Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Lizzy
#120368
Dit is een tip. Je weet maar nooit waar het goed voor is....!

Mijn kat moest een bepaald versvleesvoer niet. Altijd maar een beetje miezemuizen ermee. Een beetje trutten.

Nu kreeg ik vorige week een ingeving om een nieuw voerbakje voor haar te kopen. Ze had een metalen voerbakje met een vrij hoog randje.

Het nieuwe etensbakje is een plat aardewerk (geglazuurd) schaaltje: en nu vind ze dit versvlees WEL lekker!! Ergo, ze vindt het heerlijk!

Dus: voor alle mensen die een kat hebben die geen versvlees moet maar een voerbakje hebben van metaal of plastic: koop eens een aardewerk schaaltje!
Gebruikersavatar
Door Loti
#120942
Onze kat wil ook liever uit geglazuurde aardewerk bakjes eten ;)
Ik kwam tot die ontdekking toen ze een zelfgemaakt dieet moest hebben en dat mocht niet gegeven worden in een metalen of plastic bak.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#120945
[quote="Loti"]
Onze kat wil ook liever uit geglazuurde aardewerk bakjes eten ;)
Ik kwam tot die ontdekking toen ze een zelfgemaakt dieet moest hebben en dat mocht niet gegeven worden in een metalen of plastic bak.
[/quote]
Dan hebben die van mij geluk dat ik al geglazuurde aardewerken bakjes had ;D Hoewel Boris gewoon het hondenvoer uit de metalen voerbakken steelt en M de P het helemaal niet uitmaakt waar het in zit ..als er maar wat in zit ;D
Door zurca
#121610
Grappig :D Hier hebben ze ook allemaal een voorkeur voor een bepaald soort bakje..Tobias en Noa krijgen 's avonds hun eten op hun kamer( ::)) Automatisch lopen ze al gelijk naar hun "eigen" bakkie.
Door Lisa
#121665
[quote="Loti"]
Onze kat wil ook liever uit geglazuurde aardewerk bakjes eten ;)
Ik kwam tot die ontdekking toen ze een zelfgemaakt dieet moest hebben en dat mocht niet gegeven worden in een metalen of plastic bak.
[/quote]

Plastic kan ik me wat bij voorstellen, maar waarom mag metaal niet?
Door ~Joke~
#121909
Dat klopt, katten willen nat voer liever van een plat schoteltje eten anders worden hun snorren vies. Ik heb dit ook weer van iemand gehoord en ben daarna meteen op schoteltjes overgegaan. Verder willen ze het op kamertemperatuur en smeuig. Ik voeg altijd nog een beetje warm water aan de CB toe.
Door Loeka
#121913
Lisa schreef: [quote author=Loti
Plastic kan ik me wat bij voorstellen, maar waarom mag metaal niet?
RVS veroorzaakt vaak (contact)allergie.
Door 202spots
#122167
Loeka schreef:
RVS veroorzaakt vaak (contact)allergie.
Hmm..dat heb iknog nooit gehoord....
Er word juist meestal aangeraden om GEEN plastic bak of kunststof te gebruiken omdat daar een of ander schadelijk iets in kan zitten.
Geglazuurd aardewerk moet je mee uitkijken omdat er in sommige glazuur lood kan zitten.
De corningware ovenspul word WEL als geschikt aanbevolen,en dan natuurlijk de roestvrijstaal ook hoor. ;)
Door Loeka
#128009
Volgens mijn da is RVS ook vaak een boosdoener bij allergie. Ik heb begrepen dat dat bij mensen ook voor komt...

Maar ja ze kan er ook naast zitten natuurlijk. Ik gebruik tegenwoordig glazen gebaksschoteltjes.

Die zijn prima schoon te maken.
Door yalla
#128692
Lizzy schreef: Mijn kat moest een bepaald versvleesvoer niet. [...] en nu vind ze dit versvlees WEL lekker!!
Volgens mij is dat een slecht teken voor mijn business ;)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door