Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Danny
#1201940
Ik ga van de zomer met Ginanaar Frankrijk en volgens mij moet ze dan tegen zandvliegen een scalibor band om he..
Ja ook voor de teken maar daar zijn ook andere middelen voor he!

Ik hou niet zo van zo'n band is er ook iets anders wat ik kan gebruiken of niet???
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1201945
Tick fence werkt ook prima tegen het zandvliegje en teken.
Het is alleen niet geregistreerd als middel tegen het zandvliegje.
Door bloemetje
#1201947
Pulvex heb ik van gehoord. Maar er staat niks over zandvliegen op de verpakking.. Wel op de site van Medvet.
Door eeyore
#1201950
Als ik mij niet vergis werkt advantix ook tegen zandvliegen (en teken natuurlijk)
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1201987
bloemetje schreef: Pulvex heb ik van gehoord. Maar er staat niks over zandvliegen op de verpakking.. Wel op de site van Medvet.
Klopt, pulvex bevat de zelfde werkzame stof (permethrin) als Tick fence.

Advantix bevat ook permethrin maar was voor als nog niet in NL te koop.
Door Danny
#1202960
Oke dank jullie wel! Dan ga ik daar eens voor kijken, vind ik fijner dan een band!

Zat nu trouwens te kijken op http://www.medpets.nl/ zie dat ze het daar hebben, en daar hebben ze ook milbemax, is het hier voordeliger dan bij de da? Weet iemand dat?
Door bloemetje
#1202966
Het scheelde bij mijn da wel een paar euro. Niet echt superveel, maar toch.. Danny en Guus zijn nu trouwens gedrupt met Pulvex. Om te proberen en omdat mijn man weer een panische imaginary vlo-aanval heeft  ::). Maar ze hebben er geen last van. Ze hebben alleen zo'n vieze plek in hun nek ervan. :(
Door Danny
#1202970
Ja maar goed lees ook dat ze bijna 6 euro bezorgkosten rekenen...dan moet je toch heel wat bestellen wil je voordeliger uit zijn he!

Ach ja die vieze plek is maar even zodra het ingewerkt is laat ik Gina weer zwemmen!
Door bloemetje
#1202972
Danny schreef: Ja maar goed lees ook dat ze bijna 6 euro bezorgkosten rekenen...dan moet je toch heel wat bestellen wil je voordeliger uit zijn he!

Ach ja die vieze plek is maar even zodra het ingewerkt is laat ik Gina weer zwemmen!
Precies dat gaat wel weg. Ik had toen idd wat meer spullen te bestellen. Ook voor de katten en zo.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door