed the cattle)

Dus persoonlijk vind ik gemalen eierschaal ;D
Oke, ik weet genoeg denk ik. Dank u dames :D
Blijf lekker eieren verzamelen LOL
Door Carlijn
#122024
Ik lees dat jullie de eierschalen fijnmalen, doen jullie dit omdat het handiger te geven is of is het gemalen (ook) beter opneembaar?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#122027
Carlijn schreef: Ik lees dat jullie de eierschalen fijnmalen, doen jullie dit omdat het handiger te geven is of is het gemalen (ook) beter opneembaar?
Ik vind ze alleen gebroken wat hard en dan hebben ze soms best scherpe randjes. Daarbij, nu je het zegt is het gemalen wel hanidger doseren :D
Voor de opneembaarheid maakt het denk ik niet uit aangezien je niets aan de structuur verandert, maar misschien denkn de eierdeskundigen daar anders over. Wat eieren betreft aap ik alleen maar na LOL
Door Lizzy
#122252
Bij mijn weten is een gemalen eischaal goed opneembaar en makkelijker te doseren. Want, 1 schil is niet 1 theelepel, om het maar zo te zeggen. Daarnaast vinden veel honden hele eierschalen niet direct iets om op te eten terwijl ze het poeder natuurlijk gewoon opeten.

Ik geef overigens zelf eigenlijk nooit eierschalen of beendermeel of iets anders omdat ik botten prefereer.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#122272
Peet schreef: ...ik strooi beendermeel alleen rond mijn rozen.... ??? ;D

Whaaaaaaaaaaaaaaaahahhahaha nou DAT stond nu net niet op de gebruiksaanwijzing bij LOL.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door