Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door casangio
#116335
Hoi allemaal,


Bij de turk lagen er halve lamskoppen. Het gedeelte boven de neus is er afgesneden d.w.z. geen ogen meer en hersenen ook niet en geen oren. Kan ik dat zo aan de honden voeren. Het bot dat er in zit lijkt me scherp en de tanden zitten er ook nog in. Het is in feite een halve onderste kop kompleet met gebit en tong.

Ik hoor het wel of liever zie het wel ;) ;)

groetjes, alma
Door crutz
#116458
heb ze pas hier een hele lamskop gegeven en dat ging er prima in,
tandjes zijn idd wat hard, maar die hadden ze dan ook mooi laten liggen ;D
verder is alles schoon opgegaan ;)
let er wel ff op dat t niet te veel bot is (in verhouding) dus dat ze niet verstopt raken ;), daar had ik gelukkig geen last van aangezien al t kopvlees er nog opzat en er ook nog alles in zat, maar alleen de voorste helft lijkt me in verhouding wat veel bot
Door Lizzy
#116489
Volgens mij kun je deze ook gewoon geven. Dory heeft eens een kop van een nog groter beest, inclusief tanden, aan haar Tor en Cis gegeven en dat ging ook prima. Ik heb daar zelfs een foto van, Tor + kop!
Door 202spots
#116758
Ik heb ook 't idee dat er niet teveel vlees aan de onderste helft zit...de tong is dan wel OK als vlees..maar niet veel ander vlees toch?
Als ik ze voor niks krijg dan zou ik ze meenemen.
Je kan eventueel eerst wat botloos vlees geven
en dan aan de kop laten kluiven ???
Maar als ik er voor moet betalen dan moet het wel 'n heeeeeeel klein beetje zijn hoor.

Ik vind eigenlijk de hele lamskop vrij scherp hoor,en ik kan altijd de volgende dag zien dat ze lamskop hebben gegeten want dan vind ik gegarandeerd scherpe stukjes bot in de poop terug.
De onderkaak met de tanden vind ik echt helemaal TE scherp ...de tanden eten ze toch nooit en vallen eruit terwijl de honden aan 't kluiven zijn,en wanneer ik de onderkaak met of zonder tanden er in zie leggen dan haal ik dat gewoon weg.

En Lizzy...de "grote" kop is zonder de onderkaak hoor!
En de "grote" tanden van dit beest zitten alleen beneden ;)
Door crutz
#116816
de koppen die ik had (hele koppen dus) waren 2,50 euro, maar dan inlcuis alles wat er achter de keel hangt ;D dus luchtpijp, long, lever, nieren, hart, geloof dat alleen de pens er tussenuit gehaald was, verder zat alles aan elkaar ;D best voordelig dus ;)
t waren wel kleine koppen hoor (ong 15 a 20 cm lang), dus echt redelijk zacht bot, heb er dus ook niets van terug gevonden in de ontlasting
Door casangio
#116850
Jakkes, als ik dat zo hoor van die scherpe stukjes, dan durf ik het bijna niet te geven.

Voor niets gaat hier in Nederland de zon op. Zelfs de turken hebben er zich al aan aangepast. De koppen worden gewogen en er moet worden voor betaald. Ze liggen te koop als voer ( ;D ;D ;D) voor de mensen.

Ik moet me nu echt nog even beraden wat ik ermee doe.

groetjes, alma
Door casangio
#116851
Lizzy schreef: Volgens mij kun je deze ook gewoon geven. Dory heeft eens een kop van een nog groter beest, inclusief tanden, aan haar Tor en Cis gegeven en dat ging ook prima. Ik heb daar zelfs een foto van, Tor + kop!
hoi Lizzy, waar staat die foto ergens????
groetjes, alma
Door Lizzy
#117116
Nee, de foto is niet op BarfClub te zien. Aangezien diverse mensen al een beetje onpasselijk werden van het zien van alleen de schapenkoppen, vonden we dat we dit maar even rustig op moesten bouwen ;D
Door 202spots
#117302
202spots schreef: En Lizzy...de "grote" kop is zonder de onderkaak hoor!
En de "grote" tanden van dit beest zitten alleen beneden ;)
OOPS!! Lizzy..je hebt gelijk!!Afbeelding
Ik kwam de foto per ongeluk ergens tegen en ik zie ook duidelijk de kiezen zitten...ik dacht er helemaal geen gebit in de bovenkaak zat,maar zag dat er toch wel kiezen in zitten...
Sorry...Afbeelding
Afbeelding
Door 202spots
#117303
crutz schreef: de koppen die ik had (hele koppen dus) waren 2,50 euro, maar dan inlcuis alles wat er achter de keel hangt ;D dus luchtpijp, long, lever, nieren, hart, geloof dat alleen de pens er tussenuit gehaald was, verder zat alles aan elkaar ;D best voordelig dus ;)
t waren wel kleine koppen hoor (ong 15 a 20 cm lang), dus echt redelijk zacht bot, heb er dus ook niets van terug gevonden in de ontlasting
Dan waren dat vast wel echt lammetjes koppen.
De grotere zijn dan van oudere schaap denk ik,en die zijn echt wel hard!
Door Lizzy
#117329
202spots schreef:

