Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door stephany
#1199398
Een aantal weken had ik een bericht geplaatst dat ik een soort van gele rijst korrel had gevonden in Chendo zn ontlasting, lintwormen dus! Ik heb hem voor 4 weken terug ontwormt en omdat hij besmet was moest ik dat na 2 weken herhalen, dus 2 weken geleden weer ontwormd! Dan zou je toch denken dan het goed is, maar nu kom ik net terug van de wandeling en zn ontlasting zat echt weer helemaal bom vol met sigmenten!!!
Verder is hij wel zich zelf, hij is iets minder fanatiek op zn eten geworden, kip, eend, en rundvlees zijn nog favo maar de rest gaat met lange tanden naar binnen. ( weet absoluut niet of dit hier mee te maken kan hebben!!??), en ik vond voor 1,5 weken gelden ( na zn 2e wormenkuur) een kleine verdikking van de huid op zn achter voet, aan beide voeten op dezelfe plek. ( ook hier van heb ik geen idee of het met de wormen(kuur) te maken kan hebben!?)
Ik heb net ook het topic over lintwormen gelezen van Bullmastiff gek, zou het toch kunnen dat Chendo via zn voeding besmet raakt met deze worm?? Ik vries alles eerst in ( meeste is al ingevroren als ik het krijg) en hij heeft ook absoluut geen vlooien!! Dus dat kan het ook niet zijn.
Ik hoop dat jullie me misschien iets meer kunnen vertellen, of in elk geval gerust kunnen stellen dat het niet aan zn voeding ligt!!
En dan maandag maar wee naar de DA.
Laatst gewijzigd door stephany op ma 09 mar 2009, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
#1199870
met welke middel heb jij ontwormd? ik ben bang dat er niets anders op zit dan opnieuw ontwormen :-\
Door stephany
#1199917
Ja zal helaas niets anders op zitten dan weer opnieuw ontwormen. Ik heb Drontal van de dierenarts gekregen, maar denk dat ik dan nu beter een ander merk kan gebruiken.
Door stephany
#1202086
Ik kom net van de DA vandaan en heb de foto laten zien die we genomen hebben van Chendo zn ontlasting. Ze zei meteen dat kunnen haast geen wormen zijn!
Maar goed toch een nieuwe wormenkuur (alweer) meegekregen en zou dat niet helpen dan zouden we het gaan opsturen om verder te onderzoeken.
Maar aangezien er dus veel twijfel over was of het wel om wormen ging heb ik me suf gepiekerd, en toen wist ik het!!

Ja ik schaam me dood, maar goed.... het zijn dus de vezels van sinasappel!!!! :-[ ???
We hebben de foto en de uit elkaar getrokken sinasappel naast elkaar gehouden en de 'wormpjes' zijn identiek!!!

Wie had dat gedacht!! Achter af logisch natuurlijk want ik pureer sinasappel nooit, dat is gewoon voor de lekker. Maar kennen jullie dit?, hebben jullie dat ook wel vaker gezien in de ontlasting van de hond na het eten van sinasappel of mandarijn??

Pfff is maar goed dat het niet opgestuurd is naar het lab, zou je gebeuren dat je als 'diagnose' krijgt, ' u hond eet sinasappel'!! ;D :D

Ben erg blij dat ik nu weet wat het is, en gelukkig optijd achter gekomen zodat ik hem niet wéér vol heb gepropt met een wormenkuur!
Door Robian
#1202123
zo heb ik ook al eens vol verbazing naar een keutel van één van de jongens staan kijken.
Die was praktisch oranje.... Had mijn moeder ze ook sinaasappel gegeven.  :D
Door Lizzy
#1202130
;D ;D ;D ;D ;D

Wat een bak ;D ;D ;D ;D ;D

Bij mij eten ze vrijwel geen sinasappel maar ik vind ook wel eens dingen in de ontlasting dat ik denk "Slihing, wat heb je nou weer gegeten :nono2:".
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1202355
Ja, ik heb ook al eens gedacht heel veel lintworm eieren in een drol te zien.
Ben er zelfs later weer naar toe gegaan met een zakje om het beter te bestuderen.
Ik kreeg toen ineens de ingeving dat het wel eens mandarijn of zo kon zijn, maar dat hadden ze bij mijn weten niet gehad. Mijn ouders gebeld die regelmatig oppassen, en ja, hoor, lekker samen mandarijntjes op gepeuzeld! :P
Door Suzanne
#1203837
Robian schreef: zo heb ik ook al eens vol verbazing naar een keutel van één van de jongens staan kijken.
Die was praktisch oranje.... Had mijn moeder ze ook sinaasappel gegeven. :D
Sorry, ik heb in tijden niet hardop om een topic gelachen, maar deze is echt, heel echt, heel leuk!


Suzanne
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door