Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door evelyn02
#120879
Ik heb gisteren kopvlees gekocht maar ik vraag me af of het vooral uit spiervlees bestaat (wangspieren, tong) of dat het toch als orgaanvlees gerekend moet worden (speekselklieren, tongpapillen)?

Evelyn
Door Lizzy
#120884
Ik dacht dat kopvlees voornamelijk spiervlees was? Goeie vraag! Ik weet het antwoord eigenlijk ook niet...
Door Paul_Barte
#121003
Spiervlees!!
Bij een slechte kwaliteit zitten er veel kimmels in en die hebben nauwelijks voedingswaarde.
Laatst gewijzigd door Paul_Barte op zo 04 jul 2004, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door evelyn02
#121006
Bij een slecjte kwaliteit zitten er veel kimmels in en die hebben nauwelijks voedingswaarde.

Wat zijn Kimmels?

Evelyn
Door qyan
#121009
kimmels zijn gekke witte dingetjes.
ik vind ze een beetje op kiezen lijken, vieze witte gekke dingen vindt ik het ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#121015
Afbeelding

Dit is naar mijn mening een goede kwaliteit kopvlees. Het inzetplaatje zijn de kimmels
Gebruikersavatar
Door Angelique
#121380
evelyn02 schreef: het lijkt op de papillen op de bovenkant van de tong, klopt dat?
Ligt eraan watvoor tongen jij ziet, maar de tongen van een rund die ik voorbij zie komen zien er toch wel heel anders uit.
Door serradomar
#121685
die kimmels vind ik er ook uitzien als vet....maar dat is het dus niet ?? want ik dacht dat vet juist goed was (voor de hond ;D niet voor mij) maar lees dus dat die kimmels eigenlijk niet goed zijn (geen voedingswaarde)....

wij hebben laatst bij een slachterij (ogen dicht want de kalfjes stonden er geparkeerd.... :'( ) gehakt gekocht wat volgens de slachter echt goed (afval)vlees was en absoluut geen rotzooi...Het bestaat uit Geit, Schaap, Kalf, Rund, Lam etc (geen varken want het is een islamitische slachter en er komt dus geen varken in..uit al zowiezo niet.. ;) )
Maar toen ik het aan de honden gaf zag ik dus heel veel witte balletjes (soort kaviaar) door het gehakt zitten...
Wat kan dit dan zijn ?? Zitten er dan misschien veel kimmels doorheen gemalen ? Of is dat toch vet ? (vond het er niet erg vet uitzien, het gehakt). Volgens hem zaten er geen botten in vanwege zijn machine..

Of ziet rund/geit/schapen vlees/gehakt er zowiezo heel anders uit dan bijv kippengehakt ? Want daar zie ik dus nooit van die witte stippies inzitten....dat is veel rozer..
Door Lizzy
#121695
Er zit aan dit vlees veel meer vet, maar of dat er nu uit ziet als kaviaar? Geen idee. Volgens mij niet. Ik moet er eerlijk bijzeggen: dit is nou exact de reden waarom ik nooit gemalen vlees koop..... je weet niet wat erin gaat....
Door ~Joke~
#121911
serradomar schreef: die kimmels vind ik er ook uitzien als vet....maar dat is het dus niet ?? want ik dacht dat vet juist goed was (voor de hond ;D niet voor mij) maar lees dus dat die kimmels eigenlijk niet goed zijn (geen voedingswaarde)....

wij hebben laatst bij een slachterij (ogen dicht want de kalfjes stonden er geparkeerd.... :'( ) gehakt gekocht wat volgens de slachter echt goed (afval)vlees was en absoluut geen rotzooi...Het bestaat uit Geit, Schaap, Kalf, Rund, Lam etc (geen varken want het is een islamitische slachter en er komt dus geen varken in..uit al zowiezo niet.. ;) )
Maar toen ik het aan de honden gaf zag ik dus heel veel witte balletjes (soort kaviaar) door het gehakt zitten...
Wat kan dit dan zijn ?? Zitten er dan misschien veel kimmels doorheen gemalen ? Of is dat toch vet ? (vond het er niet erg vet uitzien, het gehakt). Volgens hem zaten er geen botten in vanwege zijn machine..

Of ziet rund/geit/schapen vlees/gehakt er zowiezo heel anders uit dan bijv kippengehakt ? Want daar zie ik dus nooit van die witte stippies inzitten....dat is veel rozer..
Die witte stipjes kan geitenvet zijn. Als ik geitenvlees maal zit er ook veel wit door
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door