OOPS!! Lizzy..je hebt gelijk!!Afbeelding
Ik kwam de foto per ongeluk ergens tegen en ik zie ook duidelijk de kiezen zitten...ik dacht er helemaal geen gebit in de bovenkaak zat,maar zag dat er toch wel kiezen in zitten...
Sorry...Afbeelding
Afbeelding
Geeft niks ;D!
Door Esther2
#119895
Alma schreef:


Zelfs de turken hebben er zich al aan aangepast.


'Dé turken'????? Je bedoelt Turkse Nederlanders, die een eigen zaak hebben en niet hun hand ophouden?


De koppen worden gewogen en er moet worden voor betaald. Ze liggen te koop als voer ( ;D ;D ;D) voor de mensen.


Er 'moet' worden voor betaald????? Nou, jouw Nederlands is anders nog slechter dan menig Nederlander van Turkse afkomst die ik ken! En je móet niets, behalve zeuren!!!!!

‘Voer voor de mensen’, weet je wel hoe denigrerend je hier bezig bent? Eten, misschien...zo is iedere cultuur weer anders, prachtig niet? Jij gaat zeker ook niet op vakantie naar Turkije?
Nee, wij zijn lekker met onze kistkalveren die we illegaal inspuiten met hormonen en varkens die we 16 uur levend op transport zetten vanuit Roemenië!


Ik moet me nu echt nog even beraden wat ik ermee doe.

groetjes, alma


Ja, en ik met jouw neerbuigende uitlatingen over onze medelanders!!! Daar bestaat een meldpunt voor, toch?


Wordt dat trouwens toegestaan, Lizzy? Semi-racistische uitlatingen op deze site?


Ik zou graag persoonlijk worden, maar dan ben ik net zo erg, dus laat ik dat maar en wens je beterschap!


Hartelijke groet, Esther.
Door 202spots
#119980
Esther2 schreef: Alma schreef:
Zelfs de turken hebben er zich al aan aangepast.


'Dé turken'????? Je bedoelt Turkse Nederlanders, die een eigen zaak hebben en niet hun hand ophouden?

De koppen worden gewogen en er moet worden voor betaald. Ze liggen te koop als voer ( ;D ;D ;D) voor de mensen.

Er 'moet' worden voor betaald????? Nou, jouw Nederlands is anders nog slechter dan menig Nederlander van Turkse afkomst die ik ken! En je móet niets, behalve zeuren!!!!!

‘Voer voor de mensen’, weet je wel hoe denigrerend je hier bezig bent? Eten, misschien...zo is iedere cultuur weer anders, prachtig niet? Jij gaat zeker ook niet op vakantie naar Turkije?
Nee, wij zijn lekker met onze kistkalveren die we illegaal inspuiten met hormonen en varkens die we 16 uur levend op transport zetten vanuit Roemenië!

Ik moet me nu echt nog even beraden wat ik ermee doe.

groetjes, alma

Ja, en ik met jouw neerbuigende uitlatingen over onze medelanders!!! Daar bestaat een meldpunt voor, toch?

Wordt dat trouwens toegestaan, Lizzy? Semi-racistische uitlatingen op deze site?

Ik zou graag persoonlijk worden, maar dan ben ik net zo erg, dus laat ik dat maar en wens je beterschap!

Hartelijke groet, Esther.
WHOW!!!
Ik kan er niet helemaal uitkomen wat er door WIE geschreven is hier...
Maar uh wel 'n ietsie overdreven reactie hoor ...ik vind het 'n beetje TE om dit "Semi-racistische uitlatingen " te noemen. :o
Ik heb b.v 2 vriezers...1 voor 't hondenvoer...en de andere voor 't mensen voer...tja sorry dat zeg ik ook hoor.

