Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Rayis
#106922
Ik krijg binnenkort een jong katertje. Ik zou hem ook graag af en toe versvlees willen geven. Helaas is hier (België) alleen Duck te verkrijgen. Mag ik de kat af en toe enkelvoudige (of complete?) Dcuk voor honden geven?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#110825
Ik zou dan de complete versie doen ( de uitmuntend volgens mij) maar het probleem is ...eet hij het ?
Door Rayis
#112218
sylvia schreef: Ik zou dan de complete versie doen ( de uitmuntend volgens mij) maar het probleem is ...eet hij het ?
Geen idee... hij is nog maar 5 weekjes...
Gebruikersavatar
Door Sonja
#112487
Mijn katten halen hun neus op voor Duck. Ik stel dus zelf samen en dan eten ze wel van alles. Ook mijn jongste kat, die at al vanaf 10 weekjes kippennekjes.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#112492
Ik denk als je zulke jonge katten duck hondenvoer wilt geven dat je er het beste ook gewoon zelf samengesteld bij kunt doen. Als je zelf samensteld krijgen ze over een periode alles binnen, maar als je een kvv voor de hond geeft en er zit van het één of ander te weinig in dan wordt dat dus nooit aangevuld.
Door Rayis
#115467
annemie schreef: Duck wordt hier in de winkel verkocht als geschikt voor honden en katten.
Idd... maar dit staat wel alleen op het enkelvoudige vlees.
Ik heb contact gehad met Duck en volgens hen mag ik Duck aan katten geven, maar ze benadrukten dat het zeker niet volledig was.

Het is de bedoeling overwegend korrels te geven.
Door Marieke
#119145
Ik heb laatst voor de katten en hond Duck geprobeerd, lamb & rice. Het viel me op dat er errug veel rice in zat en weinig lamb en dat voor 3,50 voor een kilo!
... duck valt wat mij betreft af om die reden.
Door Marieke
#119152
ben ik ook van plan. geef ze nu al verse vis, rundvlees, kip en kalkoen. Maar voor de volledigheid ook prins kvv (enige wat ik kan krijgen voor de katten), omdat ik nog geen geschikte calciumbron heb. Ze krijgen om de 5 uur eten, omdat ze nog maar 9 weken zijn.
Ben hard opzoek naar een vleesmolen zodat ik wat botten kan gaan malen.
Door Marieke
#119807
ok, dat ga ik proberen. ik neem aan dat de eierschalen rauw moeten zijn? Hoeveel moet ik ze in verhouding geven? Ze wegen allebei 1,5 kilo.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door