Als je nagaat dat we hier allemaal over honden voer aan 't schrijven zijn...dan denk ik niet dat je er 'n punt van moet maken wanneer er ook over mensen VOER word geschreven...
Honden voer of mensen voer,honden voeding of mensen voeding ,honden maaltijd of mensen maaltijd ,
honden eten of mensen eten....

En hoe wil je dat "de Turken" dan genoemd worden?
Het zijn geen Koreanen,het zijn geen Fransen,het zijn mensen die vanuit Turkije naar Holland zijn gekomen...zijn toch Turken dan ???
Wij wonen hier bijna 30 jaar en worden "de Hollanders" genoemd...en dat zie ik helemaal niet als aanstootgevend hoor.. ;D

Lamskoppen...Ja ik koop ze toevallig voor de honden,maar ze liggen EIGENLIJK te koop voor de Islamieten mensen, die ze dan ZELF de kop als maaltijd eten.(maaltijd,eten,voeding...=voer weet je nog)

En dan 't "moeten" betalen...je krijgt iets niet voor niks toch? Dan "mag" je betalen...maar iets mogen is ook weer 'n keus...en als je iets echt wil hebben,en je krijgt het niet voor niks...tja dan moet je 't meestal zelf kopen
en wanneer je iets koopt...dan MOET je betalen.... ;)

Dus ik vind niet dat er iets aanstotends in het bericht staat.
En wat kistkalveren en hormonen in varkens met lamskop te maken heeft daar ben ik nog niet achter :-\
Door Esther2
#120057
Esther2 schreef: Alma schreef:


Zelfs de turken hebben er zich al aan aangepast.


'Dé turken'????? Je bedoelt Turkse Nederlanders, die een eigen zaak hebben en niet hun hand ophouden?


De koppen worden gewogen en er moet worden voor betaald. Ze liggen te koop als voer ( ;D ;D ;D) voor de mensen.


Er 'moet' worden voor betaald????? Nou, jouw Nederlands is anders nog slechter dan menig Nederlander van Turkse afkomst die ik ken! En je móet niets, behalve zeuren!!!!!

‘Voer voor de mensen’, weet je wel hoe denigrerend je hier bezig bent? Eten, misschien...zo is iedere cultuur weer anders, prachtig niet? Jij gaat zeker ook niet op vakantie naar Turkije?
Nee, wij zijn lekker met onze kistkalveren die we illegaal inspuiten met hormonen en varkens die we 16 uur levend op transport zetten vanuit Roemenië!


Ik moet me nu echt nog even beraden wat ik ermee doe.

groetjes, alma


Ja, en ik met jouw neerbuigende uitlatingen over onze medelanders!!! Daar bestaat een meldpunt voor, toch?


Wordt dat trouwens toegestaan, Lizzy? Semi-racistische uitlatingen op deze site?


Ik zou graag persoonlijk worden, maar dan ben ik net zo erg, dus laat ik dat maar en wens je beterschap!


Hartelijke groet, Esther.
Op iedere eerste zin die Alma schreef, heb ik een zin geschreven.

Ik vind 'Zelfs de turken...' er-rug denigrerend klinken!

'...en er moet worden voor betaald' klinkt in mijn oren alsof ze d' r geen cent voor over heeft, voor dat 'voer voor de mensen'. Turken bedoelt ze.

Ik vind het gewoon niet fraai uitgedrukt, kan ook wat subtieler, right?!

Misschien mijn reactie ook wel, maar je moet bij mij niet aankomen met stigmatiserende opmerkingen. Zo wordt het hier in Holland nooit wat!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#120069
Esther2 schreef: 'Dé turken'????? Je bedoelt Turkse Nederlanders, die een eigen zaak hebben en niet hun hand ophouden?
Misschien mijn reactie ook wel, maar je moet bij mij niet aankomen met stigmatiserende opmerkingen. Zo wordt het hier in Holland nooit wat!
Esther, beide opmerkingen zijn door jouw gedaan, maar moet zeggen dat ik je eerste opmerking ook nogal stigmatiserend vind. Namelijk ten aanzien van mensen die geen werk hebben, alsof iedereen die niet werkt en een uitkering ontvangt zijn hand ophoud. En mensen die uit Turkije komen heten gewoon Turken, dat jij dat als een scheldwoord ziet zegt meer iets over jouw.
Verder vind ik dat er op dit forum helemaal niet wordt gediscrimineerd of gestigmatiseerd. Vlees haal je bij de slager of de islamiet of de turk maar daar is toch niets mis mee? Wij zijn juist blij met de turk, en de islamiet want die kan ons aan goede ingrediënten voor onze Barf maaltijd helpen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door